Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Miauw - Onze katten

Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten. 

Ted68 schreef op 25-04-2026 om 11:49:

Ach wat lief....

Was gisteren met onze kater bij de dierenarts, hij heeft een blaasontsteking....Gelukkig gaat het vandaag beter met hem.

Oh dat is idd vervelend. Beterschap voor kater. 

Dat is wel een beetje mijn angst. Stel dat ik met Pieter naar de dierenarts zou moeten dan weet ik echt niet hoe ik hem in het transportmandje zou moeten krijgen. 

oudmaarnognietkoud schreef op 25-04-2026 om 14:19:

[..]

Oh dat is idd vervelend. Beterschap voor kater.

Dat is wel een beetje mijn angst. Stel dat ik met Pieter naar de dierenarts zou moeten dan weet ik echt niet hoe ik hem in het transportmandje zou moeten krijgen.

Misschien, voor de periode dat jullie nog aan elkaar aan het wennen zijn, zo’n dierenarts aan huis?

Of misschien komt je eigen dierenarts ook thuis als het echt niet lukt?

Loulou39 schreef op 25-04-2026 om 14:23:

[..]

Misschien, voor de periode dat jullie nog aan elkaar aan het wennen zijn, zo’n dierenarts aan huis?

Of misschien komt je eigen dierenarts ook thuis als het echt niet lukt?

Ja dat zou wel een optie zijn, mijn dierenarts komt indien nodig wel aan huis. Maar even duimen dat het niet nodig is. 

oudmaarnognietkoud schreef op 25-04-2026 om 14:53:

[..]

Ja dat zou wel een optie zijn, mijn dierenarts komt indien nodig wel aan huis. Maar even duimen dat het niet nodig is.

🤞🏼

Geen Idee of het stress of een bacterie is…..Het was in ieder Gewalt een bloederige toestand

Ted68 schreef op 25-04-2026 om 15:15:

Geen Idee of het stress of een bacterie is…..Het was in ieder Gewalt een bloederige toestand

Ach wat sneu. Hopelijk gaat het snel weer wat beter. 

Ted68 schreef op 25-04-2026 om 15:15:

Ach gos!

Hopelijk heb je pijnstilling in huis en kun je maandag even laten testen bij de dierenarts of je misschien AB moet halen.

Sterkte en knuffel voor je kat 💕

@Oudmaarnognietkoud :  zet het mandje in de kamer waar hij verblijft met het deurtje open.  Dan went hij aan  de aanwezigheid, voor het geval het ooit weer eens nodig  is. 

Het is inderdaad heel moeilijk om een spartelende kat in zo'n mandje te doen.

kattenklinie-eerste-bezoek-mandje-2-768x1024.jpg

Beterlaat2021! schreef op 25-04-2026 om 17:29:

@Oudmaarnognietkoud : zet het mandje in de kamer waar hij verblijft met het deurtje open. Dan went hij aan de aanwezigheid, voor het geval het ooit weer eens nodig is.

En af en toe kattensnoepjes erin gooien helpt ook.

Beterlaat2021! schreef op 25-04-2026 om 17:29:

@Oudmaarnognietkoud : zet het mandje in de kamer waar hij verblijft met het deurtje open. Dan went hij aan de aanwezigheid, voor het geval het ooit weer eens nodig is.

Daar staat het mandje inderdaad. Wat een leuke foto! Zijn dat jouw katten?

Pieter vindt liquid snacks lekker. Als ik bij hem ga zitten doe ik een beetje op een schoteltje. Snoepjes geeft hij niets om, ik heb drie verschillende soorten geprobeerd maar nope. 
Beneden in de hal staat een weggeefkastje dus daar heb ik iemand anders blij mee kunnen maken. 

oudmaarnognietkoud schreef op 25-04-2026 om 20:02:

Pieter vindt liquid snacks lekker. Als ik bij hem ga zitten doe ik een beetje op een schoteltje. Snoepjes geeft hij niets om, ik heb drie verschillende soorten geprobeerd maar nope.
Beneden in de hal staat een weggeefkastje dus daar heb ik iemand anders blij mee kunnen maken.

Liquid snacks zijn helaas niet zo geschikt om in een kattenmand te gooien 

Ambra schreef op 25-04-2026 om 20:46:

[..]

Liquid snacks zijn helaas niet zo geschikt om in een kattenmand te gooien

Zo hebben wij een gedumpt katje gered, het droogt natuurlijk wel sneller, maar het werkt als een malle 😁

(Zelfs ik vind Liquid Snack lekker ruiken, en nee ik ga het niet proeven 😇😂).

In zn liquid snack kan je gabapentine of bonqat verstoppen. Dan kalmeert je kat voor de dierenarts. 
Hier goeie ervaringen mee. 

oudmaarnognietkoud schreef op 25-04-2026 om 19:57:

[..]  Daar staat het mandje inderdaad. Wat een leuke foto! Zijn dat jouw katten?

Nee hoor, een plaatje van internet. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.