Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

MMcGonagall schreef op 17-08-2025 om 19:05:

[..]

E-bikes zijn voor 65-plussers en auto’s met een automaat voor bejaarden en mensen die niet kunnen rijden.

Van dat laatste ben ik inmiddels een beetje terug gekomen, omdat ik in Engeland alleen nog maar een automaat wil huren. Hoewel, daar ben ik inderdaad iemand die niet kan rijden. Het lukt me niet om vlot op- en terug te schakelen met links en dan ook nog fatsoenlijk te kunnen doorrijden.

Wat is er dan precies raar? Nou ik vind het wel gek als mensen heel stoer doen over 30 km fietsen en dat je dan hoort dat het op een e-bike was. Zelfs mijn kind fietst wel eens 30 km op een e-bike, terwijl dat geen hobbyfietser is.

Stoer doen? Ik ben longpatiënt en heel blij dat ik 30 km kan fietsen op mijn ebike. Anders kon ik alleen nog korte stukjes fietsen. Wat een vreemde kijk heb jij op dat soort dingen....En wat is er überhaupt stoer aan 30 km fietsen? Het is fijn, heerlijk in de natuur en je ziet nog eens wat. Het heeft niks met een prestatie te maken.

Lena55 schreef op 17-08-2025 om 19:13:

Heel stiekem wil ik zo'n boodschappentrolly. Ik wandel het liefst naar de supermarkt (maar 10 minuten), maar te vaak sleep ik mezelf een ongeluk omdat ik toch meer mee neem dan gepland/ingeschat. En elke keer denk ik 'Had ik maar....'
Maar ik durf niet. Omdat ik bang ben dat mensen het raar vinden. En omdat ik het zelf ook raar vind en iets voor bejaarden. Ik zie ook nooit jonge mensen ermee lopen, tenzij ze uit India/Pakistan komen (er wonen veel expats in mijn woonplaats uit deze richting). Ik heb me er nog niet overheen durven zetten!

Die gedachten had ik ook, maar het was voor mij niet meer te doen om de boodschappen in een rugzak en boodschappentas naar huis te dragen. Ook al is het maar 500 meter ofzo. Dus toch voor Sinterklaas zo’n trolley gevraagd en ook gekregen. En ik ben er heel blij mee, het scheelt mij veel pijn en gehijg. En geen idee of mensen er iets van vinden, ik heb het nooit gemerkt.

MMcGonagall schreef op 17-08-2025 om 19:18:

[..]

Het is echt heel fijn. Je kunt meenemen wat je wilt. En kijk naar mij, ik vind van alles raar, maar daar hoeft een ander zich niets van aan te trekken. Zo ook met die truttentrolley. Ik meen dat ik daar destijds zelfs een topic over heb geopend, maar ik weet niet meer of dat op dit forum was

Het lijkt mij ook heerlijk eerlijk gezegd. Dat gezweet en gesleep elke keer...Toen de kinderen groter worden miste ik de kinderwagen/buggy enorm. Niet omdat ze erin zaten, maar omdat ik het kon gebruiken voor de boodschappen. Ik ga er op broeden 😁

Lena55 schreef op 17-08-2025 om 19:13:

Heel stiekem wil ik zo'n boodschappentrolly. Ik wandel het liefst naar de supermarkt (maar 10 minuten), maar te vaak sleep ik mezelf een ongeluk omdat ik toch meer mee neem dan gepland/ingeschat. En elke keer denk ik 'Had ik maar....'
Maar ik durf niet. Omdat ik bang ben dat mensen het raar vinden. En omdat ik het zelf ook raar vind en iets voor bejaarden. Ik zie ook nooit jonge mensen ermee lopen, tenzij ze uit India/Pakistan komen (er wonen veel expats in mijn woonplaats uit deze richting). Ik heb me er nog niet overheen durven zetten!

Daar zou ik me nou echt niks van aantrekken. Lekker doen wat jij prettig vindt. 

Herfstappeltaart schreef op 17-08-2025 om 19:19:

[..]

Stoer doen? Ik ben longpatiënt en heel blij dat ik 30 km kan fietsen op mijn ebike. Anders kon ik alleen nog korte stukjes fietsen. Wat een vreemde kijk heb jij op dat soort dingen....En wat is er überhaupt stoer aan 30 km fietsen? Het is fijn, heerlijk in de natuur en je ziet nog eens wat. Het heeft niks met een prestatie te maken.

Trek het je niet aan. Dit is toch een ludiek topic? Wat maakt het jou uit wat ik raar vind?

MMcGonagall schreef op 17-08-2025 om 19:23:

[..]

Trek het je niet aan. Dit is toch een ludiek topic? Wat maakt het jou uit wat ik raar vind?

Ik trek het me niet aan hoor. Ik vind het raar dat jij dat raar vindt En daar gaat het topic over.

MMcGonagall schreef op 17-08-2025 om 19:05:

[..]

E-bikes zijn voor 65-plussers en auto’s met een automaat voor bejaarden en mensen die niet kunnen rijden.

Oeh, dat vond ik ook altijd, was fan van schakelen! Tot ik een hybride auto kocht en die was er alleen in automaat. Ik ben volledig om, ik wil niet meer anders. Maar ik ben dan ook al 50, dus licht belegen 😉

Ik fiets naar mijn werk 23 kilometer enkel. 4x per week. Op een e-bike. Met fietstassen met een rugzak erin. Blijkbaar heel raar volgens sommigen  Ik zou deze afstand nooit doen op een normale fiets. Ik heb astma en krijg snel een aanval als de lucht kouder wordt of juist in de lente/zomer door pollen. Maar wellicht zou ik het zonder astma ook niet doen, puur omdat ik het dan te lang vind duren. Ik zou het best op een normale fiets kunnen doen, maar dan ben ik denk ik 90 minuten onderweg ipv 65 nu.

