Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Bakblik
21-08-2025 om 13:15
Miepjecody schreef op 21-08-2025 om 13:08:
[..]
Ik voel me helemaal niet aangevallen want ik lust gewoon water.
Maar andere mensen hoeven dingen die anderen lekker vinden of doen, niet te bestempelen als voor de gek houden.
Nou ja het IS jezelf/een ander laten geloven dat je frisdrank of limonade drinkt terwijl je water drinkt. Een manier om toch water te drinken terwijl iemand zegt geen water te lusten of water niet lekker te vinden.
Doordat je de geur van frisdrank ruikt denk je dat je frisdrank drinkt. Kort samengevat is dat toch voor de gek houden of kan je dat anders omschrijven?
Als je zelf je airup vol giet en zo'n pod lusten houd je jezelf voor de gek ik al weer je wat je hebt gedaan. Als je zonder iets te zeggen je kind zo'n fles meegeeft dan houd je je kind echt voor de gek. Iets anders kan ik er niet van maken.
absor
21-08-2025 om 13:22
het topic is raar zonder inhoudelijk oordeel
want het leuke is juist dat wat voor de één raar is voor de ander helemaal niet raar is😁
bieb1963
21-08-2025 om 13:31
Ies schreef op 21-08-2025 om 11:00:
[..]
Ach, als het werkt…Ik ken best veel mensen die dit gebruiken en als het tot resultaat heeft dat ze water drinken ipv frisdrank of iets ander zoets dan is dat toch mooi meegenomen.
Voor mij werken de bubbels. Zonder bubbels zou ik heel wat minder water drinken.
Precies. Daarom drink ik thee (zonder suiker of melk), omdat ik daar wel een paar koppen per dag van weg krijg. Water kost mij veel moeite als ik geen dorst heb. En feitelijk zit aan thee ook een ‘smaakje’.
Mevrouw75
21-08-2025 om 14:44
Ik dacht dat die AirUps allang al hartstikke uit waren. Zo uit, dat iedereen met die grote bekers in hun keukenkast zaten opgescheept
Dolfje
21-08-2025 om 15:00
JanaDana schreef op 20-08-2025 om 19:08:
[..]
Ik leef meer in het nu, weet ik veel hoe de situatie over een jaar is. Misschien is op vakantie dan niet eens mogelijk.
Klopt maar dan heb ik in elk geval genoten van de voorpret
Lena55
21-08-2025 om 15:32
Ik vraag me af of jullie weleens een air-up geprobeerd hebben 😎 Wij hebben ze in huis en zelf neem ik er ook weleens eentje mee naar werk. Niet omdat we geen water lusten, gewoon omdat het kan haha.
Het is moeilijk uit te leggen, maar het is zeker geen sterke smaak wat je proeft. Ook absoluut geen frisdrank of limonade.
Als de pod er net op zit is het eventjes sterk, maar het vervaagt heel snel. Ik zou het zelf omschrijven als water met heel in de verte een vleugje 'iets'. Ik vind het duidelijk water wat ik drink, en ondertussen ruik ik heeeeeeel lichtjes watermeloen oid. Ik denk dat mensen die dit aanschaffen omdat ze geen water lusten eerder zeer teleurgesteld zullen zijn. Dit lees je ook wel terug in de reviews. Persoonlijk vind ik het mondgevoel wel fijn door de luchtbelletjes.
Ginevra
21-08-2025 om 16:01
Iets anders wat ik raar vind: naar aanleiding van de aanvallen op vrouwen in Zeist en de dood van een 17-jarig meisje bij Amsterdam, kwam ik al doorklikkend op nu.nl op een wat ouder artikel over wat mannen kunnen doen op straat om vrouwen zich veiliger te laten voelen. Een paar tips waren: niet pal achter vrouwen blijven lopen/fietsen in het donker, en andere mannen aanspreken als die bv vervelende grappen maken. Gewoon in het kader van: vrouwen kunnen aan het voorhoofd van een man niet zien wie kwaad in de zin heeft, dus je zou ook als niet-verkrachtende-man kunnen bijdragen aan een veilig gevoel voor vrouwen.
