Huis, tuin en keuken
LoveCats!
08-07-2021 om 13:10
Miauw - Onze katten
Ook nog een topic voor hier over onze geweldige katten.
LoveCats!
20-07-2021 om 09:47
Rose85 schreef op 20-07-2021 om 09:45:
Ik zei dat ik ging opruimen 🧹
Die ligt heerlijk! Ik ben toch soms een klein beetje jaloers op katten als ze zo lekker liggen.
Rose85 schreef op 20-07-2021 om 09:48:
Ja dit is wel dr favoriete plekje. Maar productief is het niet
Maar wel een mooi excuus om rustig te blijven zitten en af te wachten tot de drang tot opruimen weer gezakt is zodat je met een kop thee en een goed boek op de bank kunt gaan zitten 😄.
Hier is het jongste duiveltje door het huis aan het jagen met een gestolen marshmellow, ik vind dat altijd zo komisch om te zien, het ding vliegt werkelijk alle kanten op! En ik ben weer blij dat het dit keer geen kikker of pad betreft. Hoe vaak ik die glibberbeesten al heb moeten ontzetten... Dan hoor je weer gegil in de tuin, ik wist vroeger niet dat die beesten dat geluid konden maken, maar dan zitten we weer 4 etterbakken een spelletje tik-de-kikker te doen. Kan ik weer zo'n vies beest oppakken en terug naar de sloot brengen. Waar ik 's nachts dan weer spijt van heb omdat ze me uit mijn slaap kwaken!
Rose85
20-07-2021 om 10:35
We hebben de bakjes voer verplaatst. Ze stonden eerst achter de bank en nu op 2 meter afstand van hun water. Ze moeten even wennen geloof ik.
Millie91
20-07-2021 om 11:15
letterlijk schreef op 20-07-2021 om 10:22:
[..]
Maar wel een mooi excuus om rustig te blijven zitten en af te wachten tot de drang tot opruimen weer gezakt is zodat je met een kop thee en een goed boek op de bank kunt gaan zitten 😄.
Hier is het jongste duiveltje door het huis aan het jagen met een gestolen marshmellow, ik vind dat altijd zo komisch om te zien, het ding vliegt werkelijk alle kanten op! En ik ben weer blij dat het dit keer geen kikker of pad betreft. Hoe vaak ik die glibberbeesten al heb moeten ontzetten... Dan hoor je weer gegil in de tuin, ik wist vroeger niet dat die beesten dat geluid konden maken, maar dan zitten we weer 4 etterbakken een spelletje tik-de-kikker te doen. Kan ik weer zo'n vies beest oppakken en terug naar de sloot brengen. Waar ik 's nachts dan weer spijt van heb omdat ze me uit mijn slaap kwaken!
Wauw jij moet wel heel landelijk wonen, dat je 's nachts kikkers hoort? Klinkt wel als een heerlijke omgeving voor katjes!
AcceptableReindeer64
20-07-2021 om 14:20
SuzyQFive schreef op 19-07-2021 om 21:50:
Mijn zwarte kater was tot vanmorgen nog niet weer thuisgeweest. De Buuf belde al dat ze hem nog niet gezien heeft en omdat er een strontvervelende ongecastreerde kater in de buurt rondloopt en er dus thuis een kitten is heeft ie zich nog niet weer laten zien.
Ik had toch bij mijn gevoel moeten blijven en hem binnen moeten laten blijven. Hoe graag ie ook naar buiten gaat. Dat zit toch minder lekker op vakantie.
Ik hoop dat hij gauw weer thuis komt!
Millie91 schreef op 20-07-2021 om 11:15:
[..]
Wauw jij moet wel heel landelijk wonen, dat je 's nachts kikkers hoort? Klinkt wel als een heerlijke omgeving voor katjes!
Ik woon aan de rand van een dorp aan een sloot. Maar de katten hebben pech, die mogen de tuin niet uit 😉. De kikkers en padden komen volop in de tuin, dus daar hebben ze het maar druk mee!
