Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het grote minimalisme topic

Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!


Pands schreef op 30-05-2026 om 23:33:

ik zit in een dilemma....zolder saat kleding van de kids wat te klein is. Ik hoor vriendinnen die goed verkopen op Vinted. Maar ik moet ook eerlijk zeggen dat ik geen zin heb om van alles een foto te maken. Met hoeveel tijd dat kost en oplevert. Resultaat...al die zakken staan op zolder.

Is het kleding die écht wat opbrengt? Ik doe het zelf niet, ik koop de meeste kleding tweedehands en dan vind ik het mooi geweest en geef het weg.

het is gewoon nog goede en mooie kleding. Kijk als het geld oplevert altijd fijn...mja heb er eigenlijk geen zin in. Misschien moet ik maar het als 1 groot pakket te koop zetten. Verkoopt het niet binnen 2 weken ofzo dan weg doen

Pands schreef op 31-05-2026 om 22:16:

het is gewoon nog goede en mooie kleding. Kijk als het geld oplevert altijd fijn...mja heb er eigenlijk geen zin in. Misschien moet ik maar het als 1 groot pakket te koop zetten. Verkoopt het niet binnen 2 weken ofzo dan weg doen

Tegen een kleine vergoeding laten afhalen, kost de minste moeite. Ik vraag dan een fles cola of reep chocola, of nou ja, manlief vraagt dat en hij zet het ook online. In een lokale groep of iets dergelijks. Gek genoeg krijg je minder dat mensen zeggen dat ze het willen maar niet komen opdagen, als je er iets kleins voor vraagt waarvoor ze moeite moeten doen. 

Ik had mijn schoenenrek eens kritisch bekeken. 
Conclusie was 2 paar voor marktplaats en 1 paar container. 
Een ander ouder paar twijfelde ik over maar had ik bewaard. Dit paar nu 2 keer aangehad en die gaan nu ook maar weg. Waren al niet mooi meer, maar lopen ook niet meer fijn ben ik nu achter. De demping is verdwenen. Dus die gaan nu ook weg.

Bij elkaar nu dus toch 4 paar weggedaan. 

Hoe doen jullie dat met schoenen? Hoeveel en hoelang bewaar je ze? 
En wanneer heb je voor het laatst schoenen weggedaan? 

als ik mijn schoenen zat ben of kapot zijn. 

ik heb de kinderkleding aan mijn schoonzus gegeven. 3 vuilniszakken vol. Weg ermee. 

Schoenen heb ik alleen die ik echt draag. Sneakers, sandalen en werkschoenen. En heb paar ham schoenen. 

Goed gedaan Pands! 

Ik heb inmiddels wat schoenen weggedaan die versleten waren maar heb ook nog 2 paar nette leren schoenen bewaard, de laatste keren dat ik deze droeg was bij uitvaarten. 
Daarvoor bewaar ik ze nu ook maar. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.