Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Raar : inhalen binnen de bebouwde kom waar de maximum snelheid 30 km is.....     Gestoorde opgefokte chauffeur. 

Hier heet het sinds een paar jaar feestdagenverlichting.  En dat hangt dus al in de winkelstraten. Ik vind het er wel gezellig uitzien. 

Netherfield schreef op 19-10-2025 om 18:36:

Hier heet het sinds een paar jaar feestdagenverlichting. En dat hangt dus al in de winkelstraten. Ik vind het er wel gezellig uitzien.

Ik ook Ik weet niet anders dan dat dit al jaren zo is in oktober. 

Beterlaat2021! schreef op 19-10-2025 om 17:32:

Raar : inhalen binnen de bebouwde kom waar de maximum snelheid 30 km is..... Gestoorde opgefokte chauffeur.

Wat toevallig, ben je m’n ex tegengekomen waarschijnlijk 😝

Als hij daarna nog ging bumperkleven op de snelweg en afsnijden bij afslagen, dan moet het hem zijn… (niet voor niets ex).

Hier heet het sinds een paar jaar feestdagenverlichting. En dat hangt dus al in de winkelstraten. Ik vind het er wel gezellig uitzien.

Ik hou er ook van. 

ik vind het ook leuk. Het wordt alweer vroeg donker, dan geven die lampjes gewoon lekker sfeer.

Hier ook. En ik vind het er ook altijd gezellig uitzien.

Beterlaat2021! schreef op 19-10-2025 om 17:32:

Raar : inhalen binnen de bebouwde kom waar de maximum snelheid 30 km is..... Gestoorde opgefokte chauffeur.

In diezelfde trend: door een vrachtwagen van de rijstrook afgedrukt worden omdat de chauffeur per sé één baan naar rechts moest. Het was in een file met langzaam rijdend verkeer, ik moest op de snelweg stil gaan staan om geen grotere problemen te veroorzaken.

Waarom lukt het niet om een goede oogmeting te krijgen? Ik draag sinds 10 jaar een bril maar de aankoop van 2 nieuwe brillen is een ramp. Sinds februari heb ik 2 keer nieuwe glazen gekregen en de bril op afstand gaat het nu goed. De nieuwe glazen vd leesbril nu alweer 2 maanden geprobeerd, maar blijf zoeken naar de afstand zowel met lezen als met gebruik van laptop. Kan er niks mee, het is toch raar dat ik mijn oude bekraste leesbril weer draag?

Yumi schreef op 20-10-2025 om 00:22:

Waarom lukt het niet om een goede oogmeting te krijgen? Ik draag sinds 10 jaar een bril maar de aankoop van 2 nieuwe brillen is een ramp. Sinds februari heb ik 2 keer nieuwe glazen gekregen en de bril op afstand gaat het nu goed. De nieuwe glazen vd leesbril nu alweer 2 maanden geprobeerd, maar blijf zoeken naar de afstand zowel met lezen als met gebruik van laptop. Kan er niks mee, het is toch raar dat ik mijn oude bekraste leesbril weer draag?

Hou op, ik heb sinds een jaar een nieuwe varifocus bril. Dichtbij ook problemen.

Yumi schreef op 20-10-2025 om 00:22:

Ik had en vriendin die ook vaak problemen had met een nieuwe bril aanmeten. Zij bleek enorm haar best te doen om de letters/rondjes toch scherp te krijgen als ze aan het meten waren. Doe jij dat soms ook?  

Ik heb nooit problemen met goed inmeten.  Ik zit daar ontspannen en geef meteen toe als ik het niet meer scherp heb zonder te turen of het toch wél scherp wordt als uk wat beter mijn best doe. 

Loulou39 schreef op 19-10-2025 om 18:53:

[..] Wat toevallig, ben je m’n ex tegengekomen waarschijnlijk 😝

Als hij daarna nog ging bumperkleven op de snelweg en afsnijden bij afslagen, dan moet het hem zijn… (niet voor niets ex).

Precies!  Zwarte Seat?

kerst schreef op 20-10-2025 om 04:37:

[..]

Hou op, ik heb sinds een jaar een nieuwe varifocus bril. Dichtbij ook problemen.

Zo vervelend hé en vooral heel vermoeiend. Heb het gevoel dat mijn ogen hard moeten werken en dat ik daardoor steeds dat trillende bovenooglid krijg.

Bakblik schreef op 20-10-2025 om 07:49:

[..]

Ik had en vriendin die ook vaak problemen had met een nieuwe bril aanmeten. Zij bleek enorm haar best te doen om de letters/rondjes toch scherp te krijgen als ze aan het meten waren. Doe jij dat soms ook?

Ik heb nooit problemen met goed inmeten. Ik zit daar ontspannen en geef meteen toe als ik het niet meer scherp heb zonder te turen of het toch wél scherp wordt als uk wat beter mijn best doe.

O jee, dat doe ik inderdaad. Het gewissel van glazen gaat te snel, ik zie soms het verschil niet en dan blijven ze maar zeggen die of die, dus dan ga ik zitten te turen  Rood of groen is soms gelijk voor mij maar nee, ik moet kiezen. Zucht

Met mijn bril kan ik scherp zien, dichtbij, computer en in de verte, maar dat laatste alleen echt scherp als ik de bril halverwege mijn neus zet. Ik ga nog eens langs de opticien om te vragen of daar wat aan gedaan kan worden. Dacht eerst, ik moet even wennen aan mijn nieuwe bril, maar het wennen duurt me wat te lang.

Bij mijn opticien kan ik gewoon zeggen dat rood en groen geen bal uitmaakt. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.