Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Mijn vriend wil dichterbij familie wonen

thinkso

thinkso

12-02-2026 om 20:20 Topicstarter

kerstbeer schreef op 12-02-2026 om 20:18:

Ik zou zeggen: eerst focussen op de zwangerschap en het laten komen van het kindje. Dan even een tijd rust voor jou om bij te komen.

Ik begrijp niet waarom hij met dit soort dingen komt als zijn vrouw zwanger is. Zorgt alleen maar voor stress.

Ik begrijp het ook werkelijk waar niet.. Het geeft me ontzettend veel stress. Hij vroeg zich zelfs af wat onze relatie voor mij betekent als ik niet bereid ben mee te bewegen naar mogelijkheden (dus verhuizen naar waar hij wil). Ik ben er gewoon misselijk van.

Bloem1970 schreef op 12-02-2026 om 19:29:

Het klinkt voor mij als tijd voor een hele harde ‘nee’. Hoe haalt ie het in zijn hoofd om als jij kwetsbaar bent, je zo onder druk te zetten? Chanteren met geen babykamer willen maken hier? Wat een vervelend gemanipuleer.
met zo’n vriend heb je geen vijand meer nodig.

Sommige mannen zijn helaas zo. 

Zodra ze denken een vrouw klem te hebben, laten ze hun ware aard zien. 

thinkso schreef op 12-02-2026 om 20:20:

[..]

Ik begrijp het ook werkelijk waar niet.. Het geeft me ontzettend veel stress. Hij vroeg zich zelfs af wat onze relatie voor mij betekent als ik niet bereid ben mee te bewegen naar mogelijkheden (dus verhuizen naar waar hij wil). Ik ben er gewoon misselijk van.

En wat betekent de relatie voor hem als hij ganse dagen als een donderwolk rondloopt en niet snapt dat hij niet zomaar op stel en sprong kan vertrekken nu hij vrouw, kind en toekomstig kind heeft? Dat er om te beginnen zekerheden nodig zijn zoals een inkomen. En dat je niet "effe snel" én werk vindt én verhuist tijdens een zwangerschap.

Hoe oud is hij eigenlijk, want hij klinkt jong en nog behoorlijk onvolwassen.

[..]

Het spijt mij voor jou dat hij zo doet. 

Ik krijg nu meer het idee dat je met een vijand in huis woont dan met een liefhebbende vriend. 

Jouw familie is toch dichtbij? Ik zou nu al helemaal niet verhuizen als hij zo doet. Zijn gedrag is zeer vreemd en vaak willen nare mannen die de baas willen spelen hun vrouw vaak isoleren van vrienden en familie. 

Wat ik wel zou doen, als je familie liefhebbend en trouw naar je is, is hen inlichten over de dingen die hij zegt en misschien even logeren bij je ouders zodat je wat rust krijgt. 

Zijn gedrag naar jou, zeker als zwangere vrouw, vind ik schandalig.

Op deze man kun je niet rekenen, dus ik zou vooral blijven bij de mensen op wie je wel kn rekenen, zodat je niet geisoleerd raakt. 

Dan zit je daar straks trouwens 2 uur verder met 2 kleine kinderen, strandt je relatie omdat een verhuis niet echt hielp en heb je niemand meer. En je job opgegeven voor hem en die stomme verhuis.

Ik zou mij toch écht afvragen waarom hij hier niet eerder mee kwam én of ik echt wel - ook na de bevalling - het risico wil nemen om mijn leven helemaal om te gooien voor hem. Als hij zich nu zo eikelig laat zien.

Als je al verhuist zorg dat je ingeschreven blijft bij de woningbouw in je huidige buurt!

thinkso

thinkso

12-02-2026 om 20:35 Topicstarter

Marty1984 schreef op 12-02-2026 om 20:19:

[..]

En heeft hij dan ook een mirakel-oplossing hoe jullie alles gaan betalen?

Want geen nieuwe huisvesting 2 uur verder zonder nieuwe jobs.

Waarom begint hij overigens aan een tweede kind "als hij zich al maanden ongelukkig voelt". De logica lijkt mij dat er dan eerst een verhuis was geweest, dat jullie geaardt waren in de omgeving en dat dat 2de kind dan pas was gevolgd.

Als hij die logica niet snapte is nu dus plan 2 ... zwangerschap uitzitten, wennen aan gezin met 4 en dan uitkijken naar nieuw werk en een eventuele verhuis.

