Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Marty1984 schreef op 17-08-2025 om 16:35:

Ik vind fietstassen dan weer raar.
En spuuglelijk.
En iets voor bejaarden.

Hang gewoon een rugzak op je rug als je fit, gezond en 65- bent.

Tenzij je een wereldreis op de fiets bezig bent en er een tent, slaapmat, slaapzak, ... in zit.

En bedankt, bejaarde van 50 meldt zich. Ik kan in die fietstassen meer kwijt dan in een rugzak. Wat doet het er nou toe hoe het eruit ziet of wat anderen ervan vinden? Jij een rugzak, ik een fietstas, fijne dag nog.

En spuuglelijk.
En iets voor bejaarden.

Tenzij je een wereldreis op de fiets bezig bent en er een tent, slaapmat, slaapzak, ... in zit.

Huh. Hier niet hoor. Die canvas fietstassen zijn er in allerlei designs 

Alsof alles wat je vervoerd in een rugzak past. Ik ga ook weleens met tassen vol spullen naar kringloop brengen of milieustraat. 

Of er moeten spullen naar werk of iets anders,  wat in fietstas moet omdat groot is.

Echt wat een rare opmerking. 

Ook naar sauna zit de grote tas in mijn fietstas. Hoe doe ik die op mijn rug dan?

JanaDana schreef op 17-08-2025 om 16:48:

[..]

En bedankt, bejaarde van 50 meldt zich. Ik kan in die fietstassen meer kwijt dan in een rugzak. Wat doet het er nou toe hoe het eruit ziet of wat anderen ervan vinden? Jij een rugzak, ik een fietstas, fijne dag nog.

Precies,  ik heb beide. Je hebt toch niet elke dag hetzelfde doel

Ik vraag me echt af onder welke steen je leeft als je zo denkt

En spuuglelijk.
En iets voor bejaarden.

Nou nou, zo kan ie wel weer he. Ik heb ook fietstassen en ik vind ze heel handig. Ik ben 34, dus bij lange na nog geen bejaarde.

ik heb geen auto maar wel grote fietstassen voor de boodschappen, geen zin om elke keer met een zware tas op de rug te fietsen. En in de fietstassen heb altijd wel tasjes zitten en een spin voor als ik een grote doos voorop de drager wil zetten, standaard een krat op de fiets vind ik niet fijn fietsen.

Ik ben inmiddels 74, doe al jaren boodschappen met rugzak mee, samen met twee grote fietstassen, heb ik de auto niet nodig, geen parkeergarage ,die ook duurder worden.
Ik fiets 6 km naar het winkelcentrum , incl de Bieb, om nieuwe boeken te halen.

Ik had al fietstassen toen ik 18 was. Van mezelf dan, daarvoor had ik al krantentassen. Daardoor gemerkt hoe handig dat is. Je doet toch gewoon wat je handig vindt?

Peaches schreef op 17-08-2025 om 17:53:

Ik had al fietstassen toen ik 18 was. Van mezelf dan, daarvoor had ik al krantentassen. Daardoor gemerkt hoe handig dat is. Je doet toch gewoon wat je handig vindt?

Precies. 

FaithfulDuck87

FaithfulDuck87

17-08-2025 om 18:04

het is bijna een eigen topic waard

En spuuglelijk.
En iets voor bejaarden.

Nouw....niet zo gek doen hoor.

Ideale fietstassen, gemaakt van gerecycled materiaal  :
CLARIJS  :  

Fietstassen-Dubbele-fietstassen-reCYCLEd-300x300-1.png

Friezinnetje schreef op 17-08-2025 om 18:04:

het is bijna een eigen topic waard

ja hilarisch toch!

JanaDana schreef op 17-08-2025 om 16:48:

[..]

Precies, toen ik nog boodschappen deed op de fiets, kon ik voor 'n week boodschappen doen in mijn fietstassen, dat past echt niet in een rugzak. Mij zal je nooit met een rugzak zien, ik vind het belangrijk om goed gekleed te gaan, dus ik hou het bij een mooie handtas

Of je nu boodschappen doet op de fiets, of je laat ze bezorgen zoals ik Ontkom ik er niet aan om voor mijn verse producten, af en toe naar de supermarkt te gaan. Ik vind het raar dat het de laatste jaren nodig is, dat er beveiliging staat in de AH winkels. Daarnaast kom ik in Ekoplaza, daar zie je dat niet, ik vraag me af staat er in andere supermarkten ook beveiliging? Erg dat het nodig is, het zal de prijs van de boodschappen geen goed doen...

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.