Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Dolfje
22-08-2025 om 22:08
Friezinnetje schreef op 22-08-2025 om 21:50:
[..]
mss is het bij jullie in de buurt wel uitzonderlijk, hier groet je ook bijna iedereen, ook al ken je iemand niet.
Hier ook. Niet midden in de stad van mijn woonplaats of het centrum van de gemeente waar ik werk maar wel tijdens het wandelen in bos of park. Gewoon een knikje of goedemorgen meer niet. Ik vind het echt op het idiote af dat er mensen zoals Marty zijn die daar aanstoot aan nemen.
Miepjecody
22-08-2025 om 22:29
Marty1984 schreef op 22-08-2025 om 21:43:
[..]
Nope. Het is niet logisch om wildvreemden te groeten.
In mijn omgeving groet je alleen mensen die je kent. De rest van de wereld laat je met rust, tenzij er écht iets belangrijks is.
Voor je 't weet heb je bovendien een man te stekken die verkeerde dingen denkt en je bespringt of erger. "Want je was zo vriendelijk, dus dat was een uitnodiging."
Wauw. Ik ben blij dat ik niet zo leef en vaak ook nog korte praatjes heb met onbekenden in bos of strand of trein
Wat vreselijk om te leven zoals Marty
Peaches
22-08-2025 om 22:43
Elkaar groeten zie ik als een soort erkenning van elkaar. Ik zie je, ik heb geen slechte bedoelingen. Zoiets. Dat kan je raar vinden als je het niet gewend bent. Maar dat een vreemde groeten zo verkeerd opgevat kan worden, vind ik wel heel triest.
nlies
22-08-2025 om 23:25
Ik laat de mensen die ik groet verder ook met rust. Echt niet de bedoeling om een praatje aan te knopen. Ik probeer het hier in het buurtwinkelcentrum wel eens uit. Gewoon vriendelijk rondkijken, en dan zien dat toch wel wat mensen contact maken door te knikken, terug te lachen of een groet te zeggen.
Ies
23-08-2025 om 02:03
Het is bij mij volledig afhankelijk van mijn bui/ stemming. Ik heb heel vaak helemaal geen zin om te groeten. Kijk dan weg. Maar groeten mensen dan toch, groet ik wel terug. Soms met tegenzin, soms met grote tegenzin.
En op andere momenten vind ik het prima en soms ook erg leuk. Het komt ook geregeld voor dat ik een praatje aanknoop met vreemden.
Zelf check ik wel altijd of de ander wel wil groeten. Kijkt iemand weg dan ga ik zelf zeker niet groeten.
Wieder
23-08-2025 om 06:58
Ik vind het raar dat mijn dochter, als ze met haar hand tussen de klep van het veewagentje en 400 kilo paard heeft gezeten, níet bedenkt dat ze mij even kan bellen, maar wél bedenkt dat ze even naar de dierenarts (die ze kent) rijdt om foto's te laten maken. Ze had verzonnen dat ze in het ziekenhuis uren bezig was en bij de dierenarts in 5 minuten klaar. Praktische denker wel 😅. En ze had gelijk, want er bleek niks gebroken, dus ze hoefde niet alsnog naar het ziekenhuis. Wel een bont en blauwe hand met een enorm ei erop.
kerst
23-08-2025 om 07:25
Wieder schreef op 23-08-2025 om 06:58:
Ik vind het raar dat mijn dochter, als ze met haar hand tussen de klep van het veewagentje en 400 kilo paard heeft gezeten, níet bedenkt dat ze mij even kan bellen, maar wél bedenkt dat ze even naar de dierenarts (die ze kent) rijdt om foto's te laten maken. Ze had verzonnen dat ze in het ziekenhuis uren bezig was en bij de dierenarts in 5 minuten klaar. Praktische denker wel 😅. En ze had gelijk, want er bleek niks gebroken, dus ze hoefde niet alsnog naar het ziekenhuis. Wel een bont en blauwe hand met een enorm ei erop.
Niet beetje raar, maar best slim
kerst
23-08-2025 om 07:29
Miepjecody schreef op 22-08-2025 om 22:29:
[..]
Wauw. Ik ben blij dat ik niet zo leef en vaak ook nog korte praatjes heb met onbekenden in bos of strand of trein
Wat vreselijk om te leven zoals Marty
Ik kan me Marty wel wat voorstellen.
