Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Beterlaat2021!
01-08-2025 om 15:21
BlairW schreef op 01-08-2025 om 13:29:
[..] Misschien is het een instelling? Dat je daar moet aanvinken dat je een mail wil ontvangen als er een nieuw bericht in staat.
Ik vind het niet raar dat ze daar geen brief over sturen eigenlijk. Postzegels zijn echt heel duur, €1,31 sinds 1 juli 2025. Met 1000 patiënten kost je dat al ruim €1300,-. Een gemiddelde praktijk heeft 2095 patiënten.
Ze kunnen die brieven ook door een student of een lokale postbezorgdienst rond laten brengen, de adressen zijn uiteraard allemaal in de buurt. Ik ben voor controle geweest en was te gespannen om het even aan te kaarten.
Die griepuitnodiging komt ook altijd op papier, die breng je mee en dan kunnen zij makkelijk inscannen wie er geweest is via de QRcode.
Ik ga nog wel eens kijken op die pagina. Het enige wat er op stond waren de data van consulten, een handjevol in een paar jaar... Boeiend.
Dolfje
01-08-2025 om 15:43
Griepuitnodiging komt bij mij al jaren digitaal. Komt geen papier aan te pas.
Yumi
01-08-2025 om 15:55
Mijngezondheid kende ik niet, geprobeerd in te loggen. Krijg de melding het lijkt dat u niet aangemeld bent bij een zorgverlener, kom er dus niet in. Blijkbaar maakt niet iedere huisarts hier gebruik van. Afspraken kan ik maken via website huisarts, maar meestal kan je sneller terecht bij een telefonische afspraak.
Schemerlampje
01-08-2025 om 16:14
Yumi schreef op 01-08-2025 om 15:55:
Mijngezondheid kende ik niet, geprobeerd in te loggen. Krijg de melding het lijkt dat u niet aangemeld bent bij een zorgverlener, kom er dus niet in. Blijkbaar maakt niet iedere huisarts hier gebruik van. Afspraken kan ik maken via website huisarts, maar meestal kan je sneller terecht bij een telefonische afspraak.
Ik weet zoniet hoe het systeem bij onze huisarts heet, maar daar moet je online een account aan maken, dan de assistente bellen voor verificatie en vanaf dan kun je er in. Maar ik moet zeggen dat het systeem niet altijd goed werkt. Je kunt soms wel, soms niet een afspraak maken online.
Dolfje
01-08-2025 om 16:51
Bij ons heet de app MedGemak. Ligt aan de praktijk. Er zijn er meer. Ik kreeg een email geloof ik om een account aan te maken.
Dolfje
01-08-2025 om 16:53
Ik vind champignons raar. Ik eet ze nog niet zo lang en alleen ergens door ( ragout, soep etc) en dan klein gesneden en elke keer weer denk ik " wat een rare dingen" 
madee
01-08-2025 om 19:09
oudmaarnognietkoud schreef op 01-08-2025 om 12:10:
[..]
Wat ik dan wel raar vind dat als ik het aan die winkelmedewerker vraag hij/zij alleen dat product pakt dat ik nodig heb en niet gelijk even de rest wat op die plank staat naar voren schuift.
Ik heb wel eens overwogen om dat tegen die medewerker te zeggen maar ik vind het ook raar om iemand te vertellen hoe hij/zij zijn werk moet doen. Dat doe ik dan ook maar niet.
Vulploegmedewerkers worden ingedeeld op schappen/paden voor de dienst die ze op dat moment draaien en mogen daar niet zo maar van afwijken. Ze mogen (moeten) je natuurlijk wel helpen en ze kunnen iets signaleren en doorgeven, maar de ploegleider bepaalt wat prioriteit heeft.
Daglichtlamp
01-08-2025 om 19:15
Dat iemand een vuurtje stookt in een ieniemienie voortuintje van een rijtjeswoning. Daar moeten de buren toch last van hebben?
Due-scimmie
01-08-2025 om 19:28
Poezie schreef op 01-08-2025 om 12:25:
[..]
Jonge mannen lijken het wel grappig te vinden, mooie win-win situatie
Degene die ik sprak leek sowieso wat tegen mondige petieterige vrouwen te hebben.
Ik vraag het ook vaak aan de jonge lange vakkenvullers of die gewoon aan het winkelen zijn. Nog nooit iemand die nee zei.
Due-scimmie
01-08-2025 om 19:29
Yumi schreef op 01-08-2025 om 15:55:
Hier moet je eerst op de praktijk toestemming geven voor het gebruik van die app/website
Yumi
01-08-2025 om 23:20
Schemerlampje schreef op 01-08-2025 om 16:14:
[..]
Ik weet zoniet hoe het systeem bij onze huisarts heet, maar daar moet je online een account aan maken, dan de assistente bellen voor verificatie en vanaf dan kun je er in. Maar ik moet zeggen dat het systeem niet altijd goed werkt. Je kunt soms wel, soms niet een afspraak maken online.
Het gaat via de website van de huisarts. om in te loggen heet het Uw Zorgonline en login met DigiD
Yumi
01-08-2025 om 23:28
Daglichtlamp schreef op 01-08-2025 om 19:15:
Dat iemand een vuurtje stookt in een ieniemienie voortuintje van een rijtjeswoning. Daar moeten de buren toch last van hebben?
Daar hebben ze last van, maar blijkbaar denkt men daar niet over na of het boeit niet. Op de benedenverdieping van het appartement waar ik woon, heeft iemand een vuurkorf waar de bovenburen last van hebben. We hebben ook iemand die bbq op zijn balkon, je zal er maar naast of boven wonen. Blij dat ik aan de andere kant zit.
Envelop
01-08-2025 om 23:37
dat je vanuit de Belastingdienst voor iedere scheet een brief krijgt. Laten we ons geld alsjeblieft beter besteden. Dat terwijl je op MijnOverheid gewoon kan aangeven of je het fysiek of digitaal wil ontvangen.
Dat het ov zo duur is, zeker vergeleken met andere EU landen.
madee
02-08-2025 om 08:57
Envelop schreef op 01-08-2025 om 23:37:
dat je vanuit de Belastingdienst voor iedere scheet een brief krijgt. Laten we ons geld alsjeblieft beter besteden. Dat terwijl je op MijnOverheid gewoon kan aangeven of je het fysiek of digitaal wil ontvangen.
Dat het ov zo duur is, zeker vergeleken met andere EU landen.
Daar is bij het begin van de Berichtenbox een heleboel ophef over geweest: omdat iedereen met de Bel.dienst te maken heeft en niet iedereen digitaal kan (of wil) moesten zij het dubbel doen, dus digitaal en papier. Bij de andere organisaties is het: of het een of het ander, afhankelijk van wat je hebt aangegeven.
BlairW
02-08-2025 om 09:35
Beterlaat2021! schreef op 01-08-2025 om 15:21:
[..]
Ze kunnen die brieven ook door een student of een lokale postbezorgdienst rond laten brengen, de adressen zijn uiteraard allemaal in de buurt. Ik ben voor controle geweest en was te gespannen om het even aan te kaarten.
dat alles in de buurt is, hoeft helemaal niet zo te zijn. Genoeg mensen die verhuizen, maar in de nieuwe woonplaats niet bij een praktijk terecht kunnen omdat er geen plek is. En dus noodgedwongen bij de oude huisarts blijven. Of in het buitengebied wonen waar geen huisartsenpraktijk zit, en dus bij de praktijk in de stad zitten. Zelf had ik een tandarts die op een half uur rijden zat.