Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Naminokurashi
17-08-2025 om 11:01
Ik kan het nu niet meer zeggen dat het niet meer kan, maar mijn overleden vader liep tot hij 80 was nog met een rugzak.
Bakblik
17-08-2025 om 11:03
Beterlaat2021! schreef op 17-08-2025 om 10:48:
[..]
Zoiets, Bakblik?
Ja zoiets, dank je. Ik had de plaatjes wel gevonden maar kreeg ze niet geplakt.
nlies
17-08-2025 om 11:30
Waar ik me over verbaas, als het dan toch over tassen en rugtassen gaat: het aantal mensen dat boodschappen gaat doen zonder tas. En dan maar weer wat plastic tassen kopen. Wat doen ze met al die tassen thuis?
MMcGonagall
17-08-2025 om 11:32
Ha, ik heb weer wat voer tot mopperen geplaatst 
Er zijn ook nog dingen die ik raar vond, tot ik erachter kwam dat dat alleen maar was omdat ik heel lang geen mensen in mijn omgeving heb gehad die dat deden.
Zoals bier drinken uit een flesje en volwassen mannen die op straat een ijsje eten. Mijn vader eet geen ijs en ik heb nog nooit een man in mijn omgeving gehad die ijsjes van de ijskraam eet. Wel eens op een terras of na een thuisdiner, maar niet op zondagmiddag de stad in voor een ijsje. Ik doe dat ook alleen maar met de kinderen en pakweg (minder dan) 2 keer per jaar neem ik er dan zelf een.
Nou ja, gaandeweg kom je er dan achter dat zelfs vrouwen bier uit een flesje drinken en die ijs etende mannen komen ook veel voor.
Herfstappeltaart
17-08-2025 om 11:39
MMcGonagall schreef op 17-08-2025 om 11:32:
Er zijn ook nog dingen die ik raar vond, tot ik erachter kwam dat dat alleen maar was omdat ik heel lang geen mensen in mijn omgeving heb gehad die dat deden.
Zoals bier drinken uit een flesje en volwassen mannen die op straat een ijsje eten. Mijn vader eet geen ijs en ik heb nog nooit een man in mijn omgeving gehad die ijsjes van de ijskraam eet. Wel eens op een terras of na een thuisdiner, maar niet op zondagmiddag de stad in voor een ijsje. Ik doe dat ook alleen maar met de kinderen en pakweg (minder dan) 2 keer per jaar neem ik er dan zelf een.
Nou ja, gaandeweg kom je er dan achter dat zelfs vrouwen bier uit een flesje drinken en die ijs etende mannen komen ook veel voor.
Maar sorry dan leef je toch onder een steen? In de stad in de zomer loopt het hartstikke vol met mannen die ijsjes eten.
Yumi
17-08-2025 om 11:52
nlies schreef op 17-08-2025 om 11:30:
Waar ik me over verbaas, als het dan toch over tassen en rugtassen gaat: het aantal mensen dat boodschappen gaat doen zonder tas. En dan maar weer wat plastic tassen kopen. Wat doen ze met al die tassen thuis?
Daar verbaas ik me ook over, neem altijd een opvouwbaar tasje mee in mijn handtas. Tijdens een wandeling met alleen sleutels en een pinpas op zak, zag ik plantjes voor op m'n balkon. Dacht ze zo mee te kunnen nemen, maar het water en zand liep eronderuit, dus vroeg ik om een tasje.
€ 0,95, dacht eerst dat ik het verkeerd verstond, waardoor de medewerker snibbig antwoorde, ja ik maak ze niet zelf
Wie geeft hier geld aan uit?
MMcGonagall
17-08-2025 om 12:01
In principe neem ik altijd mijn boodschappentas mee. Soms twee als ik veel spullen nodig heb. Het komt echter wel eens voor dat ik spontaan langs de supermarkt ga. Dan draag ik het los of koop toch een tasje. Die tasjes hangen in een tas in de keuken en dienen ook om vieze dingen in weg te gooien of schoenen in mee te nemen of als dochter spullen meeneemt naar een feestje. De meeste tasjes die we hebben zijn van supermarkten wereldwijd. Die proberen we te bewaren want ik vind het ook leuk om bij de Jumbo te staan met een tasje uit ZA of Sainsbury’s.
