Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Lollypopje schreef op 17-09-2025 om 06:58:

[..]

Misschien last van de seizoensovergang?

Veel mensen met LC/ME zijn nu extra moe, maar ik weet ook van gezonde mensen die daar last van hebben. De luchtdruk en luchtvochtigheid kunnen een flinke invloed hebben op je energie

Zou kunnen, ik lees hier dat meer forummers er last van hebben. Stelt me enigszins gerust, was net hersteld van een dip en begon me al zorgen te maken. 

madee schreef op 16-09-2025 om 20:35:

Dat ik de sfeer buiten en in de supermarkt ‘s avonds ineens zo onprettig vind voelen. Het is dan heel anders, voelt minder veilig. Normaal doe ik alles overdag en kom ik na het avondeten de deur eigenlijk niet meer uit, behalve eigenlijk alleen met de auto en mijn man op een avondje uit of bij vrienden. Te veel comfortzone gewend zeker? Is de sfeer, het ‘publiek’ ook werkelijk anders in de avond of verbeeld ik het me?

Ik heb hetzelfde gevoel. Ik ga meestal meteen bij openingstijd naar de supermarkt. Maar laatst toch een keer rond 19 uur geweest. Ik voelde me toen ook minder prettig.

Ik ben ook moe, maar er gaat hier een virus rond. Diverse collega's zitten er al mee thuis. Na de zomervakantie zit iedereen weer binnen en bij elkaar, dus geen wonder dat zo'n virus zich snel kan verspreiden.

Auwereel schreef op 17-09-2025 om 08:56:

[..]

Dat (bijna) uitlachen is zoiets doms, daar komt onderzoek naar oorzaken echt niet verder mee. Gelukkig zijn er onderzoekers die het wel serieus nemen. Zelfs als uit zo'n onderzoek slechts een zwak verband wordt gevonden, is dat niet een reden om het weg te zetten als onzin.

Bronnen zijn te vinden bij Google Scholar, keywords: "barometric pressure" en "migraine" of "headache" en je vindt onderzoek die het wel serieus neemt.

Dankje Auwereel.

In mijn buurt staat een huis te koop, dat wil zeggen er staat een bord van een makelaar in de tuin. Maar het staat niet op de website van die makelaar en ook niet op funda. Dat is al een tijdje zo, dus het is niet dat het pas net te koop staat en dat het plaatsen nog verwerkt moet worden. 

Ik snap niet waarom dat is. Is dat om een bepaalde wet te omzeilen of zo, of om bepaalde geinteresseerden buiten de deur te houden? Het is geen chique villa of zo, maar een doodgewoon rijtjeshuis. Het staat ook leeg geloof ik. 

Ginevra schreef op 17-09-2025 om 13:26:

In mijn buurt staat een huis te koop, dat wil zeggen er staat een bord van een makelaar in de tuin. Maar het staat niet op de website van die makelaar en ook niet op funda. Dat is al een tijdje zo, dus het is niet dat het pas net te koop staat en dat het plaatsen nog verwerkt moet worden.

Ik snap niet waarom dat is. Is dat om een bepaalde wet te omzeilen of zo, of om bepaalde geinteresseerden buiten de deur te houden? Het is geen chique villa of zo, maar een doodgewoon rijtjeshuis. Het staat ook leeg geloof ik.

Misschien dat er al kijkers genoeg zijn die via het bord dus contact hebben gehad met makelaar? In welke omgeving? Op Funda plaatsen kost geld,  wellicht is er al koper.

Ginevra schreef op 17-09-2025 om 13:26:

Ik zou ervan uitgaan dat ze momenteel genoeg potentiële kandidaat-kopers hebben.

Niet nodig dan om nog een lading foto's te nemen en onnodige kosten te maken.

In mijn wijk volstaat voor veel huizen een te koop-papiertje met je telefoonnummer tegen het raam. Geen makelaar nodig. De mensen staan in je tuin elkaar te overbieden  .

Dat zal wel dan, dat er genoeg gegadigden zijn. Ik vind het een beetje gek dat het zelfs niet vermeld wordt op de website van de makelaar, maar het grootste probleem is dat ik gewoon nieuwsgierig ben en wil weten wat de vraagprijs is  

Ginevra schreef op 17-09-2025 om 14:24:

Dat zal wel dan, dat er genoeg gegadigden zijn. Ik vind het een beetje gek dat het zelfs niet vermeld wordt op de website van de makelaar, maar het grootste probleem is dat ik gewoon nieuwsgierig ben en wil weten wat de vraagprijs is

Bel de makelaar!

Ginevra schreef op 17-09-2025 om 14:24:

Tip: drie maanden na de verkoop kun je de verkoopprijs opvragen bij het kadaster. Maar herkenbaar, ik ben dol op Funda en zou ook willen weten wat de verkoopprijs is.

Het kan natuurlijk dat kwajongens zo'n bord uit een andere voortuin hebben gepikt en het bij dat lege huis hebben neergezet. 

Dorestad schreef op 17-09-2025 om 15:39:

[..]

Bel de makelaar!

Nja, ik wil die mensen niet lastigvallen terwijl ik geen gegadigde ben, en ik heb ook geen zin om allerlei smoezen op te hangen. Maar het zou best lollig kunnen zijn

Ginevra schreef op 17-09-2025 om 19:09:

[..]

Nja, ik wil die mensen niet lastigvallen terwijl ik geen gegadigde ben, en ik heb ook geen zin om allerlei smoezen op te hangen. Maar het zou best lollig kunnen zijn

Je zegt dat het huis leeg is. Inwoners overleden en misschien gedoe met erfgenamen bedenk ik me. Staat het huis al lang leeg? Ik las laatst over een huis dat een jaar of 20 al wacht op verkoop, ergens op route Pieterpad volgens mij. 

Wij kijken nu de serie Vliegende hollanders over oa Fokker en Plesman. Ik zei tegen man het lijkt wel na gesynchroniseerd want ik zou zweren dat ik Daan Schuurmans hoorde praten.  Dus ik kijk op Imdb en Wikipedia. Hij speelt Plesman maar de jongere versie wordt door iemand anders gedaan, ik kan me niet voorstellen dat ze exact dezelfde stem hebben.

Naast die heftige vermoeidheid van de laatste tijd, ga ik me steeds beroerder voelen. Zie ik op de bijsluiter van een medicijn dat ik sinds 'n week gebruik, dat het waarschijnlijk bijwerkingen zijn.
Baalde al dat ik door de huisarts niet gewezen ben op de heftige reacties die dit (kan)veroorzaken, en met deze bijwerkingen erbij ben ik er eigenlijk wel klaar mee. Heb er niet naar gevraagd omdat ik dichtsloeg, dacht vraag het wel bij de controle.

Wat ik raar vind? Heb voor deze praktijk gekozen omdat ze naast reguliere arts, een studie homeopathie en antroposofie hebben, waardoor ik verwacht, dat ze voorzichtiger zouden zijn met medicijnen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.