Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.

Het is - anders dan gebruikelijk - lichtelijk groezelig op meerdere plekken. Rondom de greep van de koelkastdeur (die doe je vaak met natte handen open en dicht) en meerdere keukendeurtjes, op de kookplaat onder de pannendragers, er liggen een of twee keer gedragen kledingstukken in de badkuip en er ligt zichtbare stof en kruimels in het onderkastje. Dat komt doordat de lucht stof naar binnen en naar buiten zuigt want ik doe dat deurtje vaak open en dicht: er hangt een droogdoek aan de binnenkant van de deur, er liggen een snijplank, een kom met zeef, een stoffer en blik, dus spullen die ik meerdere keren per dag nodig heb en daardoor bouwt dat laagje stofjes op de onderste plank boven de plint zich op. 

Uitgezonderd dat onderkastje wat echt veel van mijn rug zou vragen (zal er voorlopig dus alleen maar een stofzuiger op los laten) zijn het geen plekken die je eenmalig schoonmaakt en die dan weer maanden meekunnen. Dit vergt een geplande aanpak die telkens doorloopt.

Ik zal een lijstje maken van waar ik uit kan kiezen als ik tien minuten overheb. Dat garandeert wel dat ik iets doe, maar niet dat het nu wel schoon is. Ik mik vaak niet goed als ik iets neergooi, inschenk, neerzet. Laatst was ik vergeten dat ik de glazen draaiplaat uit de magnetron had gehaald die inmiddels schoon in het rek lag te drogen dus ik zet volautomatisch een kop koffie erin om op te warmen en die vond geen ondergrond onder zich bij het neerzetten dus alles lag vol met koffieplassen; zelfs de vloer zat onder.

Plankjes en kastjes doe ik momenteel ff niet nee. Maar een volgestouwd bureau met klusspullen , laminaat, elektra, verf , hout enz is wel een plekje waar ik me de komende dagen op kan uitleven. Als het dan weer bureau is , ga ik er denk ik mijn kleurspullen neerleggen. Dat ligt nu opgestapeld op de eettafel in de keuken.  De eettafel wordt dan mijn volgende opruimplekje. Het gaat erg langzaam bij mij. Meer als een kwartier  lukt niet. Dus het gaat  nog héél lang duren eer alles netjes is.😅

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.