Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Lievelingsbed

Ik ben benieuwd wat jullie lievelingsbed is? Op welke manier slaap je het lekkerste? Hoe maak je het bed op? 
Welk matras, topper en dekens , beddengoed etc gebruik je? Waar let je op? Welk materiaal en waarom?
Barst los😃


Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

14-06-2026 om 09:10 Topicstarter

Rockstar schreef op 13-06-2026 om 16:58:




Pip heeft idd erg kwaliteit beddengoed! Mooie materialen waar ik altijd op let. Vroeger ooit gehad. Super zacht!

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

14-06-2026 om 09:11 Topicstarter

Ted68 schreef op 13-06-2026 om 17:34:

Ik slaap op houten planken die door een Tennisball gefixeerd zijn, en daar licht een koud schuim matras van Ikea op…

En welk dekbed en beddengoed? 

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

14-06-2026 om 09:14 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 13-06-2026 om 18:53:

[..]

Nee ik vind 'm heel fijn, maar dat is natuurlijk altijd persoonlijk. Ik wil geen wol, want dat vind ik te zwaar op me drukken en dons principieel niet (dierenleed).

Ja dat staat me ook tegen van dons. Als compensatie ben ik heel zuinig op. Hopelijk gaat het leven lang mee.

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

14-06-2026 om 09:17 Topicstarter

Madamecannibale schreef op 13-06-2026 om 19:

Zo’n 15 jaar geleden heb ik een paar mooie overtrekken gekocht van volgens mij Beddinghouse. Niet kapot te krijgen die dingen. Ondertussen zijn ze aangevuld met een paar goedkope van de Wehkamp en Next direct. Ik was na al die tijd wel uitgekeken op het patroon maar gebruik die van Beddinghouse nog steeds regelmatig omdat de stof zo fijn is.

Beddinghouse is een top merk. Let je dan ook bij het kopen welk materiaal je kies? Of is de print doorslaggevend? 

Zeespiegel schreef op 14-06-2026 om 06:31:

[..]

Dat klinkt alsof je het al snel zweterig warm hebt in je eigen bed. Ligt dat aan het matras, het dekbed, of de lakens?

Dat bezwaar van harde randen, herken ik wel van oude bedden. Heel irritant wanneer de rand bijna gelijk zit met het matras. Vermoedelijk de reden waarom boxsprings zo gewild zijn.

Ik denk dat dit door mijn eigen verontruste gedachten komt waar mijn interne warmteregulering heel snel op reageert. Zie je trouwens toch al vaker van vrouwen tijdens of nog lang na de overgang. Dat snelle reageren van temperatuurregulatie op gedachten. 

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

14-06-2026 om 09:19 Topicstarter

Marty1984 schreef op 13-06-2026 om 19:07:

Ik slaap al 18 jaar op een latex-matras van Ikea.
Met ook een bed van Ikea.
En al 20 à 21 jaar onder een 4-seizoenen-dekbed van Aldi.
(Stond toevallig in promo toen man zijn 1-persoons-dekbed naar een 2-persoons wou ruilen omdat ie mij leerde kennen .)
Man slaapt op gelijk welk zacht kussen.
Ik slaap op een dik rechthoekig latex-kussen.

De overtrekken en onderlakens komen zo'n beetje van overal.
Ikea, de markt, Aldi, Zeeman, ...
Vooral daar waar ze in promo zijn op 't moment dat ik er nieuwe nodig heb of wil.

Op vakantie sleep ik mijn hoofdkussen het liefst mee want de standaard kussens in hotels vind ik niets.

Ik ben heel benieuwd hoe latex slaapt? Ik overweeg ooit een nieuwe topper van latex te kopen omdat het soepel en toch ademend zou zijn?  

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

14-06-2026 om 09:21 Topicstarter

Knutselkei schreef op 13-06-2026 om 22:03:

Ik ben de prinses op de erwt roept manlief altijd. Ik voel alles dus wil echt fijne stof zonder pullen,kuilen,bobbels etc.
Heb een oud schotel onderstel dat electrisch omhoog kan. Man heeft er houten ombouw omheen gemaakt. Een Mline matras 220 lang, stevig binnenin maar met zachte bovenlaag. Deze 2 jaar geleden gekocht,nadat de oude Mline op was. Had als eerste een nr 8 firm maar dat was echt te hard. Gelukkig kon ik m omruilen. Man heeft er een cool toplaag in. Ik niet. Toen het zo warm was was zijn matras echt wel koeler.
Ik heb het snel koud dus durfde t niet aan.


ik ben ook een prinses op de erwt!🤣 Ik ben gewoon gevoelig haha 

Kussen naar aanleiding van de gouden tip hier van de Jysk. Hij ziet er niet uit met die ouderwetse bruine bloemetjes maar slaapt heerlijk. Ik verslijt ze echt minder snel 😅 Ik sleep ook graag mijn kussen mee. Op vakantie neem ik mini versie mee in het vliegtuig . En heb ik toch soort eigen kussen want hotel kussens zijn vaak te hard.
Dekbed van de Action, lekker licht en 4 seizoenen.
Overtrekken,extra breed en extra lang, van katoensatijn. Ook daar is veel verschil in. mijn favoriete van de 2 is van Essenza. Iets steviger maar heerlijk zacht.
Hoeslakens van de Makro van Romanette. Dubbeljersey, deze is lekker stevig en voor de winter velours.

