Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Miepjecody schreef op 20-09-2025 om 06:41:

[..]

Het is idd een stopknop.want je moet drukken om de teller te stoppen

Dat is bij de halve finale, om te beslissen wie van de twee de finale gaat spelen.

Peaches schreef op 19-09-2025 om 23:29:

[..]

Ik heb slechts flarden gezien van het programma, maar is het niet zo dat je stopt met het spel als je op de knop drukt? Daar vind ik een rode knop best bij passen.

Als je het zo bekijkt, is het wel logisch inderdaad. Het spel stopt dan, en de deal is gemaakt: de finalist gaat met het bod van de bank naar huis.

Zitten we lekker op een terrasje, komt er naast ons een stel zitten waarvan  zij haar sneakers uit doet en haar blote voeten op een stoel legt. Dat doe je toch niet. Ik wil niet tijdens mijn lunch naar andermans voeten kijken en ik vind het totaal ongepast. Als eigenaar/personeel zou ik ook vriendelijk vragen je voeten van de stoel te halen.  

Netjes dat ze haar schoenen uitdoet. Ik denk dat haar voeten schoner zijn dan de gemiddelde buitenkant van een spijkerbroek of jas.

MMcGonagall schreef op 20-09-2025 om 18:04:

Netjes dat ze haar schoenen uitdoet. Ik denk dat haar voeten schoner zijn dan de gemiddelde buitenkant van een spijkerbroek of jas.

Haha, zo kan je het ook bekijken.

Maar raar vind ik het ook wel, schoenen op een stoel doe je niet en blote voeten ook zeker niet (behalve thuis)

Deci schreef op 20-09-2025 om 18:25:

[..]

Haha, zo kan je het ook bekijken.

Maar raar vind ik het ook wel, schoenen op een stoel doe je niet en blote voeten ook zeker niet (behalve thuis)

Eens!

Ik snap ook niet dat voeten op een stoel moeten (ja, misschien thuis, maar dat zoek je zelf maar uit). Het is met schoenen aan niet fijn voor andere mensen, maar ik heb deze hele zomer zulke vieze voeten en besmettelijke dingetjes gezien dat ik het in beide varianten niet prettig zou vinden als voeten op een terrasstoel gelegd worden.

Loulou39 schreef op 20-09-2025 om 18:53:

[..]

Eens!

Ik snap ook niet dat voeten op een stoel moeten (ja, misschien thuis, maar dat zoek je zelf maar uit). Het is met schoenen aan niet fijn voor andere mensen, maar ik heb deze hele zomer zulke vieze voeten en besmettelijke dingetjes gezien dat ik het in beide varianten niet prettig zou vinden als voeten op een terrasstoel gelegd worden.

De enige uitzondering is als er sprake is van een gebroken been of anderszins bezeerde voet.

Ik heb een collega die op warme dagen standaard op blote voeten loopt. En nee, ik werk niet op het strand of op een dergelijke locatie waar dat normaal gevonden zou kunnen worden. Dus dat vind ik ook raar. 

Als het van dat rotweer is als van de week, ga ik altijd naar vliegtickets zoeken. Ik kwam erachter dat je in januari heel goedkoop naar een tropisch eiland kunt vliegen, appartementje en klaar. Dus ik de kinders (26 en 20) voorgesteld of het niet leuk zou zijn om daar met zijn drieën heen te gaan. Hebben ze het zo weten te draaien dat we niet in januari naar een tropisch eiland gaan, maar in april naar Disneyland Parijs.
Hoe kan dat nou? Als je toch kunt kiezen, kies je toch voor die zon in de guurste en stomste maand van het jaar?

MMcGonagall schreef op 21-09-2025 om 16:15:

Als het van dat rotweer is als van de week, ga ik altijd naar vliegtickets zoeken. Ik kwam erachter dat je in januari heel goedkoop naar een tropisch eiland kunt vliegen, appartementje en klaar. Dus ik de kinders (26 en 20) voorgesteld of het niet leuk zou zijn om daar met zijn drieën heen te gaan. Hebben ze het zo weten te draaien dat we niet in januari naar een tropisch eiland gaan, maar in april naar Disneyland Parijs.
Hoe kan dat nou? Als je toch kunt kiezen, kies je toch voor die zon in de guurste en stomste maand van het jaar?

Ik vind het ook een beetje raar dat jij dan  daarin meegaat. Hé zullen we saté met pindasaus en rijst eten? En dan het wordt friet oorlog. Beide eten en beide met pindasaus maar niet het originele plan en in mijn ogen minder lekker.

Of ze hebben geen zin in een tropisch eiland. En wensen je veel plezier om dat alleen / met partner te doen, naast de Disney-trip in april  .

Zij vinden het waarschijnlijk deels ook klinken als "ik wil iets samen met mijn kinderen doen".

Nu hopen dat het geen snert-regen-weer is in april in Parijs.

afrodite05 schreef op 20-09-2025 om 19:23:

[..]

Ik heb een collega die op warme dagen standaard op blote voeten loopt. En nee, ik werk niet op het strand of op een dergelijke locatie waar dat normaal gevonden zou kunnen worden. Dus dat vind ik ook raar.

Hebben wij dezelfde collega? Die van mij is er ook weleens door mangers op aangesproken maar ze blijft t doen. Gelukkig trekt ze, als ze een klantafspraak heeft, wel sandalen aan…..nog steeds te campings voor een kantooromgeving maar beter dan blote voeten. 

De beste stuurlui die aan wal staan. 
Doe het dan zelf. 

Nou heb ik niet zo veel met pretparken, maar al helemaal niet met tropische eilanden. Dus voor mij klinkt Disneyland in april al beter dan tropisch eiland in januari. Maar ja, ik vind januari dan ook geen stomme maand (juni is overigens de stomste maand vh jaar😉) en zoek ook niet vrijwillig zon en warmte op. Ik kan me voorstellen dat dat voor mensen die pretparken dan ook nog eens leuk vinden, Disneyland in april als een prima keuze klinkt.

Nikki1973 schreef op 21-09-2025 om 17:05:

[..]

Hebben wij dezelfde collega? Die van mij is er ook weleens door mangers op aangesproken maar ze blijft t doen. Gelukkig trekt ze, als ze een klantafspraak heeft, wel sandalen aan…..nog steeds te campings voor een kantooromgeving maar beter dan blote voeten.

Dat denk ik niet, wij werken niet met klanten. Wel is mijn collega er ook meermaals op aangesproken. Misschien zijn jouw en mijn collega familie van elkaar 

afrodite05 schreef op 21-09-2025 om 18:11:

[..]

Dat denk ik niet, wij werken niet met klanten. Wel is mijn collega er ook meermaals op aangesproken. Misschien zijn jouw en mijn collega familie van elkaar

Dat zou kunnen 🤣

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.