Ik zou op een bepaald moment hem véél plezier wensen 2 uur verder. Alleen.

Hij gaat zich maar normaal gedragen, stoppen als donderwolk te leven (ook niet gezellig voor kind 1) of hij kan alleen verhuizen.

Dat jullie er niet tussenkomen om iets te kopen in de huidige regio is overigens ook geen nieuwigheid waar hij zo kwaad om moet zijn of ineens zo snel om moet gaan. Dat was pakweg een half jaar geleden waarschijnlijk ook al zo.

Ik denk dat hij dan ook echt vertrekt. Blijkbaar is het bij hem zo hoog opgelopen (en wist ik dat niet). Ik ga in ieder geval nergens heen op dit moment. Als hij inderdaad zo graag wilde verhuizen naar die regio, had hij dat eerder moeten zeggen. Nu ben ik zwanger en voel ik me klem zitten in een situatie die voor mij nu een beetje als een nachtmerrie voelt. Ik kom er niet uit, hij is dwingend en probeert het in mijn schoenen te schuiven dat we geen koophuis hebben (want in regio X ligt dé oplossing, daar zijn huizen genoeg, ja op 2 uur rijden en ik die alles achter moet laten). Ik weet niet hoe het nu verder moet..

thinkso

thinkso

12-02-2026 om 20:36 Topicstarter

Marty1984 schreef op 12-02-2026 om 20:29:

Dan zit je daar straks trouwens 2 uur verder met 2 kleine kinderen, strandt je relatie omdat een verhuis niet echt hielp en heb je niemand meer. En je job opgegeven voor hem en die stomme verhuis.

Ik zou mij toch écht afvragen waarom hij hier niet eerder mee kwam én of ik echt wel - ook na de bevalling - het risico wil nemen om mijn leven helemaal om te gooien voor hem. Als hij zich nu zo eikelig laat zien.

Als je al verhuist zorg dat je ingeschreven blijft bij de woningbouw in je huidige buurt!

Ik sta gelukkig al jaren ingeschreven en heb ook eigen geld voor noodgevallen. 

[..]

Is het niet wat genuanceerder?

Wat is jouw aandeel in dit ? Hoe hebben jullie hier over gesproken? Heb jij aangegeven dat jij ook wel wilde verhuizen ?

Of is je man vader van je tweede kind echt zo vreselijk?

thinkso

thinkso

12-02-2026 om 20:38 Topicstarter

Marty1984 schreef op 12-02-2026 om 20:22:

[..]

En wat betekent de relatie voor hem als hij ganse dagen als een donderwolk rondloopt en niet snapt dat hij niet zomaar op stel en sprong kan vertrekken nu hij vrouw, kind en toekomstig kind heeft? Dat er om te beginnen zekerheden nodig zijn zoals een inkomen. En dat je niet "effe snel" én werk vindt én verhuist tijdens een zwangerschap.

Hoe oud is hij eigenlijk, want hij klinkt jong en nog behoorlijk onvolwassen.

Het gekke is... hij denkt echt dat dit makkelijk kan. Hij denkt zelf snel een nieuwe baan te vinden en denkt dat dit voor mij ook geldt. Gewoon solliciteren tijdens mijn verlof of tijdens een paar weekjes extra vakantie opnemen. Dat het drie grote veranderingen in een mensenleven zijn (baby, werk, verhuizen) lijkt hij te pareren.    

thinkso

thinkso

12-02-2026 om 20:40 Topicstarter

Roos57 schreef op 12-02-2026 om 20:36:

[..]

Is het niet wat genuanceerder?

Wat is jouw aandeel in dit ? Hoe hebben jullie hier over gesproken? Heb jij aangegeven dat jij ook wel wilde verhuizen ?

Of is je man vader van je tweede kind echt zo vreselijk?

Ik heb zelf lange tijd niet open gestaan voor verhuizen. Nu wel maar is de markt zoals hij is. Ik heb aangegeven dat ik best zou willen verhuizen mits naar een plek waar we allebei gelukkig van worden en na de bevalling en tijdens rustiger maanden (zal dus ruim na de bevalling zijn). Ik heb gezegd dat ik het liefst in de buurt wil blijven wonen. 

thinkso schreef op 12-02-2026 om 20:38:

[..]

