Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Straks gaat de theelobby aan de EU vragen of alles wat thee genoemd wordt en het niet is, niet meer zo genoemd mag worden! 

Auwereel schreef op 23-10-2025 om 07:53:

Straks gaat de theelobby aan de EU vragen of alles wat thee genoemd wordt en het niet is, niet meer zo genoemd mag worden!

Kruidendrank it is!

en dan moeten ze daar weer 5 weken over vergaderen... 

Ik zou willen dat ik zo blij werd van thee als veel van jullie. Ik drink wel meer kruidenthee dan vroeger maar ik blijf wel echt een notoire koffie leut. Helaas mag ik het eigenlijk niet drinken ivm mijn endometriose, het is hormoonverstorend. Maar ik kan gewoon echt niet zonder. Dus ik drink er twee per dag ipv 4 en na mijn ontbijt. Soms doe ik het een paar dagen zonder en dan drink ik Matcha latte's maar ik vind dat niet half zo lekker. Helemaal afkicken heb ik ook al een paar keer gedaan maar ik word zo ongelukkig van een bakje thee, bleh. Dus tja, pech gehad voor mijn hormonen. Doe mij maar een bakje koffie. 

Ik dacht dat dat al niet mocht? Volgens mij staat op al die kruidenmixjes niet het woord thee. Maar woorden als sterrenmix, avondmelange etc.

Schemerlampje schreef op 23-10-2025 om 09:32:

[..]

Ik dacht dat dat al niet mocht? Volgens mij staat op al die kruidenmixjes niet het woord thee. Maar woorden als sterrenmix, avondmelange etc.

Op de doosjes die wij verkopen in onze winkel staat op sommigen kruidenmixen wel degelijk thee. Detoxthee, brandnetelthee, etc. Niet op allemaal maar veel wel. 

Jujubee schreef op 23-10-2025 om 09:39:

[..]

Op de doosjes die wij verkopen in onze winkel staat op sommigen kruidenmixen wel degelijk thee. Detoxthee, brandnetelthee, etc. Niet op allemaal maar veel wel.

dan zit er waarschijnlijk daadwerkelijk thee in, volgens mij mag het anders niet. dan krijg je van die "infusion" namen enzo

aanvulling: ik vind online geen verbod, dus ik denk dat het er, nog, niet is

Broadway schreef op 23-10-2025 om 10:12:

[..]

dan zit er waarschijnlijk daadwerkelijk thee in, volgens mij mag het anders niet. dan krijg je van die "infusion" namen enzo

aanvulling: ik vind online geen verbod, dus ik denk dat het er, nog, niet is

Edit, je hebt gelijk. De detoxthee staat thee op omdat er groene thee in zit. Op mijn brandneteldoosje staat inderdaad alleen brandnetel. Ik heb duidelijk mijn koffie nog niet op. 

Naar aanleiding van alle posts over koffie en thee: ik vind het raar als iemand koffie drinkt met suiker en melk. Dat heeft toch niks meer met koffie te maken?! Sowieso, koffiemelk, brrrr...

Romir schreef op 25-10-2025 om 07:58:

Naar aanleiding van alle posts over koffie en thee: ik vind het raar als iemand koffie drinkt met suiker en melk. Dat heeft toch niks meer met koffie te maken?! Sowieso, koffiemelk, brrrr...

Ik lust geen zwarte koffie, ik moet er echt een beetje melk in. Suiker doe ik er nooit in.

Ik moet vanwege maagklachten er ook melk in. Geen koffiemelk maar elke andere varianten ( ook plantaardig) vind ik prima. 
Suiker niet al heb ik er afgelopen weekend eens een klein schepje bruine suiker in gedaan. Dat was toch wel erg lekker
Wij hebben altijd suikervrije siroop voor in de koffie /thee en kwark in de koelkast. Man gebruikt dat altijd en ik af en toe.

Als iemand vraagt of ik alles drink in mijn koffie zeg ik ja, bruine suiker, wiskey en slagroom. 

Romir schreef op 25-10-2025 om 07:58:

laat het de Italianen maar niet horen 

Waarom kloppen die Ean nummers zo vaak niet? Op Bol zelfde artikel, meerdere verkopers en verschillende nummers??

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.