Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
MMcGonagall
17-08-2025 om 19:05
Miepjecody schreef op 17-08-2025 om 16:44:
[..]
Hoezo specifiek mannen?
Dit is toch heel normaal voor een volwassene om dat te doen?
Heb je nog meer van deze dingen, ben wel benieuwd 😉
E-bikes zijn voor 65-plussers en auto’s met een automaat voor bejaarden en mensen die niet kunnen rijden.
Van dat laatste ben ik inmiddels een beetje terug gekomen, omdat ik in Engeland alleen nog maar een automaat wil huren. Hoewel, daar ben ik inderdaad iemand die niet kan rijden. Het lukt me niet om vlot op- en terug te schakelen met links en dan ook nog fatsoenlijk te kunnen doorrijden.
Wat is er dan precies raar? Nou ik vind het wel gek als mensen heel stoer doen over 30 km fietsen en dat je dan hoort dat het op een e-bike was. Zelfs mijn kind fietst wel eens 30 km op een e-bike, terwijl dat geen hobbyfietser is.
Schemerlampje
17-08-2025 om 19:06
Bij onze Jumbo niet. En bij ander supermarkten hier waar ik sporadisch kom, heb ik ze ook nog nooit gezien.
Ik woon in een kleine stad in het midden van Nederland. (Geografisch gezien)
Yumi
17-08-2025 om 19:06
Dolfje schreef op 17-08-2025 om 19:04:
Bij de Ah's en Jumbo 's hier in de omgeving niet.
Als je er geen antwoord op wilt geven, dan begrijp ik dat... maar woon jij in een stad of dorp?
Dolfje
17-08-2025 om 19:07
Yumi schreef op 17-08-2025 om 19:06:
[..]
Als je er geen antwoord op wilt geven, dan begrijp ik dat... maar woon jij in een stad of dorp?
Stad, buitenwijk. Waar ik werk in de gemeente naast mijn woonplaats ook geen beveiliging in de supermarkten.
Lena55
17-08-2025 om 19:09
Marty1984 schreef op 17-08-2025 om 16:35:
Ik vind fietstassen dan weer raar.
En spuuglelijk.
En iets voor bejaarden.
Hang gewoon een rugzak op je rug als je fit, gezond en 65- bent.Tenzij je een wereldreis op de fiets bezig bent en er een tent, slaapmat, slaapzak, ... in zit.
Maar je weet toch niet hoe lang mensen moeten fietsen en hoe zwaar die rugzak is?
Ik heb een rugzak en fietstassen. Ik fiets naar mijn werk ruim een uur en mijn tas is loodzwaar met mijn laptop, lunchspullen en schoolboeken. Die gaat dus mooi in de fietstas. Wil jou wel zien fietsen 9 uur per week met zo'n rugzak op je rug. Zou ik echt knap vinden. Volgens mij is het ook hartstikke slecht voor je rug.
Marty1984
17-08-2025 om 19:09
Yumi schreef op 17-08-2025 om 19:00:
Of je nu boodschappen doet op de fiets, of je laat ze bezorgen zoals ik
Ontkom ik er niet aan om voor mijn verse producten, af en toe naar de supermarkt te gaan. Ik vind het raar dat het de laatste jaren nodig is, dat er beveiliging staat in de AH winkels. Daarnaast kom ik in Ekoplaza, daar zie je dat niet, ik vraag me af staat er in andere supermarkten ook beveiliging? Erg dat het nodig is, het zal de prijs van de boodschappen geen goed doen...
Ik neem aan dat ze die niet voor de fun neerzetten en betalen, dus dat het gewoon een noodzakelijk kwaad is dat ze die beveiligers zetten.
Bij de supermarkt vlakbij mijn werk waren ze het toch echt zo zat dat ze ook 2 beveiligers hebben neergezet. Als het je tent helpt recht te houden ...
Yumi
17-08-2025 om 19:11
Schemerlampje schreef op 17-08-2025 om 19:06:
Bij onze Jumbo niet. En bij ander supermarkten hier waar ik sporadisch kom, heb ik ze ook nog nooit gezien.
Ik woon in een kleine stad in het midden van Nederland.
Ik vind het vreemd dat het hier blijkbaar nodig is in beide AH winkels in mijn omgeving. Toen ik nog in het centrum woonde begreep ik dat wel, gezien de overlast van daklozen. Maar nu woon ik in een hele andere wijk.
Lena55
17-08-2025 om 19:13
Heel stiekem wil ik zo'n boodschappentrolly. Ik wandel het liefst naar de supermarkt (maar 10 minuten), maar te vaak sleep ik mezelf een ongeluk omdat ik toch meer mee neem dan gepland/ingeschat. En elke keer denk ik 'Had ik maar....'
