Huis, tuin en keuken
Auwereel
17-07-2025 om 20:47
Matrassen blijven ergernis geven... Ik blijf niet aan de gang met ruilen!
Mijn ergernis is dat één van mijn matrassen die ik eind vorig jaar heb gekocht, een diepe kuil heeft aan de rand.
We hebben er al één omgeruild na slechts enkele weken met precies hetzelfde probleem, nu is de ander verzakt. Er zit een diepe kuil in de rand en daaronder puilt-ie uit. Je kan er niet lekker op liggen en ook niet op zitten.
Het rare is, het grootste deel van de nacht lig ik op mijn eigen matras, en in het midden ligt-ie prima. 's Morgens knuffel ik tien minuten, een kwartiertje ofzo tegen mijn man aan en dan
lig ik op de rand van mijn of zijn matras. En daar kan het matras kennelijk niet tegen. Ik weeg 60 kg. Ik ben niet slank, maar ook niet lang, dus ik denk dat de gemiddelde Nederlandse vrouw toch wat zwaarder is dan ik en ik krijg het dus in drie weken maximaal 15 minuten per dag
voor elkaar om dat matras de vernieling in te helpen met een diepe kuil (we keren het matras eens in de drie weken. Kennelijk de afgelopen drie weken wat vaker geknuffeld met man).
Dus zijn die matrassen niet geschikt voor het grootste deel van de bevolking, lijkt me.
Ik ben zo bang dat als we de matras ruilen ik binnen een half jaar weer een nieuwe moet, dit is toch geen doen? En toch hartstikke zonde van al dat materiaal...
Nu probeer ik erachter te komen hoe ik een slechte review op TrustPilot kan geven, matrassen zijn duur en om dan zo'n kat in de zak te kopen. Iemand die dat weet?
En wat te doen met een item dat een winkel wel telkens ruilen wil voor je, maar eigenlijk wil je gewoon een ander vervangend product omdat je het telkens ruilen zat bent, heb je dat meegemaakt en is het je gelukt een beter product te krijgen?
Auwereel
18-07-2025 om 16:53
Bij de Consumentenbond staat bij de beste matrastest van juni 2025 mijn hopeloze matras op plaats 2, Swiss Sense op plaats 6, IKEA op plaats 9...
Duurzaamheid van mijn matras een 7,4 terwijl als je er op een bepaalde manier op ligt 'm kennelijk binnen drie weken in de vernieling kan helpen!
Herfstappeltaart
18-07-2025 om 17:19
Auwereel schreef op 18-07-2025 om 16:53:
Bij de Consumentenbond staat bij de beste matrastest van juni 2025 mijn hopeloze matras op plaats 2, Swiss Sense op plaats 6, IKEA op plaats 9...
Duurzaamheid van mijn matras een 7,4 terwijl als je er op een bepaalde manier op ligt 'm kennelijk binnen drie weken in de vernieling kan helpen!
Oei....dat is toch gek.
Auwereel
18-07-2025 om 20:06
Klacht is ingoede orde ontvangen en binnen 5 werkdagen krijg ik een passende oplossing aangeboden.
Auwereel
18-07-2025 om 20:09
Herfstappeltaart schreef op 18-07-2025 om 17:19:
[..]
Oei....dat is toch gek.
Zou de Consumentenbond de rand niet checken? Want het midden ligt wel lekker...
Wieder
19-07-2025 om 05:19
Auwereel schreef op 18-07-2025 om 16:42:
Ik dacht dat Emma matrassen wel kwaliteit was, maar nee. Ik heb de voorbeeldbrief van de Consumentenbond over "ontbinding koopovereenkomst" al gedownload en het telefoonnummer van de juristen van de Consumentenbond gevonden. Maar ik begin vriendelijk.
Mijn rechten als consument zijn me wel duidelijk, maar o, wat vind ik het zonde van al dat materiaal. Ik hoop dat ze het ergens gaan hergebruiken.
En ook alle mensen die met hetzelfde probleem zitten, die hun laatste geld in een matras steken in de hoop lekker te kunnen slapen en geen puf hebben om hun recht te vragen, daar heb ik medelijden mee.
