Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Matrassen blijven ergernis geven... Ik blijf niet aan de gang met ruilen!

Auwereel

Auwereel

18-07-2025 om 16:53 Topicstarter

Bij de Consumentenbond staat bij de beste matrastest van juni 2025 mijn hopeloze matras op plaats 2, Swiss Sense op  plaats 6, IKEA op plaats 9... 
Duurzaamheid van mijn matras een 7,4 terwijl als je er op een bepaalde manier op ligt 'm kennelijk binnen drie weken in de vernieling kan helpen! 

Auwereel schreef op 18-07-2025 om 16:53:

Bij de Consumentenbond staat bij de beste matrastest van juni 2025 mijn hopeloze matras op plaats 2, Swiss Sense op plaats 6, IKEA op plaats 9...
Duurzaamheid van mijn matras een 7,4 terwijl als je er op een bepaalde manier op ligt 'm kennelijk binnen drie weken in de vernieling kan helpen!

Oei....dat is toch gek.

Auwereel

Auwereel

18-07-2025 om 20:06 Topicstarter

Klacht is ingoede orde ontvangen en binnen 5 werkdagen krijg ik een passende oplossing aangeboden. 

Auwereel

Auwereel

18-07-2025 om 20:09 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 18-07-2025 om 17:19:

[..]

Oei....dat is toch gek.

Zou de Consumentenbond de rand niet checken? Want het midden ligt wel lekker...

Auwereel schreef op 18-07-2025 om 16:42:

Ik dacht dat Emma matrassen wel kwaliteit was, maar nee. Ik heb de voorbeeldbrief van de Consumentenbond over "ontbinding koopovereenkomst" al gedownload en het telefoonnummer van de juristen van de Consumentenbond gevonden. Maar ik begin vriendelijk.
Mijn rechten als consument zijn me wel duidelijk, maar o, wat vind ik het zonde van al dat materiaal. Ik hoop dat ze het ergens gaan hergebruiken.
En ook alle mensen die met hetzelfde probleem zitten, die hun laatste geld in een matras steken in de hoop lekker te kunnen slapen en geen puf hebben om hun recht te vragen, daar heb ik medelijden mee.

Check anders even of er geen erwt onder ligt (sorry,  om met Big en Betsy te spreken: fopje, flauw mopje)

Volgens Radar biedt het merk  matras dat jij noemt geretourneerde matrassen als refurbished aan of doneren ze ze aan goede doelen of lokale organisaties.  Op de site van de betreffende matrassenboer staan ze ook inderdaad aangeboden als Second Life matras.  Er staat dat ze grondig gereinigd worden en voorzien worden van een nieuwe hoes. Dus gelukkig lijkt het met het materiaal wel mee te vallen. Wel balen,  want een fijn matras is heel belangrijk!

Auwereel schreef op 18-07-2025 om 20:09:

[..]

Zou de Consumentenbond de rand niet checken? Want het midden ligt wel lekker...

Daar lijkt het bijna op...

Auwereel schreef op 18-07-2025 om 20:06:

Klacht is ingoede orde ontvangen en binnen 5 werkdagen krijg ik een passende oplossing aangeboden.

Ben benieuwd..

Auwereel

Auwereel

19-07-2025 om 12:01 Topicstarter

Goed om te weten Wieder, een hele opluchting dat matrassen worden hergebruikt!

Auwereel

Auwereel

21-07-2025 om 19:54 Topicstarter

Hoera.... Ze hebben gereageerd, er komt een servicemonteur langs om te kijken wat er loos is en om een oplossing aan te bieden... De datum die ze aanboden dat de servicemonteur langs kan komen viel midden in het deel van onze vakantie dat we weg zijn. Maar, dacht ik, geen probleem, onze vakantie is langer dan we weg zijn. Maar nee, ik kreeg nieuwe data aangeboden waaruit ik kon kiezen en die zijn allemaal na de vakantie. En bij al die data moeten man en ik werken. De eerstvolgende gelegenheid is... 1 oktober. Ik denk niet dat ik dit jaar nog op een goed matras kan liggen.

Auwereel schreef op 21-07-2025 om 19:54:

En bij al die data moeten man en ik werken. De eerstvolgende gelegenheid is... 1 oktober. Ik denk niet dat ik dit jaar nog op een goed matras kan liggen.

Kun je niet een halve dag vrij nemen? Logisch dat de monteur op werkdagen komt.

Waterfles schreef op 22-07-2025 om 04:31:

[..]

Kun je niet een halve dag vrij nemen? Logisch dat de monteur op werkdagen komt.

Of als het kan een halve of hele dag thuis werken.

Auwereel

Auwereel

22-07-2025 om 07:37 Topicstarter

Ik kan gemakkelijk heel vaak thuiswerken, maar niet altijd.
Er wordt niet bijgezet of een servicemonteur 's morgens of 's middags komt, dat hoor je pas een dag van tevoren. Ik denk niet dat ze blij worden als ik dan zeg, o, ik kan toch niet, ik moet college geven/in afstudeercommissie zijn.  En ze geven maar drie opties in twee maanden. Geldt ook voor man, trouwens.

Auwereel schreef op 22-07-2025 om 07:37:

Ik kan gemakkelijk heel vaak thuiswerken, maar niet altijd.
Er wordt niet bijgezet of een servicemonteur 's morgens of 's middags komt, dat hoor je pas een dag van tevoren. Ik denk niet dat ze blij worden als ik dan zeg, o, ik kan toch niet, ik moet college geven/in afstudeercommissie zijn. En ze geven maar drie opties in twee maanden. Geldt ook voor man, trouwens.

Hmm drie opties in twee maanden is wel weinig...ze zullen ook wel met personeelstekort te maken hebben, zeker in de vakantieperiode. Wèl fijn dat er actie wordt ondernomen iig.

Auwereel

Auwereel

22-07-2025 om 09:00 Topicstarter

Ik hoopte op meer keuze in september, maar het is niet anders. 
Wordt vervolgd in oktober.

kleine tip: 
Check als er een monteur/medewerker is geweest of de spiralen nog goed liggen.  Wij hebben een keer een monteur thuis gehad om iets te stellen. 
Midden in de nacht ben ik na omdraaien met luid kabaal uit bed gekanteld in het midden. We hadden meteen de pubers in de slaapkamer staan om te vragen wat er mis was. De volgende dag belde de buurvrouw aan de deur om te vragen of ik een zwaar insult had gehad en of ze ergens mee kon helpen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.