Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Wat valt je op op Funda? DEEL 2

Altijd leuk, pareltjes van Funda.

Post alle gekke, leuke, bizarre, maffe, mooie dingen die je tegenkomt op Funda!

Link naar deel 1:

https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/wat-valt-je-op-op-funda?page=87#2627

Beterlaat2021! schreef op 29-04-2026 om 18:51:

Wij komen ook allemaal stiekem kijken hoor.... Je herkent ons toch niet.

Heb jij ook al een afspraak voor een bezichtiging? 

Bak je appeltaart Moosey, dat is wel gebruikelijk bij een bezichtiging, maakt het extra huiselijk ... 

Yumi schreef op 29-04-2026 om 18:55:

[..]

Heb jij ook al een afspraak voor een bezichtiging?

Bak je appeltaart Moosey, dat is wel gebruikelijk bij een bezichtiging, maakt het extra huiselijk ...

Ha jullie komen ook dus? Gezellig!

Soort Project X: de Funda editie

Hahaha, gelukkig maar dat het zo afgelegen is dat ik toch echt niet geloof dat jullie allemaal appeltaart komen eten Er zit trouwens wel een aardige brasserie verderop, wel een goeie plek voor een meeting na de bezichtigingen

Mooi huis hoor Moosey! En wat een ruimte krijg je voor je geld, daar kunnen wij stadsbewoners slechts van dromen.

Maar toch gaan wij weer terug richting stad (en dus ruimte inleveren) Van de voorzieningen en dingen als op de fiets naar je werk kunnen kunnen wij nu alleen maar dromen, en daar wilden we dan toch maar ns iets aan gaan doen

En dat kan ik me ook levendig voorstellen, Moosey!

Zou lekker zijn als ze een beetje tegen elkaar opbieden Moosey! Spannende tijd, dit. Maar zo te horen gaat het goedkomen 💪.

Een poortgebouw! Jammer dat je geen flintertje tuin hebt en ik vind het ook wat veel trappen, maar leuk is ie zeker

https://www.funda.nl/detail/koop/de-bilt/huis-dorpsstraat-vo-steenstraat-23/43323019/

Moosey, het gaat goed zie ik;  'onder bod'.   

Beterlaat2021! schreef op 08-05-2026 om 12:28:

Moosey, het gaat goed zie ik; 'onder bod'.

Super 

Nou, het was bizar, het leek hier Amsterdam wel. 60 bezichtigingen, brieven gehad, meer dan 25 biedingen. We hebben er ons volledig in vergist (en de makelaar ook) hoeveel mensen dit vreselijk graag wilden hebben. Was een bizarre gewaarwording (maar wel heel erg leuk! Voelt als een enorm compliment voor al het werk wat we erin hebben gestopt en de keuzes die we gemaakt hebben) 

Uiteindelijk niet aan de hoogste bieder verkocht want die wilde het als tweede huis, dat kon ik na 20 gepassioneerde brieven van mensen die hier dolgraag wilden wonen niet over mn hart verkrijgen. Een nummer twee had zo’n brief geschreven waaruit sprak dat ze hier gewoon uitstekend zou passen en heel blij zou zijn (en veel dingen die mij na aan het hart liggen ook zo zou laten) en was dan ook door het dolle heen toen de makelaar haar belde. Eind goed al goed.

Nu zelf nog een huis vinden Maar daar hebben we nu precies een stukje ruimte meer voor wat echt het verschil maakt tussen heel misschien iets kunnen kopen wat we echt 100% zien zitten en heel waarschijnlijk iets kopen wat we 100% zien zitten. En dat is een heerlijk gevoel

Wat superfijn zeg! Gefeliciteerd! 

Moosey schreef op 02-05-2026 om 15:23:

Een poortgebouw! Jammer dat je geen flintertje tuin hebt en ik vind het ook wat veel trappen, maar leuk is ie zeker

https://www.funda.nl/detail/koop/de-bilt/huis-dorpsstraat-vo-steenstraat-23/43323019/

Wat een leukerd! En ze hebben de Wisteria alvast tot aan het balkon geleid, geweldig 

Fijne update Moosey, ik was al heel erg benieuwd. Ik begrijp helemaal je keuze voor de koper. Dat komt omdat ik me emotioneel verbonden voel met mijn huis, het is meer dan slechts een investeringsobject dat naar de hoogste bieder gaat. 

Moosey gefeliciteerd en een compliment over de manier waarop je met de biedingen omgaat. 💐

Ik ben lid van vereniging Eigen Huis en daarin stond een interessant artikel over hoe er met biedingen wordt omgegaan. Makelaars blijken niet allemaal even betrouwbaar te zijn! Ik moest gelijk aan de verkoop van Moosey denken. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.