Huis, tuin en keuken
Mama-Inge
12-04-2022 om 19:18
Het nieuwe TegenTegelTuinen topic deel 2
Op viva al heel wat afgekletst over tuinen. En met zijn allen zijn we dan vooral bezig om onze tuinen nog groener te maken, tips te geven maar soms gaat het ook over andere dingen. Maar we willen graag alle TegelTuinen de wereld uit hebben. Kom ook mee kletsen
Wat We niet willen, grijze fiktuinen:

We willen groene tuinen

Linkje naar het 1e deel
https://www.viafora.nl/forum/huis-tuin-en-keuken/het-nieuwe-tegentegeltuinentopic?page=240#3613
Moirmel
04-07-2023 om 23:18
@ToetieToover:
Bedankt voor de tip. Zijn ze met deze vallen direct dood, of worden ze levend gepakt en moet je hen daarna nog zelf doden?
Geen probleem met het laatste, wij hebben ook kippen en daar staat standaard een kooi om ratten te vangen, dewelke ik daarna verdrink (sorry, nog geen betere oplossing gevonden en verdrinking schijnt redelijk pijnloos te zijn).
ToetieToover
07-07-2023 om 15:06
Moirmel schreef op 04-07-2023 om 23:18:
@ToetieToover:
Bedankt voor de tip. Zijn ze met deze vallen direct dood, of worden ze levend gepakt en moet je hen daarna nog zelf doden?
Geen probleem met het laatste, wij hebben ook kippen en daar staat standaard een kooi om ratten te vangen, dewelke ik daarna verdrink (sorry, nog geen betere oplossing gevonden en verdrinking schijnt redelijk pijnloos te zijn).
Ze zijn direct dood. Ze gaan er met hun kop in en pats. Je moet je vinger er ook niet tussen houden (geen ervaring mee).
Ik heb ook een val om ratten levend te vangen en die vangst zet ik niet elders uit omdat het plaagdieren zijn. Die verdrink ik, met kooi en al, omdat ik anders gebeten word. Ik krijg 3 tegelijk er echt niet ongeschonden uit. Zij niet en ik ook niet. Ik weet even geen betere manier.

Jonge ratjes. En een kattenpootje.
Moirmel
07-07-2023 om 18:36
ToetieToover schreef op 07-07-2023 om 15:06:
[..]
Ze zijn direct dood. Ze gaan er met hun kop in en pats. Je moet je vinger er ook niet tussen houden (geen ervaring mee).
Ik heb ook een val om ratten levend te vangen en die vangst zet ik niet elders uit omdat het plaagdieren zijn. Die verdrink ik, met kooi en al, omdat ik anders gebeten word. Ik krijg 3 tegelijk er echt niet ongeschonden uit. Zij niet en ik ook niet. Ik weet even geen betere manier.
Ik doe het ook met kooi, anders kun je ze toch niet verdrinken daar het goede zwemmers zijn.
@GroenTuintje:
Weet dat het er zielig kan uitzien, maar die beesten kweken als zot en voor je het weet zit je met een plaag; zeker als je met kippen zit kun je maar beter preventief optreden.
Moirmel
08-07-2023 om 12:08
We hebben redelijk wat kattenkruid staan, denk een achttal meter, en deze zit momenteel vol vlinders en het constante gezoem van bijen en hommels.
ToetieToover
09-07-2023 om 11:04
GroenTuintje schreef op 07-07-2023 om 18:30:
toch vind ik het zielig die beestjes in de kooi
Ik ook
maar het alternatief is een rattenplaag. Ik spreek mensen altijd aan als ze ‘de eendjes voeren’ en wijs ze op het bord dat er staat: niet voeren wegens ratten. Maar ze doen het toch. Laatst was er een heel bord spaghetti met saus uitgestort, twee meter van het bord vandaan. Zucht.
ToetieToover
09-07-2023 om 11:08
Mooie tuin GT!
Ik heb dankzij jou de Hammerite in hamerslag koper gekocht, ik vond het bij jou zo’n mooie kleur. En het past mooier bij de bruintinten van mijn andere metalen rekjes dan zwart (goud vond ik weer té).
Het eerste klimrekje is al gedaan:

die was lelijk roest/donkergroen.
GroenTuintje
09-07-2023 om 11:13
ToetieToover schreef op 09-07-2023 om 11:08:
Mooie tuin GT!
Ik heb dankzij jou de Hammerite in hamerslag koper gekocht, ik vond het bij jou zo’n mooie kleur. En het past mooier bij de bruintinten van mijn andere metalen rekjes dan zwart (goud vond ik weer té).
Het eerste klimrekje is al gedaan:
die was lelijk roest/donkergroen.
Dankje 
Wat leuk! En wat een leuk rekje
en een gaaf terras met water en een Perzisch tapijt
ToetieToover
09-07-2023 om 11:26
GroenTuintje schreef op 09-07-2023 om 11:13:
[..]
Dankje
Wat leuk! En wat een leuk rekje
en een gaaf terras met water en een Perzisch tapijt
![]()
Dank je 🙏🏻 . Het tapijt deed mijn moeder na jaren weg, het is zo’n goedkoop maar onverslijtbaar tapijt van Ikea. Dus nu ligt het gezellig onder mijn overkapping.
GroenTuintje
09-07-2023 om 13:30
ToetieToover schreef op 09-07-2023 om 11:26:
[..]
Dank je 🙏🏻 . Het tapijt deed mijn moeder na jaren weg, het is zo’n goedkoop maar onverslijtbaar tapijt van Ikea. Dus nu ligt het gezellig onder mijn overkapping.
Heel tof
Woon je aan het water of heb je een grote vijver?
GroenTuintje
09-07-2023 om 16:54
Friezinnetje schreef op 09-07-2023 om 15:36:
Clematis vol in bloei
Wauw

toch vind ik het zielig die beestjes in de kooi