Ik moet ook altijd lachen om mijn studenten. Als ze horen dat ik elektrisch fiets zeggen ze altijd 'ohhhh ja dat is nep'. Maar zelf hebben ze geen fiets en wandelen nog geen 5 minuten (pakken altijd de tram of metro). Heerlijk die pubers 😅

Lena55 schreef op 17-08-2025 om 19:29:

Ik fiets naar mijn werk 23 kilometer enkel. 4x per week. Op een e-bike. Met fietstassen met een rugzak erin. Blijkbaar heel raar volgens sommigen Ik zou deze afstand nooit doen op een normale fiets. Ik heb astma en krijg snel een aanval als de lucht kouder wordt of juist in de lente/zomer door pollen. Maar wellicht zou ik het zonder astma ook niet doen, puur omdat ik het dan te lang vind duren. Ik zou het best op een normale fiets kunnen doen, maar dan ben ik denk ik 90 minuten onderweg ipv 65 nu.

Ik moet ook altijd lachen om mijn studenten. Als ze horen dat ik elektrisch fiets zeggen ze altijd 'ohhhh ja dat is nep'. Maar zelf hebben ze geen fiets en wandelen nog geen 5 minuten (pakken altijd de tram of metro). Heerlijk die pubers 😅

Wieder schreef op 17-08-2025 om 19:19:

Toen ik ruim 30 jaar geleden als bijbaantje in een supermarkt werkte (in een stad), stond daar al beveiliging. Er was daar ook wel een oververtegenwoordiging van vreemde snuiters. Tegenwoordig ken ik het alleen van een Jumbo in de (kleine) stad waar ik werk, verder ben ik het nog in geen een supermarkt tegengekomen

Nu je dit schrijft herinner ik me weer, dat er in Rotterdam vroeger ook beveiliging stond bij AH. 

Ik heb een boodschappen trolley. Vind het een uitkomst. Kan veel in en je ziet ook jonge mensen met zo'n trolley lopen

nlies schreef op 17-08-2025 om 11:30:

Waar ik me over verbaas, als het dan toch over tassen en rugtassen gaat: het aantal mensen dat boodschappen gaat doen zonder tas. En dan maar weer wat plastic tassen kopen. Wat doen ze met al die tassen thuis?

bewaren bij de overige plastic tassen.. ik heb ook een aardige collectie uit de tijd dat het gratis was.

heb nu altijd een extra''tasje'' in tas.

hier ook team-rugzak, maar heb er nog geen een gevonden die ik leuk vind, en ik ben een beetje bang om gerold teworden.

ik had ooit fietstassen maar vond meer onhandig dan handig heb nu krat dat vind ik veel beter. 

Yumi schreef op 17-08-2025 om 19:00:

Of je nu boodschappen doet op de fiets, of je laat ze bezorgen zoals ik Ontkom ik er niet aan om voor mijn verse producten, af en toe naar de supermarkt te gaan. Ik vind het raar dat het de laatste jaren nodig is, dat er beveiliging staat in de AH winkels. Daarnaast kom ik in Ekoplaza, daar zie je dat niet, ik vraag me af staat er in andere supermarkten ook beveiliging? Erg dat het nodig is, het zal de prijs van de boodschappen geen goed doen...

ik heb wel is in het centrum gezien, maar pas na 5en bij de AH en soms bij mijn jumbo (ik woon in de grote stad) 

Yumi schreef op 17-08-2025 om 19:00:

Of je nu boodschappen doet op de fiets, of je laat ze bezorgen zoals ik Ontkom ik er niet aan om voor mijn verse producten, af en toe naar de supermarkt te gaan. Ik vind het raar dat het de laatste jaren nodig is, dat er beveiliging staat in de AH winkels. Daarnaast kom ik in Ekoplaza, daar zie je dat niet, ik vraag me af staat er in andere supermarkten ook beveiliging? Erg dat het nodig is, het zal de prijs van de boodschappen geen goed doen...

Hier, dorp, heb ik het bij de AH nog nooit gezien, maar een jaar of vijf geleden bij de Jumbo wel (daar kom ik nu eigenlijk nooit nu, dus weet niet of ze er nog steeds zijn)

Naminokurashi schreef op 17-08-2025 om 19:31:

Ik heb een boodschappen trolley. Vind het een uitkomst. Kan veel in en je ziet ook jonge mensen met zo'n trolley lopen

Ik heb ook een trolley, ik woon vlakbij het centrum en kan dus lopend naar de winkel. Voorheen zeulde ik met boodschappentassen maar dat doe ik nu niet meer. Lang leve de trolley  en nee ik schaam me hier niet voor. Ik zie ook genoeg jongere mensen ermee lopen.

Broodjebrie schreef op 17-08-2025 om 19:47:

[..]

Ik heb ook een trolley, ik woon vlakbij het centrum en kan dus lopend naar de winkel. Voorheen zeulde ik met boodschappentassen maar dat doe ik nu niet meer. Lang leve de trolley en nee ik schaam me hier niet voor. Ik zie ook genoeg jongere mensen ermee lopen.

Ze zijn er ook in hele hippe uitvoeringen. Niet meer alleen in geruit- bejaarden-over-de-knieën-plaid-motief 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.