Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Herfstappeltaart schreef op 17-08-2025 om 19:49:

[..]

Ze zijn er ook in hele hippe uitvoeringen. Niet meer alleen in geruit- bejaarden-over-de-knieën-plaid-motief

Zeker, ik heb er eentje met een leuk kleurtje. Nog een aandenken van de blokker 

Broodjebrie schreef op 17-08-2025 om 19:51:

[..]

Zeker, ik heb er eentje met een leuk kleurtje. Nog een aandenken van de blokker

Ik heb geen e-bike, maar huur er één op mijn vakantie-adressen. De eerste 30-40 km vind het altijd raar dat ik dat doe, want dan kom ik prima vooruit. Maar als na 40 km de wind draait, of het me op begint te vallen dat ik langs een saaie weg fiets, of ik krijg het erg warm omdat het inmiddels middag is en de temperatuur stijgt boven de 30 graden, gaat-ie mooi op de ecostand!

Lena55 schreef op 17-08-2025 om 19:13:

Heel stiekem wil ik zo'n boodschappentrolly. Ik wandel het liefst naar de supermarkt (maar 10 minuten), maar te vaak sleep ik mezelf een ongeluk omdat ik toch meer mee neem dan gepland/ingeschat. En elke keer denk ik 'Had ik maar....'
Maar ik durf niet. Omdat ik bang ben dat mensen het raar vinden. En omdat ik het zelf ook raar vind en iets voor bejaarden. Ik zie ook nooit jonge mensen ermee lopen, tenzij ze uit India/Pakistan komen (er wonen veel expats in mijn woonplaats uit deze richting). Ik heb me er nog niet overheen durven zetten!

Ja die stomme winkelkarretjes of mandjes op wielen houden je behoorlijk voor de gek. Ik neem in de supermarkt altijd een mandje, en als dat zwaar gaat worden, bedenk ik me dat dat zwaardere product morgen ook wel kan (woon op 150 m. van de winkels) Maar bij de andere supermarkt waar ik soms kom, hebben ze alleen maar rijdende mandjes, en dan vergeet je wel eens hoe zwaar t wordt

nlies schreef op 17-08-2025 om 19:58:

[..]

Ja die stomme winkelkarretjes of mandjes op wielen houden je behoorlijk voor de gek. Ik neem in de supermarkt altijd een mandje, en als dat zwaar gaat worden, bedenk ik me dat dat zwaardere product morgen ook wel kan (woon op 150 m. van de winkels) Maar bij de andere supermarkt waar ik soms kom, hebben ze alleen maar rijdende mandjes, en dan vergeet je wel eens hoe zwaar t wordt

Precies. Mijn (bijna) puber-zoons drinken melk en eten brood. Veel. Dus ondanks dat ik al veel thuis laat bezorgen sleep ik mezelf een ongeluk aan melk, brood en beleg elke week. Elke keer vervloek ik mezelf weer dat ik ze niet zelf naar de supermarkt heb gestuurd. 

Maar ik ben zeer geïnspireerd geraakt door dit topic. Wie weet dat ik er eentje bestel 😁

Lena55 schreef op 17-08-2025 om 20:11:

[..]

Precies. Mijn (bijna) puber-zoons drinken melk en eten brood. Veel. Dus ondanks dat ik al veel thuis laat bezorgen sleep ik mezelf een ongeluk aan melk, brood en beleg elke week. Elke keer vervloek ik mezelf weer dat ik ze niet zelf naar de supermarkt heb gestuurd.

Maar ik ben zeer geïnspireerd geraakt door dit topic. Wie weet dat ik er eentje bestel 😁

416x840_3.jpg

Herfstappeltaart schreef op 17-08-2025 om 19:18:

[..]

Ik heb hier nog nooit beveiliging gezien. En wij hebben nog wel een AH XL.

Hier ook niet. Rotterdam-Zuid notabene. Een wijk waarvan sommigen denken dat je er dagelijks beroofd of aangevallen wordt.

Lena55 schreef op 17-08-2025 om 20:11:

[..]

En anders kan je een klein schoothondje nemen en dat hondje in zo'n hondenbuggy zetten over rare dingen gesproken... Ik denk dan altijd: je laat zo'n hond toch uit om te plassen, niet alleen om zuurstof op te snuiven? Laat zo'n beestje dan lekker lopen! En tuurlijk zullen er ook zieke, oude of juist hele jonge hondjes bij zijn, maar ik blijf het een gek gezicht vinden. @Lena, ik moest hieraan denken omdat je noemde dat je de buggy van de kinderen miste bij de boodschappen. 

Wat betreft de beveiliging in supermarkten: ik ken een paar supermarkten waar ze beveiliging hebben. Bij onze Jumbo bijvoorbeeld, maar alleen op specifieke tijden: de pauzetijden van de middelbare school op een paar honderd meter afstand. En in mijn studentenstad (waar ik inmiddels werk, dus soms kom ik nog bij die winkels) zie ik dat ook. Dat waren ook wel winkels (AH en Coop) waar vaak ongure types hingen en er was ook een tegenover de daklozenopvang. Ik denk dat je het inderdaad minder ziet in rustige buurten zonder middelbare scholen, hangjongeren en ongure types.