En 's nachts kikkers horen is niet perse een feestje 😄. Volgens de overleveringen horen er zeven kikkertjes al in een boeren sloot. Nou, ik kan je zeggen: aan die afspraak houden ze zich niet! In onze boeren sloot zit een ware tsunami aan kikkertjes, en die kwekken en kwaken wel, wat volgens de legende ook niet zou zijn omdat ze honger en verdriet hadden. Die van ons hebben dikke lol en vreten zich iedere dag vol aan het volume te horen 😄. Nou ja, ik ben blij voor ze en doe maar oordoppen in...
Millie91
20-07-2021 om 18:11
letterlijk schreef op 20-07-2021 om 14:28:
[..]
Ik woon aan de rand van een dorp aan een sloot. Maar de katten hebben pech, die mogen de tuin niet uit 😉. De kikkers en padden komen volop in de tuin, dus daar hebben ze het maar druk mee!
En 's nachts kikkers horen is niet perse een feestje 😄. Volgens de overleveringen horen er zeven kikkertjes al in een boeren sloot. Nou, ik kan je zeggen: aan die afspraak houden ze zich niet! In onze boeren sloot zit een ware tsunami aan kikkertjes, en die kwekken en kwaken wel, wat volgens de legende ook niet zou zijn omdat ze honger en verdriet hadden. Die van ons hebben dikke lol en vreten zich iedere dag vol aan het volume te horen 😄. Nou ja, ik ben blij voor ze en doe maar oordoppen in...
Haha één grote leugen dat versje! Kan me voorstellen dat dat 's nachts irritant is. Wel leuk vermaak voor de katten!
Hoe heb jij gezorgd dat ze de tuin niet uit kunnen?
Wij hebben een echte buitenkat, die wordt ongelukkig als ik haar binnen houd. We wonen nu in een huis dat deel is van een afgesloten blok, alle binnentuinen grenzen aan elkaar en er is geen manier voor onze poes om aan de straatkant te komen. Maar binnenkort verhuizen we naar een huis waar tussen de binnentuinen een pad loopt wat aan weerszijden is afgesloten met een spijlenhek: oftewel onze kat kan straks met gemak de straat op. Nou is het een vrij rustige buurt, maar toch: ze kan zo ver lopen als ze maar wil, dus ook een drukkere weg op. Het liefst zou ik onze tuin dus zo afschermen dat ze er niet uit kan, maar we hebben het hier wel over een Noorse Boskat..die kan nogal goed klimmen. Iemand ideeën hoe we dit zouden kunnen doen?
SuzyQFive
20-07-2021 om 18:35
Millie91 schreef op 19-07-2021 om 22:04:
[..]
Ik snap je gevoel! Wat vervelend van die ongecastreerde kater, weet je wie de eigenaar is? Wij hadden dit probleem ook, onze poes was er bijna geweest door een vechtpartij met zo'n kater. Wij hebben de eigenaar achterhaald, dat bleek een restauranthouder in de buurt. Na heel veel gedoe is die kat gecastreerd en we hebben nu nooit meer last van hem.
Ja, na oproepjes en een bandje van de dierenambulance zijn we er inmiddels achter. De eigenaren hebben nu geen geld voor castratie en er zijn daar ook nog twee nestjes op komst... zucht... Inmiddels heeft een buurvrouw ze via mij gewezen op een kliniek in de stad waar je als minima max de helft betaalt van het normale tarief. Ze hebben beloofd het binnenkort te doen.
Het is dat er nog veel meer aan gaan komen maar anders had ik rustig wat bijgelegd zodat we hopelijk van het vervelende gedrag af zijn.
De buuf zei nog wel dat ze een bak water over zijn kop had geleegd 😬.
De zwarte is inmiddels wezen eten en weer vertrokken.
Rogue
20-07-2021 om 19:31
SuzyQFive schreef op 19-07-2021 om 21:44:
[..]
Hier ook altijd... Ze moeten alle drie, mijn glas hebben 🤦🏼♀️. Niet die van mijn vriend, altijd die van mij...
HAHAHAHA die van mij ook al is hij niet kieskeurig maakt niet uit van wie het glas is
Millie91 schreef op 20-07-2021 om 18:11:
[..]
