Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Jaja, ik snap jullie irritatie over de kerstorganisatie. Zou ook best een ander moment willen optuigen om iedereen van ons uitgevlogen gezin eens bij elkaar te hebben. Maar er is altijd wel wat….
( Hier een kerstlunch. Niet te lang. En hopelijk een rondje in de buitenlucht)

Eerlijk zeggen dat je de Kerst graag rustig aan/anders wilt doen omdat je erg moe bent/tegen de drukte opziet/eens naar Holiday on Ice/Kerstcircus wilt, maar dat je graag de zondag erna/rond de jaarwisseling even komt. Met een alternatief erbij waar je wel mee kunt leven, wordt de mededeling wat zachter. Eerst zal het wat ongemakkelijk voelen, maar dat went. Ook voor de andere partij(en), echt.

madee schreef op 25-09-2025 om 08:06:

Eerlijk zeggen dat je de Kerst graag rustig aan/anders wilt doen omdat je erg moe bent/tegen de drukte opziet/eens naar Holiday on Ice/Kerstcircus wilt, maar dat je graag de zondag erna/rond de jaarwisseling even komt. Met een alternatief erbij waar je wel mee kunt leven, wordt de mededeling wat zachter. Eerst zal het wat ongemakkelijk voelen, maar dat went. Ook voor de andere partij(en), echt.

precies. lief zijn voor jezelf en het zo doen dat de ander er iets mee kan

Raar, dat er in advertenties van honden altijd gezocht wordt naar een nieuw huisJE.  Waarom niet naar een nieuwe baas?

Envelop schreef op 24-09-2025 om 13:31:

Dat er op radio 100% NL heel veel Engelstalige liedjes worden gedraaid die ook niet door Nederlandse artiesten zijn gemaakt. Hoezo is het dan 100% NL?!?

Dit vraag ik me ook iedere keer af.

Dat mensen op Insta een boodschap delen terwijl ze aan het opmaken/eten/etc zijn terwijl hun verhaal over iets heel anders gaat. 

Due-scimmie schreef op 26-09-2025 om 12:20:

Dat mensen op Insta een boodschap delen terwijl ze aan het opmaken/eten/etc zijn terwijl hun verhaal over iets heel anders gaat.

Oh ja. Ik heb serieus wel eens gegoogeld waarom dat is, maar ik heb er geen antwoord op kunnen vinden. Heel bijzonder

Een " Get ready with me" heet dat. Op tiktok word je er mee doodgegooid.

Altijd als ik Tr*mp zijn handtekening zie zetten ......:

41N2jSDQXZL._UF894,1000_QL80_.jpg

vraag ik  me af of die man eigenlijk wel schrijven kán!   Dit zijn toch geen letters?  

Het zal vast al wel eerder geschreven zijn maar ik vind mensen die video-bellen op een openbare plaats raar. Ik zit nu op de luchthaven en een paar stoelen van mij vandaan zit een man met zijn vrouw te bellen en iedereen in de omgeving kan het hele gesprek volgen. Ik begrijp dat dus echt niet.

Sowieso mensen die de telefoon op  de luidspreker hebben staan....

Ja dat snap ik dus ook niet en ik zie dat steeds meer.

Merel9988 schreef op 26-09-2025 om 19:25:

Het zal vast al wel eerder geschreven zijn maar ik vind mensen die video-bellen op een openbare plaats raar. Ik zit nu op de luchthaven en een paar stoelen van mij vandaan zit een man met zijn vrouw te bellen en iedereen in de omgeving kan het hele gesprek volgen. Ik begrijp dat dus echt niet.

Ik erger me er ook aan, maar je ziet steeds meer. 

Tijd geleden hier ook geschreven, over een tip van een kennis die altijd met het gesprek mee gaat doen  De beller reageerde daarop met dat hij stil moest zijn, en zich niet met het gesprek moet bemoeien. Waarop hij zei, je belt in een openbare ruimte dus mag ik ervan uitgaan, dat ik aan het gesprek mag deelnemen. 

Merel9988 schreef op 26-09-2025 om 19:25:

Oh dat vind ik echt zoooo irritant. Doe normaal joh, doe een oortje in, hou dat ding bij je oor, I don't care. Maar bellen op de speaker en/of videobellen in het openbaar, echt waarom? Bij mij op werk ook, staan er van die klanten met hun ouders te bellen en moet ik even op beeld vertellen wat voor supplementen ze zoeken. Ik wil niet op beeld bij wildvreemden! Of bij me komen betalen en dan gewoon doorgaan met je gesprek via het videobellen. Hey hoi, ik ben er ook nog, hang even op. Ik vind het zo respectloos. In de bus zie je het ook vaak, mensen die hele gesprekken voeren op de speaker zodat de hele bus kan meegenieten. Ik vind het een bizarre ontwikkeling. 

Yumi schreef op 26-09-2025 om 23:23:

[..]

Ik erger me er ook aan, maar je ziet steeds meer.

Tijd geleden hier ook geschreven, over een tip van een kennis die altijd met het gesprek mee gaat doen De beller reageerde daarop met dat hij stil moest zijn, en zich niet met het gesprek moet bemoeien. Waarop hij zei, je belt in een openbare ruimte dus mag ik ervan uitgaan, dat ik aan het gesprek mag deelnemen.

Dat is wel een leuke, mee gaan doen met het gesprek. Het irriteert mij ook enorm. Gisteren iemand in de supermarkt die liep te vergaderen, meerdere sprekers aan de andere kant. Zij doet dat vaker op vrijdagochtend.  Ga ik aanstaande vrijdag meepraten. Lijkt me lachen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.