Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
MMcGonagall
04-08-2025 om 22:19
Hoe kun je nooit bloem nodig hebben? Maak je dan nooit een sausje, wafels of (nee dat niet) een pannenkoekje?
Citroengraag
04-08-2025 om 22:37
MMcGonagall schreef op 04-08-2025 om 22:19:
Hoe kun je nooit bloem nodig hebben? Maak je dan nooit een sausje, wafels of (nee dat niet) een pannenkoekje?
Precies dat. Bechamel voor je lasagne, gebonden champignonsoep, ragout van de restjes die feestelijk in een pasteitje gaat, zandkoekjes, hartige taart...
Vf_Watervrouw
04-08-2025 om 22:37
Envelop schreef op 01-08-2025 om 23:37:
dat je vanuit de Belastingdienst voor iedere scheet een brief krijgt. Laten we ons geld alsjeblieft beter besteden. Dat terwijl je op MijnOverheid gewoon kan aangeven of je het fysiek of digitaal wil ontvangen.
Dat het ov zo duur is, zeker vergeleken met andere EU landen.
madee schreef op 02-08-2025 om 08:57:
[..]
Daar is bij het begin van de Berichtenbox een heleboel ophef over geweest: omdat iedereen met de Bel.dienst te maken heeft en niet iedereen digitaal kan (of wil) moesten zij het dubbel doen, dus digitaal en papier. Bij de andere organisaties is het: of het een of het ander, afhankelijk van wat je hebt aangegeven.
Jaar of drie-vier geleden zorgtoeslag stopgezet. Blijven ze bezig met papieren berichten over of ik sindsdien nog recht heb gehad en dat mijn voorschot van €0 hetzelfde is als mijn rechten
Peaches
04-08-2025 om 22:48
snjokorn schreef op 04-08-2025 om 21:44:
Toffees, op z'n tijd gewoon lekker. Maar waarom mag het zakje wel bij het plastic afval en moeten de wikkels bij het restafval??
Misschien zit er papier of metaal in?
Poison
04-08-2025 om 22:54
Ik scheer mijn benen altijd in bad (en mijn oksels ook als t zo uitkomt, maar die scheer ik ook zonder bad). In bad kan ik mijn bril op en zien hoe ik scheer, met -7,50 en -8,25 met cilinders zie ik onder de douche echt niet zonder bril hoe en wat ik scheer. Dus ik weet dan nu dat ik geen echte vrouw ben🤣😵.
ik bak altijd pannenkoeken uit zo’n pak en gebruik nergens bloem voor eigenlijk. Heb t wel in huis gehad altijd, tot er beestjes in gingen wonen.
Marty1984
04-08-2025 om 23:12
Ik haat bakken, dus nee, ik bak nooit cakes, taarten, wafels, pannenkoeken, ...
Het helpt dat ik geen kinderen heb en niemand hier immense dessert-fan is.
Het enige waar man bloem voor gebruikt is voor heel af en toe een keer witte saus. Ik kook overigens meestal, maar aangezien mijn saus toch altijd mislukt en voor de vuilbak is mag hij die saus maken. Ik zou niet eens weten waar hij die bloem neerzet en of we nog in huis hebben.
De dag dat ik ooit terug single ben of weduwe komt die saus uit een pakje
. Of is er gewoon geen saus meer.
Marty1984
04-08-2025 om 23:17
Ik ben trouwens die wandelende rariteit die haar benen gewoon nooit scheert.
Die 2 keer per jaar dat ik in 3 kwart-broek rondwandel kijk je maar naast die 2 blanke haren.
Ooit geprobeerd, maar dat werd een bloedbad met wonden die een half jaar nodig hebben gehad om te herstellen. Laat-maar-zitten voor die 2 plukjes onzichtbaar haar.
*zal dus wel helemaal geen vrouw zijn*
Yumi
04-08-2025 om 23:20
Marty1984 schreef op 04-08-2025 om 23:17:
Ik ben trouwens die wandelende rariteit die haar benen gewoon nooit scheert.
Die 2 keer per jaar dat ik in 3 kwart-broek rondwandel kijk je maar naast die 2 blanke haren.
Ooit geprobeerd, maar dat werd een bloedbad met wonden die een half jaar nodig hebben gehad om te herstellen. Laat-maar-zitten voor die 2 plukjes onzichtbaar haar.*zal dus wel helemaal geen vrouw zijn*
Het is de bedoeling dat je een scheermesje of epilady gebruikt, geen hakbijl 
BlairW
04-08-2025 om 23:32
Citroengraag schreef op 04-08-2025 om 22:37:
[..]
Precies dat. Bechamel voor je lasagne, gebonden champignonsoep, ragout van de restjes die feestelijk in een pasteitje gaat, zandkoekjes, hartige taart...
Bechamelsaus maak ik nooit zelf, daar zit een zakje voor bij in het pakje honig lasagnesaus tradizionale die ik altijd gebruik. En als die er niet is, kan je bechamelsaus kant en klaar kopen in een pakje. Schenk je het zo uit over de lasagne. Champignonsoep eten we nooit, man en kind lusten geen champignons. Pasteitje met ragout, ik pak een blikje ragout als ik het al ooit eet (en dat is heeeeel sporadisch, eens in de 3 jaar denk ik), koekjes bak ik met een pak uit de winkel, hartige taart maak ik met plakjes bladerdeeg of zo’n rol van tante Fanny voor hartige taart (en eten we haast nooit, want vind man niet lekker). Dus nee, ik heb gewoon echt nooit bloem nodig.
Herfstappeltaart
05-08-2025 om 07:03
watertoren schreef op 04-08-2025 om 19:47:
Benen scheren in bad. Zoiets doet een echte vrouw nooit.
Ik wou dat ik een bad had, dan deed ik dat zéker wel in bad. Ik sta altijd te hannesen aan de wastafel met 1 been op een krukje.....Onder de douche val ik om en als ik op de grond ga zitten kom in haast niet meer overeind.
Due-scimmie
05-08-2025 om 07:12
Nou dit. Maar hier wordt ook minstens maandelijks wel keer koekjes, cake oid gebakken.
(En mix uit een pak vind ik saai en minder lekker)
Wasgij
05-08-2025 om 07:44
Herfstappeltaart schreef op 05-08-2025 om 07:03:
[..]
Ik wou dat ik een bad had, dan deed ik dat zéker wel in bad. Ik sta altijd te hannesen aan de wastafel met 1 been op een krukje.....Onder de douche val ik om en als ik op de grond ga zitten kom in haast niet meer overeind.
![]()
Ik heb hiervoor zo'n inklapbaar curver krukje in de badkamer staan.
Kan ik lekker zitten onder de douche als ik mijn benen wil scheren.
Bakblik
05-08-2025 om 07:52
Ik zal wel helemaal de snob zijn in dit gezelschap. Ik heb bloem in huis van verschillende granen in verschillende malingen.
De gewone man ziet alleen bloem ik zie (en voel vooral) verschil. Van T65 kan je brood bakken van patentbloem niet.
Auwereel
05-08-2025 om 08:18
Medesnob meldt zich: ik heb bloem, zelfrijdend bakmeel, boekweitmeel, volkoren tarwemeel, custardmeel, amandelmeel, aardappelzetmeel en allesbinder im huis. Ik bak slechts af en toe maar heb meestal wel alle spullen ervoor in huis.