Wat is dat dan voor kussen?? 

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

14-06-2026 om 09:22 Topicstarter

kerst schreef op 13-06-2026 om 22:15:

koudschuim matras pocketvering met koudschuim topper.
Dekbedovertrek Walra, want die zijn lekker lang.
Slaap nooit op een kussen. Als kind niet meegekregen, en nu ligt het me alleen in de weg.

Krijg je dan geen pijn aan je nek? 

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

14-06-2026 om 09:25 Topicstarter

MissBobby schreef op 14-06-2026 om 00:37:

Ik heb een Auping Auronde bed al meer dan 25 jaar. Daarop twee pocketveren matrassen in twee verschillende hardheden. Een wollen dekbed van Texeler wol. Ik heb een ergonomisch kussen ivm schouderklachten, man twee goedkope zachte kussens van Jysk. Dekbedovertrekken en hoeslakens van katoen in wit en grijs.

Ik hou ook van wol. Lekker ademend materiaal! Maar nu hou ik meer van licht en luchtig dus al weer 10 jaar dons.

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

14-06-2026 om 09:29 Topicstarter

rionyriony schreef op 14-06-2026 om 09:18:

[..]

Ik denk dat dit door mijn eigen verontruste gedachten komt waar mijn interne warmteregulering heel snel op reageert. Zie je trouwens toch al vaker van vrouwen tijdens of nog lang na de overgang. Dat snelle reageren van temperatuurregulatie op gedachten.

Het zijn niet de gedachten. De keuze van materialen en stof is allesbepalend! In de overgang kun je niet meer zelf de temperatuur reguleren en ben je afhankelijk van de omstandigheden. 
Vervang alles maar naar natuurlijke materialen en je zult voelen hoe groot dit effect zal zijn. 

Roodkapjeendewolf schreef op 14-06-2026 om 09:21:

[..]

https://jysk.nl/slaapkamer/hoofdkussens/synthetische-kussens/synthetisch-kussen-50x60x10-tronfjellet

De Tronfjellet dus. ik heb de box versie. Ziet er echt heel ouderwets uit. Kan m goed in "vorm" kneden. Ben gestart met de zachtere lichte gewone kussen versie met minder vulling, maar die was na een paar maanden toch te laag. Ik heb nu de 2 kussens. Ik lig met mijn armen onder 1 kussen met buikslapen met de andere boven me en duw m onder elkaar als ik op zij verder slaap en hoger wil liggen. Voordeel van bed wat 220 lang is,haha.

Ik ben qua kleding en schoenen ook gevoelig dus ben t wel gewend

Dekbed: vierjaargetijden, gevuld met ganzenveren. Konvertern; dat wat leuk staat, en geen kussen.

Ik lees steeds lievelings ge bed 😜

Wij hebben een klein bed, 1.40 m breed en een enorm groot dekbed 2.60x 2.20 m er overheen want ik pik altijd alles in.

 Linnen hoes van Yumeko. Ik slaap vaak zonder kussen, of met een heel laag en vormbaar kussen. Of ik slaap op een handdoek die ik een beetje oprol onder mijn nek. Ik wil nog wel eens met natte haren gaan slapen namelijk. Dekbed is al vrij oud, donzen vulling en zo’n 10 jaar geleden bijgevuld. Toen was die al dik 20 jaar oud. Ik zou het nu niet meer kopen wegens dierenleed, maar het slaapt heerlijk. Gewichtsloos, ademend, vormt zich fijn om je ledematen. Heel prettig. 
Matras is inmiddels 10 jaar oud van IKEA, we zijn gaan proefliggen en hebben ter plekke wat gekozen. Het moet worden vervangen, Na 10 jaar las ik, maar ik durf niet. Het ligt nog prima en ik ben echt bang dat het alleen maar slechter wordt. 

rionyriony schreef op 14-06-2026 om 09:18:

[..]

Ik denk dat dit door mijn eigen verontruste gedachten komt waar mijn interne warmteregulering heel snel op reageert. Zie je trouwens toch al vaker van vrouwen tijdens of nog lang na de overgang. Dat snelle reageren van temperatuurregulatie op gedachten.

Grappig dat je dat noemt. Ik heb nog wel eens last van opvliegers. Die reageren ook op ergernis, zelfs als er iets gebeurt wat ik bewust opvat als een speldenprikje waar ik niet eens de moeite neem om op te reageren. Mijn lichaam pikt dat dus al op voor ik zelf doorheb dat het iets is om je aan te ergeren, dingen als man pakt een doekje om druppels weg te vegen van het aanrecht nog voordat ik überhaupt de kraan open heb gezet.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.