Maar ik durf niet. Omdat ik bang ben dat mensen het raar vinden. En omdat ik het zelf ook raar vind en iets voor bejaarden.
Ik zie ook nooit jonge mensen ermee lopen, tenzij ze uit India/Pakistan komen (er wonen veel expats in mijn woonplaats uit deze richting). Ik heb me er nog niet overheen durven zetten!
MMcGonagall
17-08-2025 om 19:14
Lena55 schreef op 17-08-2025 om 19:13:
Heel stiekem wil ik zo'n boodschappentrolly. Ik wandel het liefst naar de supermarkt (maar 10 minuten), maar te vaak sleep ik mezelf een ongeluk omdat ik toch meer mee neem dan gepland/ingeschat. En elke keer denk ik 'Had ik maar....'
Maar ik durf niet. Omdat ik bang ben dat mensen het raar vinden. En omdat ik het zelf ook raar vind en iets voor bejaarden.Ik zie ook nooit jonge mensen ermee lopen, tenzij ze uit India/Pakistan komen (er wonen veel expats in mijn woonplaats uit deze streek). Ik heb me er nog niet overheen durven zetten!
Die had ik al toen ik 35 was. Dat deed me weinig. Inmiddels doe ik vaker boodschappen en wanneer ik eens veel heb, vind ik het juist een uitdaging om met 2 x 15 kilo boodschappen naar huis te lopen (pakweg 150 meter).
Lena55
17-08-2025 om 19:16
MMcGonagall schreef op 17-08-2025 om 19:14:
[..]
Die had ik al toen ik 35 was. Dat deed me weinig. Inmiddels doe ik vaker boodschappen en wanneer ik eens veel heb, vind ik het juist een uitdaging om met 2 x 15 kilo boodschappen naar huis te lopen (pakweg 150 meter).
Ik ben bijna 40 😅 Ik denk altijd 'als ik nu 5 mensen van mijn leeftijd zie met zo'n ding koop ik hem'. Maar helaas. Al sterkt deze reactie mij wel een beetje 😁
Yumi
17-08-2025 om 19:17
Marty1984 schreef op 17-08-2025 om 19:09:
[..]
Ik neem aan dat ze die niet voor de fun neerzetten en betalen, dus dat het gewoon een noodzakelijk kwaad is dat ze die beveiligers zetten.
Bij de supermarkt vlakbij mijn werk waren ze het toch echt zo zat dat ze ook 2 beveiligers hebben neergezet. Als het je tent helpt recht te houden ...
Je doet net alsof ik dat suggereer in mijn bericht
Natuurlijk staan die er niet voor de lol, ik vraag me af waarom en of er in andere winkels ook beveiliging staat.
Ik heb nog een vraag voor je, waarom reageer je steeds zo knorrig?
Herfstappeltaart
17-08-2025 om 19:18
Yumi schreef op 17-08-2025 om 19:00:
Of je nu boodschappen doet op de fiets, of je laat ze bezorgen zoals ik
Ontkom ik er niet aan om voor mijn verse producten, af en toe naar de supermarkt te gaan. Ik vind het raar dat het de laatste jaren nodig is, dat er beveiliging staat in de AH winkels. Daarnaast kom ik in Ekoplaza, daar zie je dat niet, ik vraag me af staat er in andere supermarkten ook beveiliging? Erg dat het nodig is, het zal de prijs van de boodschappen geen goed doen...
Ik heb hier nog nooit beveiliging gezien. En wij hebben nog wel een AH XL.
MMcGonagall
17-08-2025 om 19:18
Lena55 schreef op 17-08-2025 om 19:16:
[..]
Ik ben bijna 40 😅 Ik denk altijd 'als ik nu 5 mensen van mijn leeftijd zie met zo'n ding koop ik hem'. Maar helaas. Al sterkt deze reactie mij wel een beetje 😁
Het is echt heel fijn. Je kunt meenemen wat je wilt. En kijk naar mij, ik vind van alles raar, maar daar hoeft een ander zich niets van aan te trekken. Zo ook met die truttentrolley. Ik meen dat ik daar destijds zelfs een topic over heb geopend, maar ik weet niet meer of dat op dit forum was 
Wieder
17-08-2025 om 19:19
Toen ik ruim 30 jaar geleden als bijbaantje in een supermarkt werkte (in een stad), stond daar al beveiliging. Er was daar ook wel een oververtegenwoordiging van vreemde snuiters. Tegenwoordig ken ik het alleen van een Jumbo in de (kleine) stad waar ik werk, verder ben ik het nog in geen een supermarkt tegengekomen