Check anders even of er geen erwt onder ligt (sorry, om met Big en Betsy te spreken: fopje, flauw mopje)
Volgens Radar biedt het merk matras dat jij noemt geretourneerde matrassen als refurbished aan of doneren ze ze aan goede doelen of lokale organisaties. Op de site van de betreffende matrassenboer staan ze ook inderdaad aangeboden als Second Life matras. Er staat dat ze grondig gereinigd worden en voorzien worden van een nieuwe hoes. Dus gelukkig lijkt het met het materiaal wel mee te vallen. Wel balen, want een fijn matras is heel belangrijk!
Herfstappeltaart
19-07-2025 om 08:13
Auwereel schreef op 18-07-2025 om 20:09:
[..]
Zou de Consumentenbond de rand niet checken? Want het midden ligt wel lekker...
Daar lijkt het bijna op...
Herfstappeltaart
19-07-2025 om 08:14
Auwereel schreef op 18-07-2025 om 20:06:
Klacht is ingoede orde ontvangen en binnen 5 werkdagen krijg ik een passende oplossing aangeboden.
Ben benieuwd..
Auwereel
19-07-2025 om 12:01
Goed om te weten Wieder, een hele opluchting dat matrassen worden hergebruikt!
Auwereel
21-07-2025 om 19:54
Hoera.... Ze hebben gereageerd, er komt een servicemonteur langs om te kijken wat er loos is en om een oplossing aan te bieden... De datum die ze aanboden dat de servicemonteur langs kan komen viel midden in het deel van onze vakantie dat we weg zijn. Maar, dacht ik, geen probleem, onze vakantie is langer dan we weg zijn. Maar nee, ik kreeg nieuwe data aangeboden waaruit ik kon kiezen en die zijn allemaal na de vakantie. En bij al die data moeten man en ik werken. De eerstvolgende gelegenheid is... 1 oktober. Ik denk niet dat ik dit jaar nog op een goed matras kan liggen.
Waterfles
22-07-2025 om 04:31
Auwereel schreef op 21-07-2025 om 19:54:
En bij al die data moeten man en ik werken. De eerstvolgende gelegenheid is... 1 oktober. Ik denk niet dat ik dit jaar nog op een goed matras kan liggen.
Kun je niet een halve dag vrij nemen? Logisch dat de monteur op werkdagen komt.
Ysenda
22-07-2025 om 06:30
Waterfles schreef op 22-07-2025 om 04:31:
[..]
Kun je niet een halve dag vrij nemen? Logisch dat de monteur op werkdagen komt.
Of als het kan een halve of hele dag thuis werken.
Auwereel
22-07-2025 om 07:37
Ik kan gemakkelijk heel vaak thuiswerken, maar niet altijd.
Er wordt niet bijgezet of een servicemonteur 's morgens of 's middags komt, dat hoor je pas een dag van tevoren. Ik denk niet dat ze blij worden als ik dan zeg, o, ik kan toch niet, ik moet college geven/in afstudeercommissie zijn. En ze geven maar drie opties in twee maanden. Geldt ook voor man, trouwens.
Herfstappeltaart
22-07-2025 om 08:29
Auwereel schreef op 22-07-2025 om 07:37:
Ik kan gemakkelijk heel vaak thuiswerken, maar niet altijd.
Er wordt niet bijgezet of een servicemonteur 's morgens of 's middags komt, dat hoor je pas een dag van tevoren. Ik denk niet dat ze blij worden als ik dan zeg, o, ik kan toch niet, ik moet college geven/in afstudeercommissie zijn. En ze geven maar drie opties in twee maanden. Geldt ook voor man, trouwens.
Hmm drie opties in twee maanden is wel weinig...ze zullen ook wel met personeelstekort te maken hebben, zeker in de vakantieperiode. Wèl fijn dat er actie wordt ondernomen iig.
Auwereel
22-07-2025 om 09:00
Ik hoopte op meer keuze in september, maar het is niet anders.
Wordt vervolgd in oktober.
Bakblik
22-07-2025 om 12:31
kleine tip:
Check als er een monteur/medewerker is geweest of de spiralen nog goed liggen. Wij hebben een keer een monteur thuis gehad om iets te stellen.
Midden in de nacht ben ik na omdraaien met luid kabaal uit bed gekanteld in het midden. We hadden meteen de pubers in de slaapkamer staan om te vragen wat er mis was. De volgende dag belde de buurvrouw aan de deur om te vragen of ik een zwaar insult had gehad en of ze ergens mee kon helpen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.