Huis, tuin en keuken
TessyTess
09-07-2021 om 21:19
Het grote minimalisme topic
Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!
watertoren
07-07-2026 om 10:28
Ik heb heel veel schoenen die ik niet meer draag. Hele mooie maar allemaal met een hak die ik vroeger altijd droeg. Nadat ik mijn enkel heb gebroken durf ik ze niet meer aan want ik ben bang dat ik omzwik. Geen zin om weer in het gips te gaan zitten. Ik weet niet goed wat ik er mee aan moet. Hier vlakbij staat er wel een container van de kringloper maar ik heb altijd gehoord dat je nooit tweedehands schoenen en laarzen moet dragen omdat dat niet goed is voor je voeten. Ik denk dat ik ze maar in delen in de kliko doe bij het restafval. Wat vinden jullie ?
Poezenmeisje
07-07-2026 om 10:45
"Tweedehands schoenen = altijd slecht" is een verkooppraatje.
Ik heb meerdere schoenen als nieuw gekocht bij de kringloop of een vintagewinkel en ze lopen prima.
Laatst heb ik zo goed als nieuwe "Laura Vita" sandalen met hak voor €4,50 gekocht.
Plateauzolen uit de jaren 70 zie ik vrijwel nooit. Die waren voor mijn doen wel duur, 35 euro.
En splinternieuwe jaren 70 "après ski laarzen" van geitenvel. Daarvan liet de zool helaas los, na 50 jaar bleek de lijm dood. De tweede schoenmaker die ik ernaar vroeg durfde het wel aan om ze te plakken. Ze doen het nog steeds.
Dansschoenen van Gabor voor 3 euro.
Maak mensen blij en doneer je schoenen. De kringloop kan ze altijd nog weggooien.
Damoontje
07-07-2026 om 11:02
Schoenen die door iemand anders helemaal zijn ingelopen of afgedragen vind ik zelf niet lekker zitten.
Ik zie vaak tweedehands schoenen die nauwelijks gedragen zijn. Waarschijnlijk als iemand met een schoenen-tic de kast heeft opgeruimd.
Eén keer had ik zelf laarzen heel lang bewaard voor een goede gelegenheid of als ze weer in de mode zouden komen. Op een gegeven moment waren ze weer in, trok ik ze aan naar mijn nieuwe werk en bladderde langzaam het buitenste laagje er af. Het zag er echt niet uit en ik voelde me niet echt representatief.
Poezenmeisje
07-07-2026 om 11:11
Mijn man zijn veiligheidswerks hoenen hadden jaren in de kast gestaan.
Voor een excursie naar een ander bedrijf haalde hij ze tevoorschijn. Daar heeft hij vervolgens de 'clean room' vervuild, zijn rubber zolen brokkelden af.
😆
Damoontje
07-07-2026 om 11:17
Poezenmeisje schreef op 07-07-2026 om 11:11:
Mijn man zijn veiligheidswerks hoenen hadden jaren in de kast gestaan.
Voor een excursie naar een ander bedrijf haalde hij ze tevoorschijn. Daar heeft hij vervolgens de 'clean room' vervuild, zijn rubber zolen brokkelden af.
😆
Hahaha ja zo gênant. Ik de kast zien ze er nog prima uit maar zodra je ze weer aantrekt vallen ze weer uit elkaar. Als veiligheids-werkschoenen uit elkaar vallen hebben ze wel heel lang in de kast gestaan denk ik
Ja ik was toen echt blij dat ik die leuke laarzen weer aan kon omdat ik ze overal weer zag. Tegenwoordig houd ik er wel rekening mee of iets leer is of kunst-materiaal.
Heb overigens 3 jaar geleden weer zulke laarzen gekocht maar dan in het wit. Heel tijdloos dacht ik en ik heb ze nog maar een paar keer aan gehad. Want bij regen, sneeuw, hagel etc trek ik geen witte laarzen aan. Ben benieuwd of die ondertussen ook niet uit elkaar vallen.
Vriend had eens geen geld voor werkschoenen en kreeg de oude van een vriend van hem. Eerste keer dragen lag de zool er af...
Poezenmeisje
07-07-2026 om 12:45
Zoon kreeg voor zijn maatschappelijke stage leenveiligheidsschoenen van het bedrijf.
Hij vond die zware schoenen superfijn en loopt er nu altijd op, hij koopt alleen nog dit soort schoenen.
RavIvaR
07-07-2026 om 13:40
Damoontje,
Zo te lezen heb je toch maar vast een mooi begin gemaakt.
De temperatuur gaat weer omhoog dus met de was drogen gaat het ook goed komen. Goed moment dus om de was bij te werken.
Watertoren,
Vervelend dar je niet meer op je schoenen met hakken durft te lopen.
Zo te lezen zien ze er nog goed uit en kan je zeker op marktplaats of via de kringloop anderen er blij mee maken.
In het geval van de kringloop gaat het het snelst en levert dat je direct ruimte op én een goed gevoel.
watertoren
07-07-2026 om 14:26
RavIvaR schreef op 07-07-2026 om 13:40:
Damoontje,
De temperatuur gaat weer omhoog dus met de was drogen gaat het ook goed komen. Goed moment dus om de was bij te werken.
Watertoren,
Zo te lezen zien ze er nog goed uit en kan je zeker op marktplaats of via de kringloop anderen er blij mee maken.
In het geval van de kringloop gaat het het snelst en levert dat je direct ruimte op én een goed gevoel.
Ja, dat ga ik ook doen. Die container van de kringloop is echt heel dicht bij.
Damoontje
07-07-2026 om 14:53
RavIvaR schreef op 07-07-2026 om 13:40:
Damoontje,
Watertoren,
Ravla, dank je. Ja dat klopt. Soms vind ik het lastig plannen in de zomer. Op hete dagen doe ik liever niet te veel. Op dagen zoals deze vind ik het prettig om bezig te zijn maar soms komt er een flinke bui tussendoor.
Pfff ik schreef het elders ook. Ik was begonnen met re-integreren maar ze zijn allemaal ziek of op vakantie daar, of ze gaan met ontslag of zitten er niet lekker in door een sterfgeval. Ik had gesprek UWV en zei nog 'het is een rommeltje maar de sfeer is wel goed' maar die dame zei 'dit is teveel rommelig en dit strookt niet met de afspraken die er gemaakt zijn'.
Daar heeft ze wel een punt want zo'n werkdag als gisteren daar word ik gillend gek van en ik heb het ook nog nooit zo erg meegemaakt. Ik dacht heel even dat ze een grap met me uithaalden.
Ontopic: ik heb wel een bepaalde balans nodig tussen werk en thuis. Als er na een chaotische werkdag thuis eigenlijk niets meer uit mijn handen komt, gaat het niet goed.