Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Herfstappeltaart
19-08-2025 om 12:49
De term 'musthave' in reclames. Ik must helemaal niks have, tenzij het mijn keuze is, dat kan een ander niet bepalen voor me.
Nikki1973
19-08-2025 om 19:31
Herfstappeltaart schreef op 19-08-2025 om 12:49:
De term 'musthave' in reclames. Ik must helemaal niks have, tenzij het mijn keuze is, dat kan een ander niet bepalen voor me.
🤣🤣🤣
BlairW
19-08-2025 om 22:43
Miepjecody schreef op 17-08-2025 om 21:10:
[..]
Als je een automaat voor bejaarden vindt, zit je echt onder een hele grote steen. Heel veel auto's zijn tegenwoordig automaat. Wij hebben 1 automaat en 1 schakel.
Heeft helemaal geen zak te maken met niet kunnen rijden.
Over een poos bestaan schakelautos niet meer.
Ik kan juist wel autorijden, door de automaat. Dus het is inderdaad onzin. Ik raak in paniek in een schakelauto, klotsende oksels omdat ik bang ben dat hij af slaat enz. Moet nadenken in welke versnelling hij moet, het gaat niet automatisch bij mij. En de automaat is een uitkomst, want daar kan ik prima in rijden
Smulkruimel
19-08-2025 om 22:44
Vergelijkbaar met een trolley een (boodschappen)krat op wieltjes. In eerste instantie had ik het karretje voor de rommelmarkten zodat ik niet met alle vondsten hoefde te sjouwen. Maar gebruik het ook om boodschappen mee te doen als ik wat meer nodig heb. Mensen staan wel eens raar te kijken, maar krijg ook vaak de opmerking dat ze het erg handig vinden. Rij het karretje met boodschappen erin naar huis, scheelt slepen met boodschappen.
Broadway
20-08-2025 om 11:06
Marty1984 schreef op 17-08-2025 om 16:35:
Ik vind fietstassen dan weer raar.
En spuuglelijk.
En iets voor bejaarden.
Hang gewoon een rugzak op je rug als je fit, gezond en 65- bent.Tenzij je een wereldreis op de fiets bezig bent en er een tent, slaapmat, slaapzak, ... in zit.
als je gebruikersnaam je geboortejaar aangeeft dan heb je nog veel te leren lievekind. ook voor jou komt er een moment dat je snapt dat dit soort meningen totaal niet interessant zijn en dat gemak bij onderwerpen als deze belangrijker zijn.
en ik ben maar 4 jaar ouder dan jij...
Broadway
20-08-2025 om 11:14
Lena55 schreef op 17-08-2025 om 19:29:
Ik fiets naar mijn werk 23 kilometer enkel. 4x per week. Op een e-bike. Met fietstassen met een rugzak erin. Blijkbaar heel raar volgens sommigen
Ik zou deze afstand nooit doen op een normale fiets. Ik heb astma en krijg snel een aanval als de lucht kouder wordt of juist in de lente/zomer door pollen. Maar wellicht zou ik het zonder astma ook niet doen, puur omdat ik het dan te lang vind duren. Ik zou het best op een normale fiets kunnen doen, maar dan ben ik denk ik 90 minuten onderweg ipv 65 nu.
Ik moet ook altijd lachen om mijn studenten. Als ze horen dat ik elektrisch fiets zeggen ze altijd 'ohhhh ja dat is nep'. Maar zelf hebben ze geen fiets en wandelen nog geen 5 minuten (pakken altijd de tram of metro). Heerlijk die pubers 😅
hier hetzelfde. prachtige e-bike (duurder dan mijn auto) gekocht en ik fiets 100 tot 120km per week. geen astma ofzo, gewoon omdat ik hiermee 100 km meer beweeg op een ebike dan met mijn dikke reet in een auto. de auto staat er wel, maar is eigenlijk alleen voor als het regent.
afrodite05
20-08-2025 om 12:09
Ik vind fietstassen ook niet per se mooi, maar ik vind ze wel praktisch dus ik heb ze wel. Intussen heeft man mijn fiets geclaimd en hij maakt ook dankbaar gebruik van die dingen. Enne, daarnaast hebben we ook vrijwel standaard een rugzak mee. Of een rugzak mooi is, daar denk ik ook niet echt over na. Het is praktisch en daar gaat het om. Je kan evt een printje of model kiezen dat je mooi vindt, maar daar houdt het wel bij op.
Ik heb wel meer dingen die ik niet mooi vind, maar wel praktisch. Mijn Teva-sandalen (liefkozend Jezussandalen genoemd) bijvoorbeeld. Ik zal ze nooit naar werk of als we ergens een afspraak hebben dragen, maar op vakantie of als we met mooi weer gaan wandelen bij een plas, draag ik ze graag.
Dolfje
20-08-2025 om 12:11
Ik vind pumps veel raarder dan sandalen nu we het over schoenen hebben Afro, bij pumps denk ik altijd " dat kan niet lekker zitten" en bij sandalen denk ik eigenlijk nooit iets.
Herfstappeltaart
20-08-2025 om 13:31
Dolfje schreef op 20-08-2025 om 12:11:
Ik vind pumps veel raarder dan sandalen nu we het over schoenen hebben Afro, bij pumps denk ik altijd " dat kan niet lekker zitten" en bij sandalen denk ik eigenlijk nooit iets.
Idem.
afrodite05
20-08-2025 om 13:41
Dolfje schreef op 20-08-2025 om 12:11:
Ik vind pumps wel mooi, ik ga er ook beter rechtop door staan en lopen. Maar sinds zoon geboren is, draag ik ze amper nog. Ik vind ze nog steeds mooi, maar draag liever sneakers omdat die nu eenmaal praktischer zijn. Oh gut, word ik nu zo'n praktisch mens?!
Ginevra
20-08-2025 om 14:11
afrodite05 schreef op 20-08-2025 om 13:41:
draag liever sneakers omdat die nu eenmaal praktischer zijn. Oh gut, word ik nu zo'n praktisch mens?!
Ja hoor, de kunstheup en de sta-op-stoel gloren al aan de horizon.
Broadway
20-08-2025 om 14:15
[..]
Ik vind pumps wel mooi, ik ga er ook beter rechtop door staan en lopen. Maar sinds zoon geboren is, draag ik ze amper nog. Ik vind ze nog steeds mooi, maar draag liever sneakers omdat die nu eenmaal praktischer zijn. Oh gut, word ik nu zo'n praktisch mens?!
![]()
yup. peugeot 107, canvas fietstassen en een airup en je bent er klaar voor!
Naminokurashi
20-08-2025 om 14:37
[..]
![]()
Vergeet de trutten trolley niet