Daaronder ontstond een discussie en ik sloeg steil achterover van de reacties. Ik dacht dat de meeste mannen toch wel begrijpen hoe vervelend het voor vrouwen is als een man pal achter je blijft lopen in een donkere straat, of naast je komt zitten in een lege trein en dat soort dingen. In mijn omgeving snappen mannen dat echt wel en zijn ze bereid om daar rekening mee te houden.
Maar in die reacties schrijven heel wat mannen dingen als "nou en, ik heb geen kwaad in de zin dus waarom zou ik me aanpassen / niet alle mannen zijn slecht dus ik voel me niet aangesproken / nou vrouwen doen ook vervelend tegen mannen dus laten die vrouwen zich eerst maar eens aanpassen".
En ik krijg daar een soort van mentale blokkade van. Ik wist dat er hier en daar nog wel wat Neanderthalers rondlopen, maar dat er zó veel onvervalste vrouwenhaat openlijk geventileerd wordt..... het maakt me wel een beetje moedeloos.
Bakblik
21-08-2025 om 16:38
Ginevra schreef op 21-08-2025 om 16:01:
Iets anders wat ik raar vind: naar aanleiding van de aanvallen op vrouwen in Zeist en de dood van een 17-jarig meisje bij Amsterdam, kwam ik al doorklikkend op nu.nl op een wat ouder artikel over wat mannen kunnen doen op straat om vrouwen zich veiliger te laten voelen. Een paar tips waren: niet pal achter vrouwen blijven lopen/fietsen in het donker, en andere mannen aanspreken als die bv vervelende grappen maken. Gewoon in het kader van: vrouwen kunnen aan het voorhoofd van een man niet zien wie kwaad in de zin heeft, dus je zou ook als niet-verkrachtende-man kunnen bijdragen aan een veilig gevoel voor vrouwen.
Daaronder ontstond een discussie en ik sloeg steil achterover van de reacties. Ik dacht dat de meeste mannen toch wel begrijpen hoe vervelend het voor vrouwen is als een man pal achter je blijft lopen in een donkere straat, of naast je komt zitten in een lege trein en dat soort dingen. In mijn omgeving snappen mannen dat echt wel en zijn ze bereid om daar rekening mee te houden.
Maar in die reacties schrijven heel wat mannen dingen als "nou en, ik heb geen kwaad in de zin dus waarom zou ik me aanpassen / niet alle mannen zijn slecht dus ik voel me niet aangesproken / nou vrouwen doen ook vervelend tegen mannen dus laten die vrouwen zich eerst maar eens aanpassen".
En ik krijg daar een soort van mentale blokkade van. Ik wist dat er hier en daar nog wel wat Neanderthalers rondlopen, maar dat er zó veel onvervalste vrouwenhaat openlijk geventileerd wordt..... het maakt me wel een beetje moedeloos.
Met dank aan types zoals die Andrew Tate en andere mannen die tradwives de heilige graal vinden. Vergeet niet dat de generatie van mijn ouders (nu rond de 80) het nog heel normaal vindt om vrouwonvriendelijke opmerkingen te maken en alles weglachen met een: Ik meen het toch niet, het is maar een grapje. Ik dacht dat we sinds me-too in 2017 de mannen wel hadden geleerd dat vrouwen recht hebben op een zorgeloos bestaan en niet in iedere man een potentiële verkrachter moeten zien maar niets is minder waar.
Ik blijf strijden, voor mezelf en voor mijn dochter maar moedeloos wordt ik zeker.
madee
21-08-2025 om 16:53
Zo was ik laatst ergens bij een gesprekje tussen twee mannen, en dat ging over ‘dat je tegenwoordig niets meer durft te zeggen of te doen omdat je anders al snel iets verkeerd doet’.
Toen de mannen dat zo zeiden, heb ik gereageerd met: “Ik denk dat heel veel mannen onderschatten hoe veel sterker en groter ze fysiek zijn dan de meeste vrouwen. En dat gegeven alleen al, maakt een vrouw al bij voorbaat kwetsbaar(der). Het kan bij haar sneller voor een onveilig gevoel zorgen als ze alleen is met een of meer mannen. Als de man in kwestie dan verbaal agressief wordt, haar uitdaagt of een meerdere/hogere in functie is en door eventuele andere aanwezige mannen niet wordt gecorrigeerd, dan is dat nog extra bedreigend en beangstigend.”