Beetje jammer dit.
We leven in een vrij land.
Waarom een mening over het groeten aan een ander opleggen.
Laat iedereen daar gewoon vrij in!
Het is in Nederland zo overbevolkt dat je overal veel mensen tegenkomt. Soms wil je even rustig wandelen in de natuur en niet bezig zijn met het groeten van onbekenden.
watertoren
23-08-2025 om 08:08
Ach, alleen iemand groeten is toch een kleine moeite. Ik doe dat wel en waar ik woon in Brabant is dat normaal. Gewoon even goedendag zeggen. Je hoeft geen praatje te maken hoewel ik dat soms wel doe bij mensen die ik niet ken. Ik vind dat leuk en sociaal.
Broodjebrie
23-08-2025 om 08:21
kerst schreef op 23-08-2025 om 07:29:
[..]
Ik kan me Marty wel wat voorstellen.
Beetje jammer dit.
We leven in een vrij land.
Waarom een mening over het groeten aan een ander opleggen.
Laat iedereen daar gewoon vrij in!
Het is in Nederland zo overbevolkt dat je overal veel mensen tegenkomt. Soms wil je even rustig wandelen in de natuur en niet bezig zijn met het groeten van onbekenden.
Het gaat maar om een simpele gedag zeggen, je hoeft geen gesprek te voeren..
kerst
23-08-2025 om 08:31
Broodjebrie schreef op 23-08-2025 om 08:21:
[..]
Het gaat maar om een simpele gedag zeggen, je hoeft geen gesprek te voeren..
Nee, maar het is niet fijn voor mij, als ik juist probeer de rust op te zoeken. Ik ben hooggevoelig, dus ik krijg alle indrukken van die ander dan mee. Terwijl ik me op mijzelf wil richten. En ik ben vast niet de enige. .
watertoren
23-08-2025 om 08:46
Iets wat ik raar vind aan mezelf. Ik ben zo snel afgeleid. Ik kijk elke avond VI en gisteren was ik op visite. Dus ik heb net VI van gisteren terug gekeken. Er zat een jonge econoom aan de bar die best wel wat interessants te vertellen had. Ik dacht dat zijn naam Jona was. Die man deed heel raar met zijn wenkbrauwen en dat valt mij heel de tijd op en ik kan me dan niet meer concentreren op wat hij te zeggen heeft. Ik neem dan niks in me op en zie alleen wenkbrauwen. Hebben meer mensen dit?
Kampeerder
23-08-2025 om 09:05
watertoren schreef op 23-08-2025 om 08:46:
Iets wat ik raar vind aan mezelf. Ik ben zo snel afgeleid. Ik kijk elke avond VI en gisteren was ik op visite. Dus ik heb net VI van gisteren terug gekeken. Er zat een jonge econoom aan de bar die best wel wat interessants te vertellen had. Ik dacht dat zijn naam Jona was. Die man deed heel raar met zijn wenkbrauwen en dat valt mij heel de tijd op en ik kan me dan niet meer concentreren op wat hij te zeggen heeft. Ik neem dan niks in me op en zie alleen wenkbrauwen. Hebben meer mensen dit?
Ja!
Ook mensen met gekke handbewegingen.
Of Nasrah Habiballah die soms het nieuws verslaat met witte AirPods in én haar hangende pareloorbellen. De eerste keer kon ik niet goed zien wat voor een oorsieraad dat nou was. Dan ligt mijn focus op die oren en gaat het nieuws aan me voorbij.
Bakblik
23-08-2025 om 09:09
Ja hoor dat heb ik ook. Pas nog iemand die een bewegend oor had tijdens druk en enthousiast vertellen. Dan zie ik alleen nog dat oor en kan me niet meer goed focussen op wat hij te vertellen heeft. Als dat op tv gebeurt ach...... dan heb ik wat gemist van het gesprek. Live in een 1 op 1 gesprek wordt dat moeilijker, dan wordt er toch van je verwacht dat je antwoord geeft of in ieder geval iets zegt dat met het onderwerp van het gesprek te maken heeft
afrodite05
23-08-2025 om 09:17
Ja idd, of als iemand een stopwoordje gebruikt of standaard een herhalende handbeweging maakt. Als je dat in de gaten hebt, ga je daarop letten en kan je niet meer focussen op de inhoud van het gesprek.