Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Auwereel
23-08-2025 om 09:18
Dat wel of niet groeten is dus problematisch, als je niet groet, kan je onvriendelijk over komen, als je wel groet, ben je opdringerig.
Meestal let ik erop of mensen mijn kant opkijken, als niet, dan groet ik niet, maar dat schat ik ook wel eens fout in, ben ik de tegemoetkomende wandelaar al zo'n beetje voorbij, word ik alsnog gegroet! Of ik groet en word het hoofd alsnog weggedraaid...
Soms loop ik zelf in gedachten verzonken, maar zo ben ik ook wel eens door iemand toegesproken die heel boos op me was omdat ik haar negeerde. Ze wilde niet geloven dat ik haar simpelweg niet had gezien.
Lollypopje
23-08-2025 om 09:23
kerst schreef op 23-08-2025 om 08:31:
[..]
Nee, maar het is niet fijn voor mij, als ik juist probeer de rust op te zoeken. Ik ben hooggevoelig, dus ik krijg alle indrukken van die ander dan mee. Terwijl ik me op mijzelf wil richten. En ik ben vast niet de enige. .
Hier hetzelfde. Zit dan in mijn bubbel en daar wordt ik dan uitgetrokken.
Ik groet wel terug, want dat hoort en is beleefd, maar liever zou ik de persoon gewoon negeren zodat ik in mijn rustige bubbel kan blijven.
MMcGonagall
23-08-2025 om 10:14
afrodite05 schreef op 23-08-2025 om 09:17:
[..]
Ja idd, of als iemand een stopwoordje gebruikt of standaard een herhalende handbeweging maakt. Als je dat in de gaten hebt, ga je daarop letten en kan je niet meer focussen op de inhoud van het gesprek.
Oh ik ben nog veel erger. Inderdaad met stopwoordjes, zoals iemand die de hele tijd ‘hoedat zegt’ (wat niet eens een bestaand woord is, dus ik afgeleid raak en ga bedenken wat hij nu eigenlijk wil zeggen of dat dat net zoiets is als wanneer iemand de hele tijd snuift of zijn bovenlip naar binnen krult). Naarmate ik ouder word, gaat mijn ADD zich steeds meer manifesteren en raak ik door kleine dingen afgeleid. Dat is nog niet eens een probleem, maar vroeger kon ik na 5 minuten nog naadloos weer in het gesprek vallen zonder belangrijke dingen gemist te hebben en dat vermogen wordt minder. Maar niet alleen stopwoordjes, ook over een verkeerd uitgesproken woord of feit (dat je luistert naar iemand die bij herhaling indentiteit zegt of zo), dan gaan mijn gedachten met me aan de haal en overweeg ik of ik die persoon er later een-op-een nog op moet wijzen.
CharlieB
23-08-2025 om 10:21
afrodite05 schreef op 23-08-2025 om 09:17:
[..]
Ja idd, of als iemand een stopwoordje gebruikt of standaard een herhalende handbeweging maakt. Als je dat in de gaten hebt, ga je daarop letten en kan je niet meer focussen op de inhoud van het gesprek.
Ik raak de laatste tijd afgeleid van mijn eigen stopwoordje 🙈 Dan hoor je het jezelf weer zeggen en weg focus
Yumi
23-08-2025 om 10:21
Wieder schreef op 23-08-2025 om 06:58:
Ik vind het raar dat mijn dochter, als ze met haar hand tussen de klep van het veewagentje en 400 kilo paard heeft gezeten, níet bedenkt dat ze mij even kan bellen, maar wél bedenkt dat ze even naar de dierenarts (die ze kent) rijdt om foto's te laten maken. Ze had verzonnen dat ze in het ziekenhuis uren bezig was en bij de dierenarts in 5 minuten klaar. Praktische denker wel 😅. En ze had gelijk, want er bleek niks gebroken, dus ze hoefde niet alsnog naar het ziekenhuis. Wel een bont en blauwe hand met een enorm ei erop.
Niet raar maar goed bedacht! Kan me voorstellen dat jij je rot schrikt als je dit hoort maar ze heeft het goed opgelost. Vraag me wel af wat die dierenarts ervan zei dat ze voor zichzelf kwam, mocht ze de komende tijd wel de wei in? 
Schoondochter
23-08-2025 om 10:23
Lollypopje schreef op 23-08-2025 om 09:23:
[..]
Hier hetzelfde. Zit dan in mijn bubbel en daar wordt ik dan uitgetrokken.
Ik groet wel terug, want dat hoort en is beleefd, maar liever zou ik de persoon gewoon negeren zodat ik in mijn rustige bubbel kan blijven.
