Huis, tuin en keuken
LoveCats!
08-07-2021 om 13:10
Miauw - Onze katten
Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten.
Milala
22-08-2026 om 17:51
Ga niet te enthousiast speeltjes kopen.. kassabonnetjes, kurk van een fles bubbels, haarelastiek.. allemaal gegarandeerd voor uren fun. Koop jezelf iets leuks en geef de doos aan de katjes. Iedereen blij!
Grindelwald
22-08-2026 om 18:15
Onze katten spelen alleen met dingen die vooral niet uit de dierenwinkel komen. Propjes papier zijn favoriet. Elastiekjes ook maar daar mogen ze niet mee spelen. Mijn kater heeft ooit een halve Elastiek opgegeten. Dus toen konden we naar de dierenarts.
Grindelwald
22-08-2026 om 18:17
En katten spullen uit de kringloopwinkel zou ik niet doen ivm vlooien. Er hoeft maar een neet in te zitten en jij zit met de gebakken peren.
oudmaarnognietkoud
23-08-2026 om 10:44
Beterlaat2021! schreef op 22-08-2026 om 15:45:
Je hebt al van alles besteld, lees ik, maar ga, als je kunt, ook eens bij de Kringloop kijken voor spulllen.
Hier ook veel spulletjes van de Kringloop. Voor brokjes en natvoer heb ik kleine diepe bordjes. Katten vinden het over het algemeen niet fijn als hun snorharen de rand van een bakje raken. Voor water heb ik een glazen schaal met hoge wand. Die is gelijk ook zwaar dus die kunnen zij niet omgooien. Zet het eten en drinken niet te dicht naast elkaar.
Voor Pieter heb ik een RVS kattenbak, zonder kap. Die is goed schoon te maken en dat scheelt in de geur. Ook blijven klonten daar niet zo aan plakken als met een plastic bak. Veel katten vinden een kap niet prettig. Als zij op de bak zitten willen zij hun omgeving in de gaten houden. Volgens het asiel wil Pieter ook geen kap op zijn bak.
Ik gebruik deze kattenbakvulling: https://www.aldi.nl/product/kattenbakvulling-1219424.html. Stuift minimaal, loopt wel wat uit (maar daar heb ik de Swiffer voor). De verpakking is niet zo groot dus niet zo zwaar. De lege doos gebruik ik gelijk om oud papier in weg te gooien.
Ik weet niet hoe oud de kittens zijn als zij bij jou komen. Ideaal zou zijn als zij 12-14 weken oud zijn. Zij leren nog zoveel van hun moeder en dat voorkomt later gedragsproblemen.
Veel plezier met de kittens. Bereid je maar voor op een drukke maar heel leuke tijd.
oudmaarnognietkoud
23-08-2026 om 10:47
Grindelwald schreef op 22-08-2026 om 18:17:
En katten spullen uit de kringloopwinkel zou ik niet doen ivm vlooien. Er hoeft maar een neet in te zitten en jij zit met de gebakken peren.
Idd, dekentjes en mandjes zou ik ook nieuw kopen maar bakjes voor eten en drinken kunnen gewoon in de vaatwasser.
Rogue
23-08-2026 om 13:03
tip van mij, een drinkfontijn, en weet niet of ze al geholpen zijn maar zou dat wel doen zodra het kan.
ik zou wat kleine simpele speeltjes kopen, kittens zijn erg druk en moeten hun energie kwijt
en als je er voor openstaat laat ze chippen, je weet nooit of ze een keer op avontuur gaan
lientje69
23-08-2026 om 13:08
Auwereel schreef op 22-08-2026 om 17:37:
Ik zie ze al met z'n tweeën kattenkwaad uithalen!
Bailey26 schreef op 22-08-2026 om 17:41:
Ontzettend leuk Lientje. Ik verwacht dat ze je heel veel plezier gaan brengen.
