Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Rogue
09-09-2025 om 05:39
Mijn oma werd vaak uitgenodigd voor verjaardagen en nam altijd wel iemand mee die voor taxi speelde.
Mijn ouders waren bijna altijd de klos dus ik ben heel vaak op feestjes geweest waar ik niemand kende.
Maar iedereen wist ik wie/mijn moeder was.
ik heb zelfs feestjes meegemaakt met 100 man, vaak in een zaal. En dan was er een aparte zaaltje met camping bedjes voor de allerkleinste.
Maar ook op huisfeestjes overal mensen en dan lag er in de slaapkamer opeens een baby te slapen.
Yumi
09-09-2025 om 10:18
Rogue schreef op 09-09-2025 om 05:39:
Mijn oma werd vaak uitgenodigd voor verjaardagen en nam altijd wel iemand mee die voor taxi speelde.
Mijn ouders waren bijna altijd de klos dus ik ben heel vaak op feestjes geweest waar ik niemand kende.
Maar iedereen wist ik wie/mijn moeder was.
ik heb zelfs feestjes meegemaakt met 100 man, vaak in een zaal. En dan was er een aparte zaaltje met camping bedjes voor de allerkleinste.
Maar ook op huisfeestjes overal mensen en dan lag er in de slaapkamer opeens een baby te slapen.
Dit herken ik van feestjes die door Surinaamse vrienden worden gegeven. Hoe die kinderen daar kunnen slapen, blijft me verbazen
Rogue
09-09-2025 om 12:57
Yumi schreef op 09-09-2025 om 10:18:
[..]
Dit herken ik van feestjes die door Surinaamse vrienden worden gegeven. Hoe die kinderen daar kunnen slapen, blijft me verbazen
![]()
We zijn het gewend
Yumi
09-09-2025 om 13:50
Rogue schreef op 09-09-2025 om 12:57:
[..]
We zijn het gewend
![]()
Precies, het huis zit wel vaker vol
Broodjebrie
09-09-2025 om 15:10
kreeg vanmorgen mail van werk. Dat we goed op onszelf moeten blijven letten ivm hoog ziekteverzuim. Het is dus belangrijk om af en toe vrij te nemen en goed aan onszelf te denken.
En dat terwijl ik laatst nog bericht van ze kreeg dat ze zo omhoog zitten, met dus de vraag of we nog extra kunnen werken.
Ze weten niet echt wat ze willen volgens mij.
Peaches
09-09-2025 om 18:35
Broodjebrie schreef op 09-09-2025 om 15:10:
kreeg vanmorgen mail van werk. Dat we goed op onszelf moeten blijven letten ivm hoog ziekteverzuim. Het is dus belangrijk om af en toe vrij te nemen en goed aan onszelf te denken.
En dat terwijl ik laatst nog bericht van ze kreeg dat ze zo omhoog zitten, met dus de vraag of we nog extra kunnen werken.
Ze willen robots!
Broodjebrie
09-09-2025 om 18:37
Peaches schreef op 09-09-2025 om 18:35:
[..]
Ze willen robots!
Zo voel ik me bijna wel ja.
Yumi
09-09-2025 om 19:03
Broodjebrie schreef op 09-09-2025 om 18:37:
[..]
Zo voel ik me bijna wel ja.
Ach dat is naar
Broodjebrie
09-09-2025 om 19:12
Yumi schreef op 09-09-2025 om 19:03:
[..]
Ach dat is naar
![]()
Ja, ik heb uiteindelijk maar weer ja gezegd, om extra te werken. Sinds vorige week heb ik al 6 keer de vraag gekregen of ik bij kon springen. Steeds geweigerd maar nu toch maar toegegeven, hopelijk zijn ze daar iets mee geholpen. Meer kan ik ook niet doen, ik heb ook gewoon mijn vaste cliënten waar ik naartoe moet. Kan me niet splitsen..
Marty1984
09-09-2025 om 19:16
Broodjebrie schreef op 09-09-2025 om 15:10:
Ik zou uiterst vriendelijk - ahum - een mailtje terug sturen.
Dat als zij zorgen voor extra personeel jullie effectief aan jezelf kunnen denken en je overuren en vakantie kunnen opnemen.
En of ze dan ook nog zo vriendelijk willen zijn om slechts 1 mail per week met de vraag tot extra werken te willen sturen. Scheelt stress en gespam in je mailbox.
Broodjebrie
09-09-2025 om 19:38
Marty1984 schreef op 09-09-2025 om 19:16:
[..]
Ik zou uiterst vriendelijk - ahum - een mailtje terug sturen.
Dat als zij zorgen voor extra personeel jullie effectief aan jezelf kunnen denken en je overuren en vakantie kunnen opnemen.
En of ze dan ook nog zo vriendelijk willen zijn om slechts 1 mail per week met de vraag tot extra werken te willen sturen. Scheelt stress en gespam in je mailbox.
Tja zij worden betaald om om iedere cliënt van hulp te voorzien..
Grindelwald
09-09-2025 om 19:44
Broodjebrie schreef op 09-09-2025 om 19:38:
[..]
Tja zij worden betaald om om iedere cliënt van hulp te voorzien..
Wel aan jezelf denken Broodjebrie. 6 keer in een week tijd vragen of je extra wilt werken is gewoon om jullie onder druk te zetten. Dat er personeelstekort is is hun probleem niet die van jou. En natuurlijk kan je een keer extra komen maar daar houdt het dan wel mee op.
Broodjebrie
09-09-2025 om 20:23
Grindelwald schreef op 09-09-2025 om 19:44:
[..]
Wel aan jezelf denken Broodjebrie. 6 keer in een week tijd vragen of je extra wilt werken is gewoon om jullie onder druk te zetten. Dat er personeelstekort is is hun probleem niet die van jou. En natuurlijk kan je een keer extra komen maar daar houdt het dan wel mee op.
Ik weet het... het lukt alleen om meer nee te zeggen maar zo af en toe zeg ik maar ja, om er vanaf te zijn.
Yumi
09-09-2025 om 23:56
Broodjebrie schreef op 09-09-2025 om 19:12:
[..]
Ja, ik heb uiteindelijk maar weer ja gezegd, om extra te werken. Sinds vorige week heb ik al 6 keer de vraag gekregen of ik bij kon springen. Steeds geweigerd maar nu toch maar toegegeven, hopelijk zijn ze daar iets mee geholpen. Meer kan ik ook niet doen, ik heb ook gewoon mijn vaste cliënten waar ik naartoe moet. Kan me niet splitsen..
Dat is lief van je, maar zorg ook goed voor jezelf!
noas_1993
10-09-2025 om 19:38
Mijn kapper gaat ermee stoppen, dus ik moet opzoek naar een nieuwe.
Wat ik raar vind is dat veel kappers in mijn regio geen fatsoenlijke website hebben.
Je wilt toch klanten werven neem ik aan?