Het gekke is... hij denkt echt dat dit makkelijk kan. Hij denkt zelf snel een nieuwe baan te vinden en denkt dat dit voor mij ook geldt. Gewoon solliciteren tijdens mijn verlof of tijdens een paar weekjes extra vakantie opnemen. Dat het drie grote veranderingen in een mensenleven zijn (baby, werk, verhuizen) lijkt hij te pareren.

Ik zou hem zo stilaan veel plezier wensen met de verhuis. Alleen. Hij gaat maar ondervinden dat zijn plannen geschift zijn en veel te snel gaan.

En vragen of hij even kan opzoeken wat de kinder-alimentatie is bij 2 kinderen die hij straks gaat betalen.

Geen enkele financiële instelling geeft natuurlijk een hypotheek voor een huis met 2 à 3 kamers af met in 't beste geval 2 snel-gescoorde interim-baantjes. Ook in Limburg / Brabant niet. Dat huis waar ie dus van droomt ... dat wordt het voorlopig toch ook niet in Limburg / Brabant.

thinkso schreef op 12-02-2026 om 20:35:

[..]

Ik denk dat hij dan ook echt vertrekt. Blijkbaar is het bij hem zo hoog opgelopen (en wist ik dat niet). Ik ga in ieder geval nergens heen op dit moment. Als hij inderdaad zo graag wilde verhuizen naar die regio, had hij dat eerder moeten zeggen. Nu ben ik zwanger en voel ik me klem zitten in een situatie die voor mij nu een beetje als een nachtmerrie voelt. Ik kom er niet uit, hij is dwingend en probeert het in mijn schoenen te schuiven dat we geen koophuis hebben (want in regio X ligt dé oplossing, daar zijn huizen genoeg, ja op 2 uur rijden en ik die alles achter moet laten). Ik weet niet hoe het nu verder moet..

Goed zo. 

Ik zou zeker nu niet gaan verhuizen. 

En dat hij zo raar doet terwijl zijn vrouw ZWANGER is, vind ik echt niet normaal. 

Dan zou ik zeker kiezen voor je familie in de buurt ipv een kerel die zo met zijn zwangere vrouw omgaat. 

Alleen al die stress nu en dan nog alle verhuisstress als je dat zou doen terwijl je tegen die tijd hoogzwanger bent. Is hij wel helemaal lekker?

Dan beter in de buurt van pa en ma, eventuele tantes en ooms of wie je verder ook in de buurt heb wonen die je kan helpen dan met een man die gaat lopen stampvoeten en dat soort plannen maakt tijdens jouw zwangerschap. 

thinkso schreef op 12-02-2026 om 20:40:

[..]

Ik heb zelf lange tijd niet open gestaan voor verhuizen. Nu wel maar is de markt zoals hij is. Ik heb aangegeven dat ik best zou willen verhuizen mits naar een plek waar we allebei gelukkig van worden en na de bevalling en tijdens rustiger maanden (zal dus ruim na de bevalling zijn). Ik heb gezegd dat ik het liefst in de buurt wil blijven wonen.

Jij wil dus ook wat . Net als hij .
Is hij anders wel lief enzo . Omdat je wel Een tweede kind maakt .

Roos57 schreef op 12-02-2026 om 21:04:

[..]

Jij wil dus ook wat . Net als hij .
Is hij anders wel lief enzo . Omdat je wel Een tweede kind maakt .

Zij doet al een compromis. 

Zij is zwanger. Het is gewoon niet slim om zo'n verhuizing door te drukken als vrouw zwanger is en er een baby aankomt. 

En dat gehint over "had je dat niet kunnen zien aankomen voor je kinderen maakt?" kennen we nu wel. Er zijn genoeg mensen bij wie een masker afvalt zodra ze denken dat ze iemand klem hebben zitten. 

kerstbeer schreef op 12-02-2026 om 21:07:

[..]

Zij doet al een compromis.

Zij is zwanger. Het is gewoon niet slim om zo'n verhuizing door te drukken als vrouw zwanger is en er een baby aankomt.

En dat gehint over "had je dat niet kunnen zien aankomen voor je kinderen maakt?" kennen we nu wel. Er zijn genoeg mensen bij wie een masker afvalt zodra ze denken dat ze iemand klem hebben zitten.

Kan .

Maar het kan ook dat zij ook een aandeel heeft . 

ik lees tot nu toe niet dat zijn gedrag eerder ook vreselijk was . Ik ben benieuwd naar hun communicatie.

Hem afkraken doe ik niet !

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.