Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

team rugtas!!

Ik ben ook raar want mijn dagelijkse tas is een rugzak en ik ga op de fiets naar mijn werk 
Ik heb maar 1 fietstas aan mijn fiets hangen waar mijn regenbroek in zit. Heb er nog wel een maar die gaat eigenlijk alleen mee als we echt ver gaan fietsen en waarschijnlijk iets gaan kopen.
Boodschappen haal ik lopend of worden bezorgd. Ik doe nooit  de " grote" boodschappen dus alles voor de hele week, meestal 1x per week komt picnic maar in maak geen weekmenu of zo. 
Een weekmenu vind ik raar, ik weet nu toch niet wat ik vrijdag wil eten, dat zie ik dan of de dag ervoor wel.

wij gaan binnenkort verhuizen met werk en dan ga ik ook met een rugzak naar het werk ivm andere vorm van vervoer, dan is een rugzak handiger. Geen idee dat dit gek zou zijn.

Ik heb enorme fietstassen, passen mijn shoppers of mijn rugzak met gemak in. Als je mij met mijn rugzak ziet fietsen, heb ik voor meer dan één week ingeslagen.
Ik vind het raar dat mensen met grote koffers in de trein die koffers een vierzitter in beslag nemen. Daar zit dan verder niemand, staat alleen die koffer. Ik heb mijn grote rugzak tussen mijn benen of op schoot als iemand tegenover me komt zitten.

Koffers in de trein en bus  zijn sowieso irritant, je kan ze nergens fatsoenlijk kwijt. Wij moeten soms wel maar handig is het niet. Die van ons zijn van die spinners en blijven niet staan want rollen alle kanten op dus je moet ze nog constant vasthouden ook. 

Marty1984 schreef op 16-08-2025 om 23:31:

[..]

Tja, blijf gewoon uit mijn persoonlijke space .

Op 't moment dat ik me ergens niet meer normaal kan omdraaien mét rugzak aan sta je dus duidelijk te dichtbij.

En waar moet ik anders blijven met dat ding? Ik kan hem niet ineens doen verdwijnen. Hij zal altijd wel ergens in de weg staan of hangen of liggen.

Ik sta of zit al ergens en de rugzakdrager mept me opzij.  

Waar je er mee moet blijven? Op je rug of in een drukke omgeving laag voor je, hoe dan ook hou rekening met mensen om je heen. Weleens zo'n zware rugzak tegen je hoofd gehad? 

Dolfje schreef op 17-08-2025 om 09:19:

Koffers in de trein en bus zijn sowieso irritant, je kan ze nergens fatsoenlijk kwijt. Wij moeten soms wel maar handig is het niet. Die van ons zijn van die spinners en blijven niet staan want rollen alle kanten op dus je moet ze nog constant vasthouden ook.

Als je ze op hun zij zet rollen ze niet meer

Schoondochter schreef op 17-08-2025 om 08:15:

[..]

In een rugzak

Hahaha nou mijn dochter heeft het allebei, maar je fietstassen afkoppelen en dan in de trein stappen is toch net wat minder handig dan een rugzak.

Herfstappeltaart schreef op 17-08-2025 om 09:28:

[..]

Hahaha nou mijn dochter heeft het allebei, maar je fietstassen afkoppelen en dan in de trein stappen is toch net wat minder handig dan een rugzak.

Ik ben sinds vorig jaar de gelukkige bezitter van een fietstas met 2 haken achter een klepje die aan de bagagedrager kunnen.  Ideaal ding voor naar mijn werk.  Zeker met die warmte van vorige week kom ik dan niet aan met een kletsnatte rug.

Aan mijn dagelijkse fiets hangen hele grote fietstassen daar haal ik de boodschappen mee bij de gele J 350 meter verderop. 2 x per week puilen die tassen uit voor een gezin van 4 volwassenen. 

Bakblik schreef op 17-08-2025 om 09:37:

[..]

Ik ben sinds vorig jaar de gelukkige bezitter van een fietstas met 2 haken achter een klepje die aan de bagagedrager kunnen. Ideaal ding voor naar mijn werk. Zeker met die warmte van vorige week kom ik dan niet aan met een kletsnatte rug.

Aan mijn dagelijkse fiets hangen hele grote fietstassen daar haal ik de boodschappen mee bij de gele J 350 meter verderop. 2 x per week puilen die tassen uit voor een gezin van 4 volwassenen.

Mijn dochter gebruikt ook regelmatig de OV-fiets.

Herfstappeltaart schreef op 17-08-2025 om 09:37:

[..]

Mijn dochter gebruikt ook regelmatig de OV-fiets.

Dan is zo'n rugzak/fietstas ook ideaal. Dan heb je wel vaak zo'n rechte bovenkant wat volgen MMcGonagall niet hip is.  Plaatje plakken lukt even niet. 

Bakblik schreef op 17-08-2025 om 09:39:

[..]

Dan is zo'n rugzak/fietstas ook ideaal.

Die zijn zeker ideaal. Man heeft er ook eentje, een keer gekregen als relatiegeschenk. Zelf heb ik al jaren twee grote fietstassen waar veel in kan. Heel fijn.

team rugzak.. vanwege mijn reuma is aan een schouder of in handen houden niet prettig. Nu wordt het gewicht verdeeld en kan ik meer.  Nooit gedacht dat het raar zou zijn. 

Meesje schreef op 17-08-2025 om 09:27:

[..]

Als je ze op hun zij zet rollen ze niet meer

Ja maar daar moet ook maar net plek voor zijn.

Bakblik schreef op 17-08-2025 om 09:39:

[..] Dan is zo'n rugzak/fietstas ook ideaal. Dan heb je wel vaak zo'n rechte bovenkant wat volgen MMcGonagall niet hip is. Plaatje plakken lukt even niet.

voltano-voltano-luxe-fietstas-rugtas-28l-olijf-gro.jpg

Zoiets, Bakblik?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.