CharlieB
17-08-2025 om 12:08
nlies schreef op 17-08-2025 om 11:30:
Oeh dat ben ik! Ik heb inderdaad een verzameling aan shoppers hier. Je kan er nooit genoeg hebben 😅 Maar ik koop wel altijd shoppers, niet die plastic tasjes. Tenzij ze geen shoppers hebben. En als het dan een keer zo'n plastic tasje is, gebruik ik die nog om de shampoofles in te stoppen voor in mijn sporttas ofzo. Ze hebben soms ook hele leuke shoppers dus dan koop ik alleen daarom al 🙈
Maar ik loop dus weleens per ongeluk zonder tas de deur uit 's ochtends, en een omweg naar huis om ze op te halen vind ik zonde, dus dan haal ik maar weer nieuwe. Of dat je boodschappen gaat doen zonder dat van tevoren te hebben bedacht en dan heb ik dus soms ook geen tas bij me.
Wieder
17-08-2025 om 12:08
Ik drink geen bier maar koude coca cola recht uit het flesje (niet zo'n plastic flesje, da's vies, maar zo'n glazen) vind ik echt het allerlekkerst! Tikkie tokkie, maar zó lekker. Dus ik kan me voorstellen dat dat voor bier ook geldt. Als je bier lust tenminste.
amarna
17-08-2025 om 12:17
Marty1984 schreef op 16-08-2025 om 23:31:
[..]
Tja, blijf gewoon uit mijn persoonlijke space
.
Op 't moment dat ik me ergens niet meer normaal kan omdraaien mét rugzak aan sta je dus duidelijk te dichtbij.
En waar moet ik anders blijven met dat ding? Ik kan hem niet ineens doen verdwijnen. Hij zal altijd wel ergens in de weg staan of hangen of liggen.
Of diegene met de rugtas staat te dichtbij een zittende passagier. Een paar jaar geleden draaide een staande scholier met een rugtas zich om en sloeg met zijn tas mijn bril van mn hoofd. Gelukkig niet kapot anders had ik hem aansprakelijk gesteld. Graag uitkijken met zo'n onhandig ding op je rug!
Due-scimmie
17-08-2025 om 13:47
Hier ook team rugzak! Al zit die op de fiets onder de spin. Of hoe zon ding ook heet. 17 km met een zware rugzak vind ik niet fijn.
En overal stoffen tasjes. Als ik vanuit werk boodschappen moet doen en heb er geen pak ik er altijd 1 met bedrijfslogo.
Pimpelmees67
17-08-2025 om 16:04
BlairW schreef op 17-08-2025 om 08:32:
[..]
In de krat voorop op mijn fiets. Ik vind fietstassen echt heel onhandig. Heb ze ooit gehad, maar past echt maar zo weinig in. Zo’n grote boodschappentas gaat er al niet in, wat heb ik er dan aan?
Alles weer over gaan hevelen in die 2 fietstassen? Heb je je boodschappen 6 keer in je handen voor ze thuis in het kastje staan. Ik zet die grote tas dus gewoon in mijn kratje en klaar
veel praktischer.
Zo'n tas past gewoon in mijn fietstas hoor.
JanaDana
17-08-2025 om 16:24
Pimpelmees67 schreef op 17-08-2025 om 16:04:
[..]
Zo'n tas past gewoon in mijn fietstas hoor.
Ja precies, je moet ook niet van die kleine doosfietstasjes nemen, maar die hele grote, maat ouderwetse postfietstassen.
Marty1984
17-08-2025 om 16:35
Ik vind fietstassen dan weer raar.
En spuuglelijk.
En iets voor bejaarden.
Hang gewoon een rugzak op je rug als je fit, gezond en 65- bent.
Tenzij je een wereldreis op de fiets bezig bent en er een tent, slaapmat, slaapzak, ... in zit.
Miepjecody
17-08-2025 om 16:44
Hoezo specifiek mannen?
Dit is toch heel normaal voor een volwassene om dat te doen?
Heb je nog meer van deze dingen, ben wel benieuwd 😉