Huis, tuin en keuken
Roodkapjeendewolf
13-06-2026 om 14:32
Lievelingsbed
Ik ben benieuwd wat jullie lievelingsbed is? Op welke manier slaap je het lekkerste? Hoe maak je het bed op?
Welk matras, topper en dekens , beddengoed etc gebruik je? Waar let je op? Welk materiaal en waarom?
Barst los😃
Roodkapjeendewolf
13-06-2026 om 14:40
Ik slaap graag op een pocketvering matras met koudschuim topper omdat ik hou van soepele maar stevige matrassen. Ik hou niet van traagschuim omdat dit veel te zacht en warm is😅
Ik heb nog wel een dekmatras erop voor een luchtig wolk gevoel.
Daarop tencel of percale hoeslaken omdat ik graag koel slaap ivm opvliegers.
Als deken heb ik dons of zijde en als overtrek kies ik wat bij het seizoen en temperatuur past. In de winter flanel en katoensatijn en in de zomer linnen of percale katoen.
Ik hou van rustige effen kleuren en geen printjes.
Herfstappeltaart
13-06-2026 om 14:48
Wij hebben al jaren koudschuim-matrassen van Ikea. Die bevallen goed. Mijn hoofdkussen is gevuld met kapok, dat kan ik lekker vormen, mijn man slaapt nog op een houten blok als het moet. Ons vierseizoenen-dekbed hebben we vorig jaar nieuw aangeschaft van Cloudpillo en die bevalt goed.
Overtrekken zijn van katoen-satijn en uitsluitend in damast-streepjes (effen van kleur dus) in de lengte in de kleuren crème en lichtbeige. Geen printjes, geen andere kleuren.
We hebben maar twee goede overtrekken en een ouwetje in de la voor noodgevallen. Meer dan genoeg (we hebben een droger).
Roodkapjeendewolf
13-06-2026 om 15:46
Herfstappeltaart schreef op 13-06-2026 om 14:48:
Wij hebben al jaren koudschuim-matrassen van Ikea. Die bevallen goed. Mijn hoofdkussen is gevuld met kapok, dat kan ik lekker vormen, mijn man slaapt nog op een houten blok als het moet. Ons vierseizoenen-dekbed hebben we vorig jaar nieuw aangeschaft van Cloudpillo en die bevalt goed.
Overtrekken zijn van katoen-satijn en uitsluitend in damast-streepjes (effen van kleur dus) in de lengte in de kleuren crème en lichtbeige. Geen printjes, geen andere kleuren.
We hebben maar twee goede overtrekken en een ouwetje in de la voor noodgevallen. Meer dan genoeg (we hebben een droger).
Herfstappeltaart schreef op 13-06-2026 om 14:48:
Wij hebben al jaren koudschuim-matrassen van Ikea. Die bevallen goed. Mijn hoofdkussen is gevuld met kapok, dat kan ik lekker vormen, mijn man slaapt nog op een houten blok als het moet. Ons vierseizoenen-dekbed hebben we vorig jaar nieuw aangeschaft van Cloudpillo en die bevalt goed.
Overtrekken zijn van katoen-satijn en uitsluitend in damast-streepjes (effen van kleur dus) in de lengte in de kleuren crème en lichtbeige. Geen printjes, geen andere kleuren.
We hebben maar twee goede overtrekken en een ouwetje in de la voor noodgevallen. Meer dan genoeg (we hebben een droger).
Streepjes vind ik ook mooi🤞🏻
Claudpillo dekbed leek me ook fijn! Heb je geen last van dat het synthetisch is?
Rockstar
13-06-2026 om 16:58
Ik heb een koudschuim matras van Beter Bed met een donzen kussen van Ikea. Het kussen was echt een zoektocht, maar ik ben heel blij met deze. Helaas wordt hij niet meer gemaakt, dus ik hoop dat er een goede vervanger te vinden is als deze de geest geeft. Verder een winterdekbed en een zomer dekbed, beiden lits jemaux formaat.
Mijn beddengoed is van Pip Studio. Ik heb één percal katoen in oranje-beige achtig met roze, groen, geel en paars tinten, met een roze matrashoes, lekker koel voor de zomer. En ik heb er één van twil katoen, lekker warm voor de winter in bordeaux roze met roze, rood en groen tinten met een oud roze matrashoes met varenpattroon. Ik hou van hoe hysterischer hoe beter in warme kleuren wat beddengoed betreft. Effen kleuren zijn niet aan mij besteed, en vooral effen wit geeft me ziekenhuisbed vibes.
