Huis, tuin en keuken
Knutselkei
28-12-2024 om 19:02
Kastje,laatje,plankje of plekje per dag.
Een topic over een klein klusje in het huishouden per dag, wat je huis langzamer steeds schoner en opgeruimder maakt. Ik heb m nu vast gestart om te oefenen
Ik heb vandaag nog geen laatje gedaan. Gisteren al wel. De keukenlade met kruiden etc. Die ziet er weer spik en span uit. Vandaag maak ik me er makkelijk af met de halkast bovenkant weer leegmaken. Netjes voor het oog.
Ninoea
26-05-2026 om 12:03
Ik ben de schuur aan het opruimen. Allerlei buitenspeelgoed van toen de kinderen Kleiner waren. Aan de weg gezet eerst en daarna weggebracht naar een kringloop. Ruimt wel op.
GroenTuintje
26-05-2026 om 12:25
Ninoea schreef op 26-05-2026 om 12:03:
Ik ben de schuur aan het opruimen. Allerlei buitenspeelgoed van toen de kinderen Kleiner waren. Aan de weg gezet eerst en daarna weggebracht naar een kringloop. Ruimt wel op.
Dat heb ik laatst ook gedaan. Heerlijk is dat hè 
Ninoea
28-05-2026 om 23:42
Ik ben verder gegaan met de overkapping waar onze fietsen staan opruimen. Ik heb twee plankjes gekocht die we er gaan ophangen om wat spullen op te zetten, en een speciale bevestigingsding om de twinnyload mee aan de muur te hangen. Op die manier is het allemaal wat beter georganiseerd. Heb verder de dakgoot leeggehaald; er groeiden bloemetjes in…
lientje69
29-05-2026 om 18:32
Klein stukje tuin vuil vrij gemaakt. Ik probeer elke dag 10 minuten. Is net aan haalbaar voor mij. In elk geval al meer dan 7 maanden terug. Ik moest de tuinkussens van zolder halen voor de stoelen. Daar werd ik toch een beetje verdrietig van. Was begonnen met opruimen en uitzoeken maarja, toen werd ik ziek en nu ligt het stil. Baal ik van.
Knutselkei
29-05-2026 om 22:00
Ach Lientje, wat rot he! Ik mantelzorg nu veel bij vriendin in vergelijkbare situatie sinds paar maanden. Dat vindt ze lastig en fijn tegelijk. wat ik helemaal snap. Lijkt me moeilijk om ineens weinig te kunnen.
Dikke knuffel!
Knutselkei
29-05-2026 om 22:02
Ik heb stukje terras onkruid weggehaald en de ramen van de erker gedaan. Ze waren gewoon stroef, haha. Gisteren al de ramen voor gedaan en de garagedeuren schoongemaakt. Was allemaal hard nodig, wel eer van mijn werk.
Ninoea
30-05-2026 om 07:24
Ik heb gisteren ook ramen gelappen. De ramen van slaapkamer van onze oudste zoon en die van de eetkamer. Alleen de buitenkant. Blij mee dat ik me ertoe kon zetten en er aantoe kwam. Ons huis heeft belachelijk veel ramen, dus ik heb nog even te gaan …
ToetieToover
30-05-2026 om 07:52
Ninoea schreef op 30-05-2026 om 07:24:
Ik heb gisteren ook ramen gelappen. De ramen van slaapkamer van onze oudste zoon en die van de eetkamer. Alleen de buitenkant. Blij mee dat ik me ertoe kon zetten en er aantoe kwam. Ons huis heeft belachelijk veel ramen, dus ik heb nog even te gaan …
Geef mij even een zetje. Ik heb alle rolluiken en screens naar beneden gehad en durf ze niet eens meer open te doen. Maakt inmiddels ook weinig verschil
rionyriony
31-05-2026 om 06:11
Een paar klussen dienden zich vanzelf nadrukkelijk aan. Een daarvan was het repareren van gaten in de hor. Je vraagt je af of dat het werk is geweest van horrenvretende insecten. Het komt er altijd op neer dat er geprutst moet worden met naald en draad in een moeilijke positie met de takken van een dennenboom porrend en prikkend in je rug en dat terwijl je het toch al zo warm hebt.
En een kabelconnector moest opnieuw worden gedaan.
rionyriony
04-06-2026 om 20:05
Vandaag een standaardje gemaakt voor een flexibel spotje om als plantverlichting te dienen. Het spotje was te laag voor een plant, zo'n 25 cm en hij moet er op schijnen, dus ik vond nog een moderne kandelaar, bestaand uit twee rondjes verbonden door een dunne staaf, die heb ik zilverkleurig gespoten.
Deze standaard achter de plant gezet, spotje er bovenop, en toen kwam hij tot 60-65 cm en dat is genoeg voor een kleinere plant. Het is een Aglaonema Snowflake die er trots onder staat te pronken in het licht van zijn privélamp. Twee watt, geloof ik, en dient meteen als halverlichting.
lientje69
04-06-2026 om 21:08
Één vensterbank opgeruimd en tien minuten onkruid uit de tuin geplukt tussen de tegels vandaan. Het is niet veel maar mooi dat ik weer dat soort dingen af en toe kan.
Knutselkei
05-06-2026 om 08:31
woensdag deel van de ramen aan de binnenkant van woonkamer schoongemaakt. Niet mijn favoriete klus.
Aanrecht v d kluskleuken in de garage weer leeg en schoon. Vandaag rest v d ramen maar eens doen.