Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

Hier is het niet toegestaan om je garage om te bouwen naar iets waar geen auto in kan. Alsnog parkeert bijna niemand zijn auto in zijn garage, maar het moet dus wel mogelijk blijven.

MMcGonagall schreef op 04-08-2025 om 19:07:

[..]

Dit verhaal wordt erger! Ik vertelde mijn dochter over de plannen van de buren. Een van die gezinnen is een alleenstaande moeder met kinderen. Zegt mijn dochter ‘oh, maar dat is dan logisch. Wat moet een vrouw alleen nou met een garage?’ Ik reageerde gelijk met dat die buurvrouw een grote auto heeft, en een bakfiets, en vast nog meer zooi. ‘Ja, dat kan wel, maar vrouwen hebben geen garage nodig om te klussen.’ Echt niet normaal dit, ik voed dat kind zo feministisch mogelijk op, en dan komt ze met dit soort praat. Ook mijn sarcasme kwam niet over, ‘Nou schat, ze kan er altijd nog haar wasmachine en stofzuiger neerzetten dan.’

Nog wat werk aan de winkel met dit kind (dat zelf een goede klusser is, dus hoe ze erbij komt…).

Mannen klussen in de garage omdat ze daar naartoe vluchten voor/gejaagd worden door hun vrouw? 

JanaDana schreef op 04-08-2025 om 08:26:

Even iets heel anders: ik vind het raar dat veel mensen "keukenrol" zeggen als ze een stuk keukenpapier bedoelen. Het papier zit op een rol en dat noemen we een keukenrol. Maar dan zegt bijv. mijn buurvrouw: ik veeg het op met keukenrol. Dan zie ik voor me dat ze met die hele rol over de tafel veegt. Nee, je veegt het op met keukenpapier! Je zegt toch ook niet dat je jezelf op de wc afveegt met wc-rol?

Oh dit zeg ik ook altijd.. 

Benen scheren in bad. Zoiets doet een echte vrouw nooit.

watertoren schreef op 04-08-2025 om 19:47:

Waar doe je dat dan?

madee schreef op 04-08-2025 om 16:11:

Voor degenen die het toch nog eens willen proberen:

Per persoon heb je het volgende nodig:
100 gram bloem,
250 ml melk,
1 à 2 eieren.
Dan heb je 4 of 5 pannenkoeken/flensjes. Eventueel een snufje zout erdoor en/of een zakje vanillesuiker.

Bloem kun je heel lang bewaren in een weckpot. Die sluit hermetisch af.

Beter maak je gelijk het dubbele, want dan heb je de volgende dag nog een heerlijk ontbijt en lunch 😋 Maar hier spreekt dan ook een pannenkoekenliefhebber, wij eten dit elke maand wel een keer als avondmaaltijd.

ik doe het tegenwoordig ook zo, soms meer zelfs hangt van de hoeveelheid melk af. 

MMcGonagall schreef op 04-08-2025 om 19:55:

[..]

Waar doe je dat dan?

ik wax, maar alleen in de zomer 

Oh jé, ik denk dat mijn dochter me iets te vertellen heeft dan 😱. Wat denk je, zou ik mee mogen verzinnen met haar nieuwe jongensnaam? Ik vind Hugo wel wat... Maar, wacht even, een echte man scheert vast ook zijn benen niet in bad, wat zou ze dan zijn 🤔

Hoezo niet? En hoezo dan geen echte vrouw?

Ach, wat vervelend nou. Blijk ik geen echte vrouw. Wie had dat gedacht. Wat ben ik dan wel? Een nepvrouw? Een man? Er groeit echt niks tussen mijn benen (of ik heb dat er ook afgeschoren in bad?).

En wat is een echte vrouw eigenlijk?

bieb1963 schreef op 04-08-2025 om 13:17:

[..]

Blijft jaaaaren goed in een afgesloten bus.

Ik heb geen zin om dit soort spul jaaaaaren ergens in de voorraadkast te zetten. Die ruimte kan ik beter gebruiken voor iets dat ik wel gebruik. Zo’n pak pannenkoekenmix is gewoon makkelijk. Water er bij en klaar, pak is meteen weer weg uit de kast ook. Werkt voor ons prima

BlairW schreef op 04-08-2025 om 21:15:

[..]

Ik heb geen zin om dit soort spul jaaaaaren ergens in de voorraadkast te zetten. Die ruimte kan ik beter gebruiken voor iets dat ik wel gebruik. Zo’n pak pannenkoekenmix is gewoon makkelijk. Water er bij en klaar, pak is meteen weer weg uit de kast ook. Werkt voor ons prima

Dit zou ik getypt kunnen hebben 

Toffees, op z'n tijd gewoon lekker. Maar waarom mag het zakje wel bij het plastic afval en moeten de wikkels bij het restafval??

Ik vind dit draadje best raar, ik zit nu aan pannenkoeken met afgescheerde haartjes te denken 

Auwereel schreef op 04-08-2025 om 21:47:

Ik vind dit draadje best raar, ik zit nu aan pannenkoeken met afgescheerde haartjes te denken

Pannenkoeken mèt haar, dat is pas raar 😂

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.