Ted68
13-06-2026 om 17:34
Ik slaap op houten planken die door een Tennisball gefixeerd zijn, en daar licht een koud schuim matras van Ikea op…
Herfstappeltaart
13-06-2026 om 18:53
Roodkapjeendewolf schreef op 13-06-2026 om 15:46:
[..]
[..]
Streepjes vind ik ook mooi🤞🏻
Claudpillo dekbed leek me ook fijn! Heb je geen last van dat het synthetisch is?
Nee ik vind 'm heel fijn, maar dat is natuurlijk altijd persoonlijk. Ik wil geen wol, want dat vind ik te zwaar op me drukken en dons principieel niet (dierenleed).
Madamecannibale
13-06-2026 om 19:03
Wij hebben een mini boxspring ofzoiets, ik weet de exacte naam niet meer. Maar de veren zijn een stuk korter waardoor hij steviger ligt. Daarop een stevig koudschuimmatras. Dekbed is van dons. Heerlijk vind ik dat maar niet erg diervriendelijk. De volgende wordt dus hoogstwaarschijnlijk iets anders.
Zo’n 15 jaar geleden heb ik een paar mooie overtrekken gekocht van volgens mij Beddinghouse. Niet kapot te krijgen die dingen. Ondertussen zijn ze aangevuld met een paar goedkope van de Wehkamp en Next direct. Ik was na al die tijd wel uitgekeken op het patroon maar gebruik die van Beddinghouse nog steeds regelmatig omdat de stof zo fijn is.
Marty1984
13-06-2026 om 19:07
Ik slaap al 18 jaar op een latex-matras van Ikea.
Met ook een bed van Ikea.
En al 20 à 21 jaar onder een 4-seizoenen-dekbed van Aldi.
(Stond toevallig in promo toen man zijn 1-persoons-dekbed naar een 2-persoons wou ruilen omdat ie mij leerde kennen
.)
Man slaapt op gelijk welk zacht kussen.
Ik slaap op een dik rechthoekig latex-kussen.
De overtrekken en onderlakens komen zo'n beetje van overal.
Ikea, de markt, Aldi, Zeeman, ...
Vooral daar waar ze in promo zijn op 't moment dat ik er nieuwe nodig heb of wil.
Op vakantie sleep ik mijn hoofdkussen het liefst mee want de standaard kussens in hotels vind ik niets.
Knutselkei
13-06-2026 om 22:03
Ik ben de prinses op de erwt roept manlief altijd. Ik voel alles dus wil echt fijne stof zonder pullen,kuilen,bobbels etc.
Heb een oud schotel onderstel dat electrisch omhoog kan. Man heeft er houten ombouw omheen gemaakt. Een Mline matras 220 lang, stevig binnenin maar met zachte bovenlaag. Deze 2 jaar geleden gekocht,nadat de oude Mline op was. Had als eerste een nr 8 firm maar dat was echt te hard. Gelukkig kon ik m omruilen. Man heeft er een cool toplaag in. Ik niet. Toen het zo warm was was zijn matras echt wel koeler.
Ik heb het snel koud dus durfde t niet aan.
Kussen naar aanleiding van de gouden tip hier van de Jysk. Hij ziet er niet uit met die ouderwetse bruine bloemetjes maar slaapt heerlijk. Ik verslijt ze echt minder snel 😅 Ik sleep ook graag mijn kussen mee. Op vakantie neem ik mini versie mee in het vliegtuig . En heb ik toch soort eigen kussen want hotel kussens zijn vaak te hard.
Dekbed van de Action, lekker licht en 4 seizoenen.
Overtrekken,extra breed en extra lang, van katoensatijn. Ook daar is veel verschil in. mijn favoriete van de 2 is van Essenza. Iets steviger maar heerlijk zacht.
Hoeslakens van de Makro van Romanette. Dubbeljersey, deze is lekker stevig en voor de winter velours.
kerst
13-06-2026 om 22:15
koudschuim matras pocketvering met koudschuim topper.
Dekbedovertrek Walra, want die zijn lekker lang.
Slaap nooit op een kussen. Als kind niet meegekregen, en nu ligt het me alleen in de weg.