MMcGonagall schreef op 17-08-2025 om 19:05:

[..]

E-bikes zijn voor 65-plussers en auto’s met een automaat voor bejaarden en mensen die niet kunnen rijden.

Van dat laatste ben ik inmiddels een beetje terug gekomen, omdat ik in Engeland alleen nog maar een automaat wil huren. Hoewel, daar ben ik inderdaad iemand die niet kan rijden. Het lukt me niet om vlot op- en terug te schakelen met links en dan ook nog fatsoenlijk te kunnen doorrijden.

Wat is er dan precies raar? Nou ik vind het wel gek als mensen heel stoer doen over 30 km fietsen en dat je dan hoort dat het op een e-bike was. Zelfs mijn kind fietst wel eens 30 km op een e-bike, terwijl dat geen hobbyfietser is.

Als je een automaat voor bejaarden vindt, zit je echt onder een hele grote steen. Heel veel auto's zijn tegenwoordig automaat.  Wij hebben 1 automaat en 1 schakel.

Heeft helemaal geen zak te maken met niet kunnen rijden.

Over een poos bestaan schakelautos niet meer.

Nog even en dan is het weer zover: de hogeschool begint weer aan het nieuwe jaar. En dat levert bij mij in het station altijd een bizar beeld op: tientallen studenten die in de rij staan te wachten tot ze op de roltrap naar boven kunnen, terwijl ik (als ‘oud mens’) ernaast de gewone trap neem en veel eerder boven ben.

afrodite05 schreef op 17-08-2025 om 20:52:

[..]

En anders kan je een klein schoothondje nemen en dat hondje in zo'n hondenbuggy zetten over rare dingen gesproken... Ik denk dan altijd: je laat zo'n hond toch uit om te plassen, niet alleen om zuurstof op te snuiven? Laat zo'n beestje dan lekker lopen! En tuurlijk zullen er ook zieke, oude of juist hele jonge hondjes bij zijn, maar ik blijf het een gek gezicht vinden. @Lena, ik moest hieraan denken omdat je noemde dat je de buggy van de kinderen miste bij de boodschappen.

Wat betreft de beveiliging in supermarkten: ik ken een paar supermarkten waar ze beveiliging hebben. Bij onze Jumbo bijvoorbeeld, maar alleen op specifieke tijden: de pauzetijden van de middelbare school op een paar honderd meter afstand. En in mijn studentenstad (waar ik inmiddels werk, dus soms kom ik nog bij die winkels) zie ik dat ook. Dat waren ook wel winkels (AH en Coop) waar vaak ongure types hingen en er was ook een tegenover de daklozenopvang. Ik denk dat je het inderdaad minder ziet in rustige buurten zonder middelbare scholen, hangjongeren en ongure types.

Ik woon in een studentenstad, in mijn buurt zijn een paar straten verder veel studentenhuizen/flats. Misschien dat de AH om die reden beveiliging heeft. 

Hier is alleen beveiliging bij de supermarkt als er kermis is. Dat zijn meestal nogal botte types die mensen opdragen om een mandje te pakken, of ze duwen er een in je handen als je amper binnen bent. Echt mijn minst favoriete week van het jaar. Bij mooi weer de hele nacht lang herrie van mensen die na sluitingstijd om de hoek bij mijn huis gaan hangen (bankje in het park). Hopelijk hebben we dit jaar weer storm en hagel de eerste week van september

MMcGonagall schreef op 17-08-2025 om 22:48:

Hier is alleen beveiliging bij de supermarkt als er kermis is. Dat zijn meestal nogal botte types die mensen opdragen om een mandje te pakken, of ze duwen er een in je handen als je amper binnen bent. Echt mijn minst favoriete week van het jaar. Bij mooi weer de hele nacht lang herrie van mensen die na sluitingstijd om de hoek bij mijn huis gaan hangen (bankje in het park). Hopelijk hebben we dit jaar weer storm en hagel de eerste week van september

Ohh nou dat hebben wij hier niet, ze zijn aardig en behulpzaam. Maar je moet ze ook niet met je truttentrolley, over hun tenen rijden

MMcGonagall schreef op 17-08-2025 om 22:48:

Je moet je gebeden om slecht weer even een week verplaatsen de kermis begint pas op de tweede donderdag van september. 😜

Nou, ik ben weer bijgelezen. Ik ga naar m'n werk met een rugzak, met het OV. Ik heb fietstassen, daar doe ik dan weer niet mijn rugzak in, want ik loop naar het OV. Die fietstassen zijn toevallig wel heel mooi en hip en bijpassend bij m'n fiets.
Beveiligers bij supermarkten hangt volgens mij samen met hangjongeren die rottigheid uithalen. Bij de AH een dorp verderop staat 's avonds wel vaak beveiliging, bij ons in het dorp bij de supermarkten niet, maar daar hangen ook nooit jongeren rond. Overdag staat er ook geen beveiliging bij de AH.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.