Huis, tuin en keuken
LoveCats!
08-07-2021 om 13:10
Miauw - Onze katten
Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten.
Joszy
11-06-2026 om 19:55
ToetieToover schreef op 11-06-2026 om 19:52:
Waar spelen jullie katten liefst mee? Ik heb hier een ‘apporteerder’ die graag papierpropjes ophaalt en een ‘hengelaar’ die graag een schoenveter aan een oude paardenzweep besluipt en bespringt. uiteraard slapen ze liefst in een kartonnen doos. Waar ik een rand omheen gehaakt heb, want mijn oog wil ook wat. De rand eindigt Niet te hoog, want de apporteerder bijt ook graag de randjes van de doos in model.
Mijn ene kat heeft andere prioriteiten in het leven dan spelen (eten en slapen, in willekeurige volgorde). Dat is haar ook wel aan te zien.
De andere jaagt graag achter een ledlampje aan, kan heel goed pluchen muizen vangen (en heel hard miauwen met zo'n muis in haar bek). Maar ze rent ook graag gewoon door het huis, springt dan op de bank, tegen de muur op, klimt half in de krabpaal etc.
Joszy
11-06-2026 om 19:57
Oja en mijn kat heeft van die vlagen dat ze heel graag met het water dat uit de douchekop komt speelt. Dan sta ik om 6u in de ochtend de douche harder en zachter te draaien zodat ze even kan spelen 🤣
oudmaarnognietkoud
11-06-2026 om 19:58
ToetieToover schreef op 11-06-2026 om 19:52:
Waar spelen jullie katten liefst mee? Ik heb hier een ‘apporteerder’ die graag papierpropjes ophaalt en een ‘hengelaar’ die graag een schoenveter aan een oude paardenzweep besluipt en bespringt. uiteraard slapen ze liefst in een kartonnen doos. Waar ik een rand omheen gehaakt heb, want mijn oog wil ook wat. De rand eindigt Niet te hoog, want de apporteerder bijt ook graag de randjes van de doos in model.
De kat die ik nu heb speelt nog niet echt. Mijn vorige poes speelde helemaal niet, hengeltje, muisjes allemaal niet interessant.
Het enige waar ik haar mee in beweging kreeg was door snoepjes door de kamer te gooien. Daar racete zij achteraan en at die uiteraard op.
CharlieB
11-06-2026 om 20:27
Die van mij zijn geen enorme spelers. Heel af en toe is een balletje nog interessant. Of een knuffeltje, daar gaan ze dan even los op en dan is dat weer klaar. Ik had vorig jaar ergens een keer dat er twee muisjes cadeau bij een bestelling zaten. Die vonden ze helemaal fantastisch. Ik wist natuurlijk dat ze die kwijt zouden raken (ze lijken op mij), dus heel het internet afgezocht naar die muisjes, uiteindelijk gevonden, voorraad besteld, interesse weg.
oudmaarnognietkoud
12-06-2026 om 10:29
ToetieToover schreef op 11-06-2026 om 19:52:
Waar spelen jullie katten liefst mee? Ik heb hier een ‘apporteerder’ die graag papierpropjes ophaalt en een ‘hengelaar’ die graag een schoenveter aan een oude paardenzweep besluipt en bespringt. uiteraard slapen ze liefst in een kartonnen doos. Waar ik een rand omheen gehaakt heb, want mijn oog wil ook wat. De rand eindigt Niet te hoog, want de apporteerder bijt ook graag de randjes van de doos in model.
Wat een leuke idee, een rand om de doos haken. Hoe doe je dat?
Ik haak mij ook een versuffing. Als ik bij Pieter ga zitten haak ik pannenlappen. Inmiddels heb ik de meeste familieleden en vrienden al voorzien.
oudmaarnognietkoud
18-06-2026 om 11:44
Vanmorgen ging ik Pieter brokjes brengen en hij zat niet op zijn vaste plekje naast de kast. Ook niet in de vensterbank.
Er staat van alles in zijn kamer, kattenbak, drinkbak, brokjes, een krukje om op de vensterbank te springen, een hoge krabton en een Iglo van stof.
Hij zat in de Iglo! De vensterbank is op het Oosten en in de ochtend staat daar vol de zon op. Dat is hem vast te warm.
Kwam ook mooi uit dat hij daar zat want nu kon ik eindelijk zijn dekentje vervangen door een schone. Die er eerst lag is behoorlijk smoezelig.
oudmaarnognietkoud
18-06-2026 om 12:17
Auwereel schreef op 18-06-2026 om 12:04:
De kat van mijn zoon speelt het liefst met Labello sticks...
Dat wordt dus zoeken als je er eentje nodig hebt
Ysenda
18-06-2026 om 13:23
Auwereel schreef op 18-06-2026 om 12:04:
De kat van mijn zoon speelt het liefst met Labello sticks...
Herkenbaar, die van mij heeft verder een passie voor blauwe pennen, de rode doet hij niets mee, wasknijpers en....... brocolli
Grindelwald
18-06-2026 om 15:34
Ysenda schreef op 18-06-2026 om 13:23:
[..]
Herkenbaar, die van mij heeft verder een passie voor blauwe pennen, de rode doet hij niets mee, wasknijpers en....... brocolli
Hier zijn tampons populair. Soms vallen ze uit mijn broekzak. En dan zijn ze er als de kippen bij.