MissBobby
14-06-2026 om 00:37
Ik heb een Auping Auronde bed al meer dan 25 jaar. Daarop twee pocketveren matrassen in twee verschillende hardheden. Een wollen dekbed van Texeler wol. Ik heb een ergonomisch kussen ivm schouderklachten, man twee goedkope zachte kussens van Jysk. Dekbedovertrekken en hoeslakens van katoen in wit en grijs.
rionyriony
14-06-2026 om 06:04
Ik ben wel tevreden, geloof ik. Ik heb geen vreselijk bed tenminste niet als ik betrekkelijk snel inslaap. Anders wel; dan hindert echt alles. Alles kleeft, is stroef als je wil gaan verliggen, je schouder ligt in de weg, de ondergrond wordt een knoedel met pijnlijke plooien en je voelt echt letterlijk álles, zelfs dat kleine zuchtje koelere lucht dat op één plekje tussen de lakens door mijn voet bereikt.
Maar, als ik wakker word 's morgens dan heb ik nooit als gevolg van de nacht ergens pijn. Er worden alleen maar herstellende werkzaamheden uitgevoerd kennelijk.
Ik heb een heel dun zacht kussentje, ooit zelf in elkaar geflanst toen ik vreselijke aangezichtspijn had. Dan wil je wel vindingrijk worden.
Als het goed is (en niet vreselijk) dan heb ik geen klachten over mijn bed. Heel luxueuze bedden hebben dan vaak weer andere bezwaren: bijvoorbeeld je komt er haast niet uit en als je zit heb je geen steun en zit je op een pijnlijke rand en ook bedwantsen zijn meestal blij met logge bedden. Lekker warm, veel schuilplaatsen, niet verplaatsbaar en er hoeft niet veel te gebeuren voor een infestatie. Je bent dan toch vrij hulpeloos en er is altijd een percentage kans dat er een met je meelift vanuit een hotel naar jouw huis.
Zeespiegel
14-06-2026 om 06:31
rionyriony schreef op 14-06-2026 om 06:04:
Ik ben wel tevreden, geloof ik. Ik heb geen vreselijk bed tenminste niet als ik betrekkelijk snel inslaap. Anders wel; dan hindert echt alles. Alles kleeft, is stroef als je wil gaan verliggen, je schouder ligt in de weg, de ondergrond wordt een knoedel met pijnlijke plooien en je voelt echt letterlijk álles, zelfs dat kleine zuchtje koelere lucht dat op één plekje tussen de lakens door mijn voet bereikt.
Maar, als ik wakker word 's morgens dan heb ik nooit als gevolg van de nacht ergens pijn. Er worden alleen maar herstellende werkzaamheden uitgevoerd kennelijk.
Ik heb een heel dun zacht kussentje, ooit zelf in elkaar geflanst toen ik vreselijke aangezichtspijn had. Dan wil je wel vindingrijk worden.
Als het goed is (en niet vreselijk) dan heb ik geen klachten over mijn bed. Heel luxueuze bedden hebben dan vaak weer andere bezwaren: bijvoorbeeld je komt er haast niet uit en als je zit heb je geen steun en zit je op een pijnlijke rand en ook bedwantsen zijn meestal blij met logge bedden. Lekker warm, veel schuilplaatsen, niet verplaatsbaar en er hoeft niet veel te gebeuren voor een infestatie. Je bent dan toch vrij hulpeloos en er is altijd een percentage kans dat er een met je meelift vanuit een hotel naar jouw huis.
Dat klinkt alsof je het al snel zweterig warm hebt in je eigen bed. Ligt dat aan het matras, het dekbed, of de lakens?
Dat bezwaar van harde randen, herken ik wel van oude bedden. Heel irritant wanneer de rand bijna gelijk zit met het matras. Vermoedelijk de reden waarom boxsprings zo gewild zijn.
Zeespiegel
14-06-2026 om 06:44
naar aanleiding van rugklachten van mijn man hebben we lang gezocht naar een goed matras, en zijn we uitgekomen bij decupre. Een zeer stevig matras, die je lokaal iets zachter kan maken door er staven schuim uit te trekken. Waardoor je een meer meegevend stuk kan creëren bij je schouders of je heupen, naar behoefte.
Bij aanschaf van het beddengoed letten we er altijd op dat het van goed ademend materiaal is, zoals katoen.
Zijde en vergelijkbare fijne stoffen vinden we niet fijn, omdat eelt daarachter blijft haken.