Auwereel dat zal zeker zo zijn. Al eerder jonge katten gehad dus weet al een beetje wat me te wachten staat 😅
Bailey, ik denk het ook. Het gaat mijn saaie dagen op de bank zeker een boost geven en ik ga er ongetwijfeld geestelijk van opknappen . Ik kan niet wachten!
lientje69
23-08-2026 om 13:09
Milala schreef op 22-08-2026 om 17:51:
Ga niet te enthousiast speeltjes kopen.. kassabonnetjes, kurk van een fles bubbels, haarelastiek.. allemaal gegarandeerd voor uren fun. Koop jezelf iets leuks en geef de doos aan de katjes. Iedereen blij!
Ik had hier laatst de kittens van dochter te logeren. Zielsgelukkig met een prop aluminiumfolie en een paar plastic rietjes.
lientje69
23-08-2026 om 13:12
Grindelwald schreef op 22-08-2026 om 18:17:
Ik heb idd alles nieuw besteld. Na het overlijden van onze oude kat ruim 1,5 jaar geleden alles weggedaan omdat man zei: we beginnen er niet meer aan. Nu merkte hij en jongste dochter een positieve verbetering bij mij op qua gezondheid bij het oppassen op de kittens van dochter. Dus hebben ze de koppen bij elkaar gestoken en is man toch overstag gegaan.
Ambra
23-08-2026 om 13:13
Grindelwald schreef op 22-08-2026 om 18:15:
Onze katten spelen alleen met dingen die vooral niet uit de dierenwinkel komen. Propjes papier zijn favoriet. Elastiekjes ook maar daar mogen ze niet mee spelen. Mijn kater heeft ooit een halve Elastiek opgegeten. Dus toen konden we naar de dierenarts.
De mijne ook! Ik kwam erachter toen ze het elastiekje van een zelfgemaakt mondkapje had opgevreten ( begin coronatijd). Supersnel handelen vd dierenarts heeft haar leven gered. Naast dit grote elastiek kwamen er allemaal kleine stukjes uit, van kruidenelastiekjes, van bloemen. Ze bleek alles te jatten van het aanrecht of uit de afvalbak. Sindsdien komt er hier geen los elastiekje meer voor in huis.
lientje69
23-08-2026 om 13:14
Rogue schreef op 23-08-2026 om 13:03:
tip van mij, een drinkfontijn, en weet niet of ze al geholpen zijn maar zou dat wel doen zodra het kan.
ik zou wat kleine simpele speeltjes kopen, kittens zijn erg druk en moeten hun energie kwijt
en als je er voor openstaat laat ze chippen, je weet nooit of ze een keer op avontuur gaan
Ga ik beide doen zowel chippen en steriliseren. Ook drinkfontein staat nog op het aan te schaffen lijstje. Heb wel al kattenbak en krabpaal besteld. Bakjes voor voer moet ook nog net als misschien een paar speeltjes.
lientje69
23-08-2026 om 13:18
Katten van oudste dochter zijn dol op het spelen met elastiekjes. Van die haardingen. Eten ze niet op maar apporteren ze.
Oudmaarnognietkoud ( ik blijf het een geweldige nicknaam vinden
)
Ik heb een kattenbak met deurtje gekocht , maar deze kan je openklappen naar boven. Ideaal dus, zeker in het begin. Zal ff kijken of ik er een plaatje van kan plakken.
Hinde
23-08-2026 om 13:47
@Lientje: wat leuk dat je twee kittens krijgt! Ik kan me voorstellen dat je je er erg op verheugt. Katten zijn echt leuk, ze brengen zoveel reuring en vreugde!
Wij hebben ook twee zusjes. Ze kwamen bij ons als kitten maar zijn inmiddels alweer 6 jaar. Die van ons vinden de drinkfontein erg fijn. Ik zou idd niet teveel speeltjes kopen, hoewel speelgoedmuizen hier nog steeds favoriet zijn. Kartonnen dozen doen het ook altijd goed.
Geniet van de voorpret en alvast veel plezier met de twee schavuiten!
ToetieToover
23-08-2026 om 14:13
Speeltip, voor als je zelf moe bent maar de kittens nog niet
: bind een touwtje aan een oude rijzweep. Schoenveters zijn héél geschikt. Aan de veter kun je nog iets knopen, maar dat hoeft niet. Superspeeltje hier in huis. En een tunnel, die maken we regelmatig van karton en wat gaten erin. Racen ze doorheen, slapen erin. Sowieso karton hè.