Haha één grote leugen dat versje! Kan me voorstellen dat dat 's nachts irritant is. Wel leuk vermaak voor de katten!
Hoe heb jij gezorgd dat ze de tuin niet uit kunnen?
Wij hebben een echte buitenkat, die wordt ongelukkig als ik haar binnen houd. We wonen nu in een huis dat deel is van een afgesloten blok, alle binnentuinen grenzen aan elkaar en er is geen manier voor onze poes om aan de straatkant te komen. Maar binnenkort verhuizen we naar een huis waar tussen de binnentuinen een pad loopt wat aan weerszijden is afgesloten met een spijlenhek: oftewel onze kat kan straks met gemak de straat op. Nou is het een vrij rustige buurt, maar toch: ze kan zo ver lopen als ze maar wil, dus ook een drukkere weg op. Het liefst zou ik onze tuin dus zo afschermen dat ze er niet uit kan, maar we hebben het hier wel over een Noorse Boskat..die kan nogal goed klimmen. Iemand ideeën hoe we dit zouden kunnen doen?
Stroom, da's wat werkt hier. En een kater die de kittens die het wagen om naar de stroom te klimmen, van de schutting af mept. Dat klinkt zielig maar het is zorgzaam want hij weet dat je bij de stroom niet moet zijn. We hebben de opvoeding aan hem overgelaten 😄
Doornroosje87
27-07-2021 om 20:49
Hoop dat ik hier om raad mag vragen. Ik heb een kat van 14 jaar. Bij haar is onlangs HCM vastgesteld. Heb hiervoor pillen gekregen die 2x daags gegeven moet worden. Eigenlijk gaat dit vanaf het begin al niet goed. Of ze spuugt de pil uit (of ze geeft over). En als het via iets lekkers gegeven wordt eet ze dit niet meer op.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
* pil rechtstreeks in bekje ( hierna wil ze niets meer met mij te maken hebben)
* pillenschieter
* easypil
* verpulveren en middels eten en ook met vocht inspuiten
* verstoppen in snoepjes.
Dit alles werkt niet of maar voor 1 keer. Heb nu echt het gevoel dat ik iets niet goed doe. Er is al overleg geweest met de dierenarts en deze gaf aan als het echt niet lukt ik er maar mee moet stoppen en afwachten wat er dan gebeurt.
Dit voelt niet goed.
Serengeti
27-07-2021 om 21:04
Doornroosje87 schreef op 27-07-2021 om 20:49:
Hoop dat ik hier om raad mag vragen. Ik heb een kat van 14 jaar. Bij haar is onlangs HCM vastgesteld. Heb hiervoor pillen gekregen die 2x daags gegeven moet worden. Eigenlijk gaat dit vanaf het begin al niet goed. Of ze spuugt de pil uit (of ze geeft over). En als het via iets lekkers gegeven wordt eet ze dit niet meer op.
Ik heb het volgende al geprobeerd:
* pil rechtstreeks in bekje ( hierna wil ze niets meer met mij te maken hebben)
* pillenschieter
* easypil
* verpulveren en middels eten en ook met vocht inspuiten
* verstoppen in snoepjes.
Dit alles werkt niet of maar voor 1 keer. Heb nu echt het gevoel dat ik iets niet goed doe. Er is al overleg geweest met de dierenarts en deze gaf aan als het echt niet lukt ik er maar mee moet stoppen en afwachten wat er dan gebeurt.
Dit voelt niet goed.
Ik breek ook even in hier, maar ik las toevallig jouw post en ik begrijp en herken het helemaal.
Ik heb ook ontelbaar veel dingen geprobeerd om medicatie toe te dienen bij mijn katten en alles mislukte altijd. Echt drama en niet leuk.
Maar er is uiteindelijk één ding wel gelukt en dat is het verpulveren van het pilletje en het dan roeren door soep speciaal voor katten. Die soep heb je van merken als Gourmet en Felix (en nog veel meer) en dat vinden ze zó lekker en het mengt goed met de verpulverde pil.
Misschien heb je het al geprobeerd, of weigert jouw kat het alsnog te eten/drinken/oplebberen, maar wie weet lukt het op deze manier toch wel.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.