Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat vind jij raar?

een luchtig topic hoor.  Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..

ik hoop op aanvullingen

absor schreef op 27-07-2025 om 11:11:

[..]

Hooikoorts waarschijnlijk

Ik heb dat ook gevraagd. Aan iemand van de jongere generatie 😉

En zij zei dat sommige, vooral van buitenlandse komaf, bang zijn voor corona. Kan ik me buiten heel weinig bij voorstellen .

kerst schreef op 27-07-2025 om 11:17:

[..]

Ik heb dat ook gevraagd. Aan iemand van de jongere generatie 😉

En zij zei dat sommige, vooral van buitenlandse komaf, bang zijn voor corona. Kan ik me buiten heel weinig bij voorstellen .

Ook buiten kun je het krijgen hoor. En Er worden nog steeds mensen chronisch ziek door. Elke besmetting vergroot de kans daarop.

Maar als je op afstand van anderen mensen fietst of bent is die kans wel zeer minimaal natuurlijk. Op de fiets lijkt het me ook niet echt relaxed

Lollypopje schreef op 27-07-2025 om 11:26:

[..]

Op de fiets lijkt het me ook niet echt relaxed

Nee mij dus ook niet. Zijn wel vaak expats die we hier nog met die dingen zien. Veel zijn dat natuurlijk vanuit daar wel gewend maar blijf het hier raar vinden.

Groentetuin schreef op 26-07-2025 om 23:00:

[..]

Of koop een surfponcho reuze handig, met aan de zijkant openingen waar je je om kan kleden

En ook lekker warm na t zwemmen

Ik heb die vanochtend besteld voor kinderen dn mezelf

Ben benieuwd of ze bevallen. 

Ik belde zojuist de HA praktijk om een afspraak te maken.  Het blijkt dat mijn lieve HA wegens gezondheidsredenen haar werkzaamheden gestaakt heeft.  
Toen ik opmerkte dat ik het vreemd vond daar geen bericht van ontvangen te hebben, zei de assistente : 'er staat een bericht in mijngezondheid.net.' 

Daar kijk ik nooit in.  Ik heb het bericht gevonden nu. 

Maar ik vind het echt 'slordig' dat er geen papieren brief over is verstuurd...
Wat vinden jullie daarvan? 

Beterlaat2021! schreef op 31-07-2025 om 14:44:

Ik belde zojuist de HA praktijk om een afspraak te maken. Het blijkt dat mijn lieve HA wegens gezondheidsredenen haar werkzaamheden gestaakt heeft.
Toen ik opmerkte dat ik het vreemd vond daar geen bericht van ontvangen te hebben, zei de assistente : 'er staat een bericht in mijngezondheid.net.'

Daar kijk ik nooit in. Ik heb het bericht gevonden nu.

Als het goed is krijg je een bericht als er iets in je ''mijngezondheid'' staat. Het onderwerp wordt alleen niet vermeld, dus je moet er inderdaad voor inloggen.
Het zou inderdaad netjes zijn als ze het ook per post doen, maar aan de andere kant hebben gaan veel (meer) dingen nou eenmaal digitaal 

Ik belde zojuist de HA praktijk om een afspraak te maken. Het blijkt dat mijn lieve HA wegens gezondheidsredenen haar werkzaamheden gestaakt heeft.

Klopt, veel informatie krijg je tegenwoordig digitaal. Maar ik krijg altijd een mailtje dat er een bericht voor me klaarstaat, misschien staat het bij jou in de spam?

Ik zou het eerder raar vinden als ze daar een brief over zouden sturen. Zonde van de tijd en materialen. 

Hier ook een huisarts gestopt, daarover stond inderdaad een bericht op mijngezondheid.net met als onderwerp 'GRIEPVACCINATIE'. Vond ik ook raar.

Peaches schreef op 31-07-2025 om 15:28:

[..]

Ik zou het eerder raar vinden als ze daar een brief over zouden sturen. Zonde van de tijd en materialen.

Hier ook een huisarts gestopt, daarover stond inderdaad een bericht op mijngezondheid.net met als onderwerp 'GRIEPVACCINATIE'. Vond ik ook raar.

Precies, je doet het nooit voor iedereen goed met digitaal/papier/alles/niks. Dan maar geen papier verspillen.

Ik heb nooit de mededeling ontvangen dat er een bericht voor me klaarstond.  
De oproep voor de griepvaccinatie kwam vorig jaar nog gewoon in de brievenbus. 

Heel raar. Wij lazen in een plaatselijk nieuwsblad dat onze huisarts was gestopt en dat een ander het werk overnam. Ook geen brief of mail over ontvangen. Dergelijke communicatie geeft niet direct een gevoel van zorgvuldigheid en persoonlijke betrokkenheid. 

Tja, de meeste huisartsen hebben duizenden patiënten, dus van persoonlijke betrokkenheid lijkt me sowieso geen sprake.

Bij mijn huisartsenpraktijk stoppen er 2. Kreeg er een melding van dat er een bericht in mijn gezondheid stond en een email. Helemaal niks zou ik wel raar vinden.

bij ons is er later toch maar een afscheidsreceptie gehouden. Van de kant van de arts zal er niet zozeer persoonlijke betrokkenheid zijn,dat is logisch,  maar van de kant van de patiënt kan er wel degelijk sprake zijn van intense momenten die je altijd bijblijven. 

Peaches schreef op 31-07-2025 om 15:28:

[..]

Er zijn ook (oudere) mensen zónder internet…

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.