Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Miauw - Onze katten

Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten. 

Rogue schreef op 23-08-2026 om 13:03:

tip van mij, een drinkfontijn, en weet niet of ze al geholpen zijn maar zou dat wel doen zodra het kan.
ik zou wat kleine simpele speeltjes kopen, kittens zijn erg druk en moeten hun energie kwijt
en als je er voor openstaat laat ze chippen, je weet nooit of ze een keer op avontuur gaan

Goeie tip. Mijn drinkfontein is inmiddels doorontwikkeld naar een open aquarium met een open filter omdat mijn ene kat stromend water blieft. Een drinkfontein werkt ook. Wat heel goed werkt om het water daarin langer fris te houden, is een paar stukjes Lavasteen toe te voegen. 

Ontwerp-zonder-titel-29.png

katten_gek_op_dozen.jpg?crop=center&height=500&v=1761342994&width=600

kat-in-doos.jpg

Simpel voorbeeld van favoriet speelgoed.....

Dozen zijn altijd favoriet ja. Ook bij oudere katten. Een van de kittens van dochter lag in mijn puzzeldoos. Ik moet van de ergo ontprikkelen door oa puzzels  te maken. Daar moet ik nog even een oplossing voor zoeken. Want de kittens van dochter hebben mijn legpuzzel in een week tijd tot 2 maal toe gesloopt.

lientje69 schreef op 23-08-2026 om 13:14:

[..]

Ga ik beide doen zowel chippen en steriliseren. Ook drinkfontein staat nog op het aan te schaffen lijstje. Heb wel al kattenbak en krabpaal besteld. Bakjes voor voer moet ook nog net als misschien een paar speeltjes.

Zijn ze wel ingeënt en ontwormd?

lientje69 schreef op 23-08-2026 om 13:14:

[..]

Ga ik beide doen zowel chippen en steriliseren. Ook drinkfontein staat nog op het aan te schaffen lijstje. Heb wel al kattenbak en krabpaal besteld. Bakjes voor voer moet ook nog net als misschien een paar speeltjes.

Drinkfontein, let op het geluid, je hebt hele stille maar ook herrieschoppers.

En het geklater van water werkt bij mij op mijn blaas.

Regenboogkleuren schreef op 23-08-2026 om 15:17:

[..]

Zijn ze wel ingeënt en ontwormd?

Ontwormd worden ze wel. Inenten moet ik zelf regelen heb ik begrepen.  Komt goed. Ze zijn nu nog klein . Kunnen voorlopig nog niet bij moeder weg.

Onze gezinskat dronk graag water uit een afwasteil. Pootjes erin om peil te voelen / af te koelen. Was de drinkbak van de hond dus zat nooit sop in. Kan me niet herinneren dat deze kat of zijn voorlopers ooit op het aanrecht of de eettafel kwamen... (Was nog in het guldentijdperk misschien zijn eurokatten lastiger  )

Voor oppaskat moest ik de gieter gevuld houden Veel interessanter dan de waterbak.

ToetieToover schreef op 23-08-2026 om 14:17:

[..]

Goeie tip. Mijn drinkfontein is inmiddels doorontwikkeld naar een open aquarium met een open filter omdat mijn ene kat stromend water blieft. Een drinkfontein werkt ook. Wat heel goed werkt om het water daarin langer fris te houden, is een paar stukjes Lavasteen toe te voegen.

bij mijn drinkfontijn ging er een lampje branden als het bijgevuld moest worden, ik spoelde het altijd na en vulde het daarna met ''vers'' water 

Vf_Watervrouw schreef op 23-08-2026 om 18:05:

Onze gezinskat dronk graag water uit een afwasteil. Pootjes erin om peil te voelen / af te koelen. Was de drinkbak van de hond dus zat nooit sop in. Kan me niet herinneren dat deze kat of zijn voorlopers ooit op het aanrecht of de eettafel kwamen... (Was nog in het guldentijdperk misschien zijn eurokatten lastiger )

Voor oppaskat moest ik de gieter gevuld houden Veel interessanter dan de waterbak.

HAHAHA

voor mijn kat waren drinkglazen met water niet veilig, vooral vriend zijn glas was erg in trek thank god deed hij het nooit bij bezoek.

Latere katten kwamen wel op (bijzet)tafel. Was je thee of melk niet veilig. (En ja dan een foto maken van dief in actie want je drinkt t zelf toch niet meer)

Mijn guldenkatten  sprongen ook op de tafel en aanrecht. Moet je ze afleren. En dat kost tijd bij kittens. En als ze oud worden dan vallen ze terug in dat gedrag .🤭

onze huidige kat drinkt alleen uit de gieter, een emmer of de sloot. Zeker niet uit mooie drinkbakjes. 
Vwb speelgoed, als je nog ergens beesies kunt vinden.... bijna alle katten die ik ken gaan helemaal uit hun dak...
Deze bedoel ik: https://nl.wikipedia.org/wiki/Beesie

TineWinkel schreef op 23-08-2026 om 21:05:

onze huidige kat drinkt alleen uit de gieter, een emmer of de sloot. Zeker niet uit mooie drinkbakjes.
Vwb speelgoed, als je nog ergens beesies kunt vinden.... bijna alle katten die ik ken gaan helemaal uit hun dak...
Deze bedoel ik: https://nl.wikipedia.org/wiki/Beesie

Hier gaan ze uit hun dak van " stinkies". Catnip maar dan blijkbaar super sterk. Niet geschikt voor hele jonge katjes denk ik, die vallen om van de lucht. Wij ruiken het niet de katten wel. En met 1 stinkies doen ze wel een jaar. Niet goedkoop maar hun geld waard.

Ambra schreef op 23-08-2026 om 21:09:

[..]

Hier gaan ze uit hun dak van " stinkies". Catnip maar dan blijkbaar super sterk. Niet geschikt voor hele jonge katjes denk ik, die vallen om van de lucht. Wij ruiken het niet de katten wel. En met 1 stinkies doen ze wel een jaar. Niet goedkoop maar hun geld waard.

Had er nog nooit van gehoord en toch al meerdere katten gehad. 

lientje69 schreef op 23-08-2026 om 21:51:

[..]

Had er nog nooit van gehoord en toch al meerdere katten gehad.

Ik ben getipt door schoonzus, de molen in hun oude dorp verkoopt ze. Bij hun emigratie hebben ze flink vooruit ingeslagen. Ik heb ze nu online gekocht maar je moet wel een beetje zoeken.

As we speak ligt Pieter op de salontafel. Heel relaxt een beetje te doezelen terwijl hij mij met een oog in de gaten houdt. Hij brengt steeds meer tijd in de woonkamer door en als hij gaat slapen ligt hij het liefst in de vensterbank in zijn kamer. 
Vanuit het asiel kreeg hij brokjes van Royal Canin. RC Calm. Ik ben onlangs overgestapt op RC Hair & skin care. Overstappen ging zonder problemen en ik merk dat hij deze brokjes zelfs lekkerder vindt. 
Zijn vachtje is mooi, geen kale plekken of zo maar ik vond hem erg veel wassen.

Hij is nu ook wat actiever. Gisteravond had hij zelfs de "zoomies". Er vliegt hier af en toe een fruitvliegje, geen hele hordes hoor, en die zijn leuk om achteraan te rennen. Gratis speelgoed 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.