Huis, tuin en keuken
absor
12-11-2024 om 17:48
Wat vind jij raar?
een luchtig topic hoor. Zonder inhoudelijk oordeel. En ook zonder doel om erover te discussiëren Soms vind ik dingen weleens raar..
ik hoop op aanvullingen
Tango
02-07-2025 om 00:02
Miepjecody schreef op 30-06-2025 om 06:01:
[..]
Zucht, er worden geen casieres ontslagen er is al personeelstekort
En met 20 producten had je het gewoon meteen in de winkel met je handscanner moeten doen.
En waarom zou dat moeten? Dat maakt iedereen toch zelf uit? Dit vind ik dus een rare reactie.
Tango
02-07-2025 om 00:09
amarna schreef op 01-07-2025 om 11:11:
[..]
Waarom dan een jurkje met zo'n broeierige legging en niet een wijde broek van dunne stof met een luchtig topje? Ik heb wel een stuk of 7 van zulke broeken. Ideaal !
Begrijp ik helemaal, maar als je niet zo groot bent zijn deze broeken standaard veel te lang en staan ze ook gewoon echt niet mooi. Ik draag dus liever een kort rokje of ideaal voor op de fiets, een skort (broekje dat lijkt op een rokje)
amarna
02-07-2025 om 09:06
Tango schreef op 02-07-2025 om 00:09:
[..]
Begrijp ik helemaal, maar als je niet zo groot bent zijn deze broeken standaard veel te lang en staan ze ook gewoon echt niet mooi. Ik draag dus liever een kort rokje of ideaal voor op de fiets, een skort (broekje dat lijkt op een rokje)
Gelukkig zijn we allemaal anders anders zou de wereld er saai uitzien!
Ik ben 1.76m stevig postuur (mt 46) en zie er in een gebloemd jurkje met ruches of andere frutsels uit of ik een kinderjurkje aan heb.
duizel
02-07-2025 om 10:57
Romir schreef op 01-07-2025 om 18:26:
Nooit geweten dat er een max is aan het aantal producten dat je bij de zelfscan 'mag' scannen en dat je daarboven de ergernis van mensen over je afroept. Ik reken regelmatig boodschappen bij de zelfscan af (de hoeveelheid die in een mandje past). Ik loop met het boodschappenlijstje op mijn telefoon rond, dan nog een handscanner erbij en mijn mandje achter me aan trekken wordt erg onhandig... Nu is er bij onze AH wel een plein van minimaal 4 en maximaal 8 zelfscan kassa's en sta je nooit te wachten.
Bij 'mijn' jumbo staat toch echt dat je maximaal 5 producten bij de zelfscanner mag scannen. Handscanner onbeperkt maar als je dat niet wil en je hebt 6 of meer producten moet je naar de gewone kassa.
Is natuurlijk niet overal zo maar er kan dus wel een maximum zijn
Miepjecody
02-07-2025 om 12:14
Tango schreef op 02-07-2025 om 00:02:
[..]
En waarom zou dat moeten? Dat maakt iedereen toch zelf uit? Dit vind ik dus een rare reactie.
Nou dat is een regel, in ieder geval bij AH
Dus je mag dat niet zelf weten lijkt mij
Naminokurashi
02-07-2025 om 12:18
Hier heeft iemand een paar jaar geleden een halve kar gescand bij de zelfscan kassa. Dit was bij de Plus. Alles stuk voor stuk. Toen stonden er maar 2 zelfscan kassa's. Toen was het wel beetje druk bij de zelfscan kassa's.
En alles werd ook rustig in tassen gepakt.
Nu zijn er 6 zelfscan kassa's en 2 evt bemande kassa's
Auwereel
02-07-2025 om 12:32
Miepjecody schreef op 02-07-2025 om 12:14:
[..]
Nou dat is een regel, in ieder geval bij AH
Dus je mag dat niet zelf weten lijkt mij
Je reageerde op een reactie waarin de kassière in ere wordt gehouden, dus bedoel je dat het bij die AH verboden is naar een "bemenste" kassa te gaan?
bieb1963
02-07-2025 om 12:43
Beterlaat2021! schreef op 01-07-2025 om 11:18:
Ik heb ook een stapeltje wijde zomerbroeken, ideaal. Al járen!
Fladderbroeken noem ik dat.
Ik vind die fladderbroeken ook ideaal. Maar met m’n 1.67 ben ik tegenwoordig ‘klein’ en die broeken dus veel te lang. En omslaan gaat natuurlijk. Jammer dus
Beterlaat2021!