Nou, dat was voor hen beiden wel een eyeopener. Zo hadden ze dat nog niet eerder bekeken….
stokstaart
21-08-2025 om 16:53
Ginevra schreef op 21-08-2025 om 16:01:
Ik lees om deze reden de reacties op nu.nl nooit meer. Wat een proleten zitten daar.
Moedeloos was ik al en op de 2 a 3 mannen in mijn leven na, vertrouw ik ze zolang ik ze zie. Ervaring leert zal ik maar zeggen.
Beterlaat2021!
21-08-2025 om 17:06
Er worden nu extra camera's geplaatst langs het pad waar dat meisje vermoord is.
Beetje laat hè?
Als het kalf verdronken is....
Bakblik
21-08-2025 om 17:12
stokstaart schreef op 21-08-2025 om 16:53:
[..]
Ik lees om deze reden de reacties op nu.nl nooit meer. Wat een proleten zitten daar.
Moedeloos was ik al en op de 2 a 3 mannen in mijn leven na, vertrouw ik ze zolang ik ze zie. Ervaring leert zal ik maar zeggen.
Alle mannen die ik niet ken wantrouw ik sowieso en zelfs bekenden vertrouw ik niet altijd. Ook door ervaring wijs geworden.
De oom met altijd vunzige opmerkingen bereikt dit jaar de leeftijd van 80 en is echt een "vieze" ouwe man met vooral een dirty mind en vieze grappen. Daar ga ik echt geen kopje koffie drinken in mijn eentje. Als puber te vaak door hem geestelijk gekwetst en fysiek aangeraakt, zelfs in een feestzaal vol familie.
stokstaart
21-08-2025 om 17:20
Bakblik schreef op 21-08-2025 om 17:12:
[..]
Alle mannen die ik niet ken wantrouw ik sowieso en zelfs bekenden vertrouw ik niet altijd. Ook door ervaring wijs geworden.
De oom met altijd vunzige opmerkingen bereikt dit jaar de leeftijd van 80 en is echt een "vieze" ouwe man met vooral een dirty mind en vieze grappen. Daar ga ik echt geen kopje koffie drinken in mijn eentje. Als puber te vaak door hem geestelijk gekwetst en fysiek aangeraakt, zelfs in een feestzaal vol familie.
Wat naar Bakblik! Ik snap dat je daar geen bakkie koffie gaat drinken alleen.
Hier gebroken met familie omdat ik ernstig misbruikt ben door familie. En de rest van het wantrouwen jegens de man komen door de ervaringen van buiten de familie; op de diverse scholen, straat, kroeg enzenz. En het maakt helaas niet uit hoe oud ik was.
Dus de reacties in dit soort nu.nl draadjes bevestigen eigenlijk iets dat ik al wel weet.
Bakblik
21-08-2025 om 17:29
stokstaart schreef op 21-08-2025 om 17:20:
[..]
Wat naar Bakblik! Ik snap dat je daar geen bakkie koffie gaat drinken alleen.
![]()
Hier gebroken met familie omdat ik ernstig misbruikt ben door familie. En de rest van het wantrouwen jegens de man komen door de ervaringen van buiten de familie; op de diverse scholen, straat, kroeg enzenz. En het maakt helaas niet uit hoe oud ik was.Dus de reacties in dit soort nu.nl draadjes bevestigen eigenlijk iets dat ik al wel weet.
Ook heel naar voor jou. Ik ben niet eens echt misbruikt en dat heeft mij al gevormd tot het wantrouwende type dat ik nu ben. Ik snap het helemaal dat hij mannen niet vertrouwd.
Miepjecody
21-08-2025 om 17:57
Bakblik schreef op 21-08-2025 om 17:12:
[..]
Mannen die je niet kent wantrouwen?
Dat is echt doorgeslagen
Ik ben misbruikt door mijn vader en broer
Maar er zijn echt heel veel normale mensen ook gelukkig