Begrijpelijk dat het voor sommige mensen vervelend is, maar jouw houding is dan wat mij betreft de juiste: in ieder geval niet de ander kwalijk nemen dat die niet in jouw hoofd kan kijken en zich aan de gemiddelde norm houdt van wel groeten. Als je naar buiten gaat kun je soms interactie verwachten, en het is niet kwaad bedoeld. Dat suggereren sommigen wel, en dat vind ik een erg negatieve en verdrietige instelling.
Wieder
23-08-2025 om 10:34
Yumi schreef op 23-08-2025 om 10:21:
[..]
Niet raar maar goed bedacht! Kan me voorstellen dat jij je rot schrikt als je dit hoort maar ze heeft het goed opgelost. Vraag me wel af wat die dierenarts ervan zei dat ze voor zichzelf kwam, mocht ze de komende tijd wel de wei in?
Boxrust 😆. De dierenarts vond het blijkbaar prima. Nog even een andere dierenarts laten kijken of er echt niks zat en zonder te hoeven betalen kon ze weer huiswaarts. Ik denk dat ze het wel grappig vonden.
Yumi
23-08-2025 om 10:40
Wieder schreef op 23-08-2025 om 10:34:
[..]
Boxrust 😆. De dierenarts vond het blijkbaar prima. Nog even een andere dierenarts laten kijken of er echt niks zat en zonder te hoeven betalen kon ze weer huiswaarts. Ik denk dat ze het wel grappig vonden.
Wieder
23-08-2025 om 11:06
Ze vertelde net dat ze in het systeem gezet is als diersoort: anders. Ze hadden vogel nog overwogen omdat ze een vreemde vogel is en ezel omdat ze een domme ezel was. De dierenartsen hebben er duidelijk plezier in gehad 😂
Auwereel
23-08-2025 om 11:27
Wieder schreef op 23-08-2025 om 11:06:
Ze vertelde net dat ze in het systeem gezet is als diersoort: anders. Ze hadden vogel nog overwogen omdat ze een vreemde vogel is en ezel omdat ze een domme ezel was. De dierenartsen hebben er duidelijk plezier in gehad 😂
😄
Voor mijn cavia's moet ik extra betalen voor "speciale soort", war was de rekening?
Lollypopje
23-08-2025 om 11:31
Schoondochter schreef op 23-08-2025 om 10:23:
[..]
Begrijpelijk dat het voor sommige mensen vervelend is, maar jouw houding is dan wat mij betreft de juiste: in ieder geval niet de ander kwalijk nemen dat die niet in jouw hoofd kan kijken en zich aan de gemiddelde norm houdt van wel groeten. Als je naar buiten gaat kun je soms interactie verwachten, en het is niet kwaad bedoeld. Dat suggereren sommigen wel, en dat vind ik een erg negatieve en verdrietige instelling.
Nouja dat me met neem ik het ze wel kwalijk dat ze me uit mijn bubbel halen, want voor mij is dat echt heel naar, maar ik weet ook dat ze dat niet kunnen ruiken. Al mag die gewoonte voor mij dus per direct verdwijnen
Al heb ik wel gemerkt, toen ik nog mijn huis uitkwam, dat het enorm scheelt als ik mijn koptelefoon op had. Dan lieten de meeste mensen mij gelukkig met rust
Miepjecody
23-08-2025 om 12:49
kerst schreef op 23-08-2025 om 07:29:
[..]
Ik kan me Marty wel wat voorstellen.
Beetje jammer dit.
We leven in een vrij land.
Waarom een mening over het groeten aan een ander opleggen.
Laat iedereen daar gewoon vrij in!
Het is in Nederland zo overbevolkt dat je overal veel mensen tegenkomt. Soms wil je even rustig wandelen in de natuur en niet bezig zijn met het groeten van onbekenden.
Ik zeg niet dat ze moet groeten
Het gaat over je lastig gevallen voelen als iemand je begroet
Wieder
23-08-2025 om 13:16
Auwereel schreef op 23-08-2025 om 11:27:
[..]
😄
Voor mijn cavia's moet ik extra betalen voor "speciale soort", war was de rekening?
Nul euro 😄
Herfstappeltaart
23-08-2025 om 13:33
Die 'groet'discussie is dezelfde als laatst over het binnenkomen in een wachtkamer. Ik vind het niet zo aardig om dan niks te zeggen, anderen vinden het vervelend als ik groet. Naja...het is ook nooit goed.
Broodjebrie
23-08-2025 om 13:52
Herfstappeltaart schreef op 23-08-2025 om 13:33:
Die 'groet'discussie is dezelfde als laatst over het binnenkomen in een wachtkamer. Ik vind het niet zo aardig om dan niks te zeggen, anderen vinden het vervelend als ik groet. Naja...het is ook nooit goed.
Oh ja ook zoiets inderdaad.