02-07-2025 om 13:12
Ik ben 1.83 en slank. Had ik toch laatst zo'n broek van het 'uitverkooprek van de HEMA' die véél te lang was! Gelukkig ken ik een lieve dame in de buurt die heel knap is met de naaimachine !
Miepjecody
02-07-2025 om 13:37
Auwereel schreef op 02-07-2025 om 12:32:
[..]
Je reageerde op een reactie waarin de kassière in ere wordt gehouden, dus bedoel je dat het bij die AH verboden is naar een "bemenste" kassa te gaan?
Nee, ik reageer op iemand die zei dat mensen ontslagen worden als er minder kassa's gebruikt worden. Wat niet zo is.
Iemand zei dat ze 20 producten had bij zelfscan. Dat stond los van elkaar en je mag geen 20 dingen bij de zelfscan
Wel goed lezen
querty
02-07-2025 om 13:53
Ginevra schreef op 30-06-2025 om 10:13:
En wat ik raar vind is dat mensen zo'n ontzettend oordeel hebben over mensen die het anders doen dan zij. De intolerantie druipt ervan af.
Ik ga daar vrij slecht op, ik heb in mijn omgeving al te veel te maken met mensen die overal een oordeel over hebben en alles wat anders of onbegrepen is stom vinden.
Ik heb mijn redenen om niet te willen handscannen, ik reken af bij de zelfscan of bij de cassiere. Ik heb een probleem met mijn ogen en door te handscannen legt de winkel het risico van dat ik iets verkeerd doe bij mij.
Het vervelende van een probleem met je ogen (als je niet "gewoon" blind bent) is dat mensen niet zien wat er mis met je is.
Ik ben dus volgens anderen stom omdat ik langzaam en voorzichtig over stoeprandjes en bospaadjes loop.
Ik ben stom omdat ik op een stationstrap de handrailing nodig heb omdat ik niet goed diepte zie.
Ik ben stom omdat ik niet wil turen op een handscanner of het allemaal goed gaat.
Ik ben stom omdat ik in de winkel sta te turen op etiketten die ik slecht kan lezen.
Nou, iedereen die dat allemaal zo stom en belachelijk vind, wens ik toe dat ze ook eens een dagje mijn ogen hebben.
👍️
Auwereel
02-07-2025 om 15:09
Miepjecody schreef op 02-07-2025 om 13:37:
[..]
Nee, ik reageer op iemand die zei dat mensen ontslagen worden als er minder kassa's gebruikt worden. Wat niet zo is.
Iemand zei dat ze 20 producten had bij zelfscan. Dat stond los van elkaar en je mag geen 20 dingen bij de zelfscan
Wel goed lezen
Je reactie klopte gewoon niet. Degene op wie je reageerde zei dat ze met 20 producten naar kassière gaat, omdat dat sowieso niet past bij de zelfscan, en ze handscan verschrikkelijk vindt, en dan reageer je dat ze dan de zelfscan moet gebruiken. Je mag zelf kiezen dat je zowel de zelfscan en de handscanner links laat liggen en naar de kassière gaat.
MMcGonagall
02-07-2025 om 15:16
duizel schreef op 02-07-2025 om 10:57:
[..]
Bij 'mijn' jumbo staat toch echt dat je maximaal 5 producten bij de zelfscanner mag scannen. Handscanner onbeperkt maar als je dat niet wil en je hebt 6 of meer producten moet je naar de gewone kassa.
Is natuurlijk niet overal zo maar er kan dus wel een maximum zijn
Oh ik zal straks eens opletten of dat hier ook staat. Ik heb er soms wel meer.
Wieder
02-07-2025 om 15:23
[..]
Wel goed lezen
Bij ons bij de ah zijn veel zelfscankassa's en daar is een maximum van 10 producten die je zonder handscanner mag scannen. Bij de Dirk zijn 4 zelfscankassa's en er is geen maximum. Daar staan mensen echt volle kasten te scannen en sta je in de rij. Bij de jumbo hebben ze wel handscanners, maar die moet je bij een cassiere bij een aparte kassa afrekenen. Die cassieres zijn er nooit, want die moeten ook achter de servicebalie staan, dus daar ga ik altijd naar de gewone kassa, anders sta ik langer te wachten. En bij de Lidl zijn geen handscanners en moet je een voor een je producten scannen en dan pas in je tas doen. Daar zie ik het nut niet van in. Maar het is echt overal anders.
BlairW
02-07-2025 om 15:46
[..]
Wel goed lezen
Ook dat verschilt per winkel. Bij ons mag ik gewoon met 20 of meer artikelen naar de zelfscan hoor.