Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Auwereel
13-09-2025 om 20:24
Wat ik net lees in de boekenbijlage van Trouw vandaag, een bespreking van het boek Vrouw en Meid, van Caroline Hanken.
Na de 2e Wereldoorlog was er een tekort aan dienstboden.
In 1946 werd een voorstel gedaan tot dienstplicht voor meisjes om als dienstbode aan de gang te gaan. In 1959 werd er een voorstel gedaan om aan vrouwen pas een werkvergunning te geven als ze eerst een tijd als dienstmeid hadden gewerkt.
Ben ik blij dat ik na mijn school en studie aan het werk kon op gebied van wat ik heb geleerd in plaats van als dienstmeid....
Beerlover
14-09-2025 om 06:47
madee schreef op 19-04-2025 om 18:23:
Het verhaal dat ik altijd lees is dat je op vakantie een handdoekje moeten leggen om een ligbed bij het zwembad te reserveren, wat dan vervolgens niet mag. Ik heb 1 ervaring met zo’n vakantie (dus misschien niet representatief) maar daar had ieder appartement zijn eigen ligbedden. Tweepersoons kamer? Dan 2 ligbedden met het kamernummer erop. Vierpersoons kamer? Dan 4 ligbedden met het kamernummer erop. Iedereen had altijd plek. Niks aan de hand.
Dan gaan gasten s ochtends de ligbedden verplaatsen naar de meest gunstige plekken denk ik....
Beerlover
14-09-2025 om 07:06
Alice12 schreef op 18-11-2024 om 00:22:
Ik vind mannen met een knotje heel raar.
Of vrouwen met het haar lang en dan zo'n heel klein knotje bovenop het hoofd....
Meesje
14-09-2025 om 10:18
Beerlover schreef op 14-09-2025 om 07:06:
[..]
Of vrouwen met het haar lang en dan zo'n heel klein knotje bovenop het hoofd....
Dat zit echt fijn. Kun je je haar wel los dragen, maar ook uit het gezicht. Ik heb graag zo'n klein knotje of staartje en de rest los.
madee
16-09-2025 om 20:35
Dat ik de sfeer buiten en in de supermarkt ‘s avonds ineens zo onprettig vind voelen. Het is dan heel anders, voelt minder veilig. Normaal doe ik alles overdag en kom ik na het avondeten de deur eigenlijk niet meer uit, behalve eigenlijk alleen met de auto en mijn man op een avondje uit of bij vrienden. Te veel comfortzone gewend zeker? Is de sfeer, het ‘publiek’ ook werkelijk anders in de avond of verbeeld ik het me?
Lollypopje
17-09-2025 om 06:58
Yumi schreef op 16-09-2025 om 22:02:
Dat ik zo moe ben, echt niet normaal
![]()
Misschien last van de seizoensovergang?
Veel mensen met LC/ME zijn nu extra moe, maar ik weet ook van gezonde mensen die daar last van hebben. De luchtdruk en luchtvochtigheid kunnen een flinke invloed hebben op je energie
afrodite05
17-09-2025 om 07:14
Lollypopje schreef op 17-09-2025 om 06:58:
[..]
Misschien last van de seizoensovergang?
Veel mensen met LC/ME zijn nu extra moe, maar ik weet ook van gezonde mensen die daar last van hebben. De luchtdruk en luchtvochtigheid kunnen een flinke invloed hebben op je energie
Kan dit ook hoofdpijn veroorzaken? Daar hebben man en ik allebei last van. We proberen er verklaringen voor te vinden maar zijn er nog niet achter wat voor ons allebei geldt. Hij heeft vast geen hoofdpijn door mijn zwangerschapshormonen
Lollypopje
17-09-2025 om 07:19
afrodite05 schreef op 17-09-2025 om 07:14:
[..]
Kan dit ook hoofdpijn veroorzaken? Daar hebben man en ik allebei last van. We proberen er verklaringen voor te vinden maar zijn er nog niet achter wat voor ons allebei geldt. Hij heeft vast geen hoofdpijn door mijn zwangerschapshormonen
![]()
Volgens mij wel. Ik weet van diverse lotgenoten die inderdaad ook meer hoofdpijn hebben, dus ik kan me voorstellen dat dat ook bij een gezond persoon zo kan zijn.
Miepjecody
17-09-2025 om 07:22
Yumi schreef op 16-09-2025 om 22:02:
Dat ik zo moe ben, echt niet normaal
![]()
Dat had ik van de week ook! Een dag of 3
Dolfje
17-09-2025 om 07:38
Ik heb al weken af en aan hoofdpijn en een pijnlijke nek en ben ook heel moe. Dacht eerst dat het door de onges kwam maar dat je nu al ff klaar.
Broodjebrie
17-09-2025 om 07:46
Miepjecody schreef op 17-09-2025 om 07:22:
[..]
Dat had ik van de week ook! Een dag of 3
Ja ik ook. En ik sliep ook heel diep, normaal ben ik een lichte slaper.
Herfstappeltaart
17-09-2025 om 08:01
afrodite05 schreef op 17-09-2025 om 07:14:
[..]
![]()
Ik ben er van overtuigd dat luchtdruk invloed heeft op hoofdpijn. Ik heb dat zelfs al een keer geopperd bij de huisarts een jaar of tien geleden. Helaas lachte hij me bijna uit want volgens hem kon dat niet. Maar mijn ervaring is anders. Ik heb altijd hoofdpijn bij luchtdrukveranderingen.
Broodjebrie
17-09-2025 om 08:03
Herfstappeltaart schreef op 17-09-2025 om 08:01:
[..]
Ik ben er van overtuigd dat luchtdruk invloed heeft op hoofdpijn. Ik heb dat zelfs al een keer geopperd bij de huisarts een jaar of tien geleden. Helaas lachte hij me bijna uit want volgens hem kon dat niet. Maar mijn ervaring is anders. Ik heb altijd hoofdpijn bij luchtdrukveranderingen.
Ik heb soms ook hoofdpijn als er weersverandering komt. Ik ken meer mensen die dit ook hebben.
Ik werd vanmorgen wakker met spierpijn en dat vind ik raar. Voor zover ik weet heb ik afgelopen dagen niks geks gedaan.
Auwereel
17-09-2025 om 08:56
Herfstappeltaart schreef op 17-09-2025 om 08:01:
[..]
Dat (bijna) uitlachen is zoiets doms, daar komt onderzoek naar oorzaken echt niet verder mee. Gelukkig zijn er onderzoekers die het wel serieus nemen. Zelfs als uit zo'n onderzoek slechts een zwak verband wordt gevonden, is dat niet een reden om het weg te zetten als onzin.
Bronnen zijn te vinden bij Google Scholar, keywords: "barometric pressure" en "migraine" of "headache" en je vindt onderzoek die het wel serieus neemt.