Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Lievelingsbed

Ik ben benieuwd wat jullie lievelingsbed is? Op welke manier slaap je het lekkerste? Hoe maak je het bed op? 
Welk matras, topper en dekens , beddengoed etc gebruik je? Waar let je op? Welk materiaal en waarom?
Barst los😃


ToetieToover schreef op 14-06-2026 om 10:31:

Wij hebben een klein bed, 1.40 m breed en een enorm groot dekbed 2.60x 2.20 m er overheen want ik pik altijd alles in.

Linnen hoes van Yumeko. Ik slaap vaak zonder kussen, of met een heel laag en vormbaar kussen. Of ik slaap op een handdoek die ik een beetje oprol onder mijn nek. Ik wil nog wel eens met natte haren gaan slapen namelijk. Dekbed is al vrij oud, donzen vulling en zo’n 10 jaar geleden bijgevuld. Toen was die al dik 20 jaar oud. Ik zou het nu niet meer kopen wegens dierenleed, maar het slaapt heerlijk. Gewichtsloos, ademend, vormt zich fijn om je ledematen. Heel prettig.
Matras is inmiddels 10 jaar oud van IKEA, we zijn gaan proefliggen en hebben ter plekke wat gekozen. Het moet worden vervangen, Na 10 jaar las ik, maar ik durf niet. Het ligt nog prima en ik ben echt bang dat het alleen maar slechter wordt.

Dat herken ik.. matras moest vervangen worden. Emma matras besteld, brr wat een vervelende tijk en hard matras. Proef gaan liggen bij Mline wat we al hadden. Nieuwere versies natuurlijk. Advies omdat ik op mijn buik slaap hard matras.Viel toen echt mee, met kleren aan. Nou hij was echt hard. Botjes deden bij deze prinses op de erwt echt zeer. Voor 50 euro na 2 weken omgeruild tegen de zachte ttop variant. Wel stevig maar toplaag zakt wat in voor comfort.

Roos57 schreef op 14-06-2026 om 10:17:

Ik lees steeds lievelings ge bed 😜

Ik ook!

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

14-06-2026 om 16:08 Topicstarter

ToetieToover schreef op 14-06-2026 om 10:31:



lekker is dat hè, dat Linnen! Veel fijner dan van te voren dacht. Ik overweeg nu ook een linnen matrashoes 

Roodkapjeendewolf schreef op 14-06-2026 om 16:08:

[..]

lekker is dat hè, dat Linnen! Veel fijner dan van te voren dacht. Ik overweeg nu ook een linnen matrashoes

Heerlijk! Ik had dat in eerste instantie gekocht voor de zomer. In de winter had ik flanel. Maar gek genoeg ligt het ook in de winter heel fijn. Ik heb maar 1 linnen hoes, manlief wast die en doet hem dezelfde dag weer op het bed. We zijn onafscheidelijk sinds de koop 

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

15-06-2026 om 11:21 Topicstarter

ToetieToover schreef op 14-06-2026 om 20:47:

[..]

Heerlijk! Ik had dat in eerste instantie gekocht voor de zomer. In de winter had ik flanel. Maar gek genoeg ligt het ook in de winter heel fijn. Ik heb maar 1 linnen hoes, manlief wast die en doet hem dezelfde dag weer op het bed. We zijn onafscheidelijk sinds de koop

Ja! Het voelt zo behaaglijk. Niet koud en niet warm. Continu perfect👌🏻

Roodkapjeendewolf schreef op 15-06-2026 om 11:21:

[..]

Ja! Het voelt zo behaaglijk. Niet koud en niet warm. Continu perfect👌🏻

Ligt het ook zacht,als ik zacht aanvoelende stof? 

Roodkapjeendewolf

Roodkapjeendewolf

15-06-2026 om 18:10 Topicstarter

Knutselkei schreef op 15-06-2026 om 12:48:

[..]

Ligt het ook zacht,als ik zacht aanvoelende stof?

Ik heb gewassen linnen gekocht en het voel heerlijk aan. Niet boterzacht of hotel glad maar anders. Levendig en behaaglijk zacht. 

Roodkapjeendewolf schreef op 15-06-2026 om 18:10:

[..]

Ik heb gewassen linnen gekocht en het voel heerlijk aan. Niet boterzacht of hotel glad maar anders. Levendig en behaaglijk zacht.

Ik ga er over nadenken. Ik ben geen makkelijke qua kleding etc. Ben gevoelig qua stof. De meeste jersey bv vind ik irritant terwijl de dubbel jersey wel fijn is. Flanel is in het begin fijn maar als t wat gaat pullen..klaar...

Knutselkei schreef op 16-06-2026 om 07:22:

[..]

Ik ga er over nadenken. Ik ben geen makkelijke qua kleding etc. Ben gevoelig qua stof. De meeste jersey bv vind ik irritant terwijl de dubbel jersey wel fijn is. Flanel is in het begin fijn maar als t wat gaat pullen..klaar...

Linnen wordt alleen maar zachter in gebruik. Het is ook duurzamer dan katoen. Ik houd ervan, zoals alle materialen die alleen maar mooier worden in gebruik: leren meubelbekleding, spijkerbroeken en ….linnen, dus! Let wel op dat je 100% linnen koopt en geen mix. 

Knutselkei schreef op 14-06-2026 om 11:40:

[..]

Dat herken ik.. matras moest vervangen worden. Emma matras besteld, brr wat een vervelende tijk en hard matras. Proef gaan liggen bij Mline wat we al hadden. Nieuwere versies natuurlijk. Advies omdat ik op mijn buik slaap hard matras.Viel toen echt mee, met kleren aan. Nou hij was echt hard. Botjes deden bij deze prinses op de erwt echt zeer. Voor 50 euro na 2 weken omgeruild tegen de zachte ttop variant. Wel stevig maar toplaag zakt wat in voor comfort.

Gelukkig kon je ruilen. Dat bieden veel matrasverkopers aan, waarschijnlijk hebben meer mensen mijn koudwatervrees. 

Ted68 schreef op 13-06-2026 om 17:35:

Zie ballbed.com

Wat interessant, hier had ik nog nooit van gehoord!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.