Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het grote minimalisme topic

Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!

Goed bezig Pands! En fijn ook dat je het niet alleen hoefde te doen!

De vliering ook gelukt?

vlierung is ook klaar. Morgen de zolder 

Na al ruim een jaar heel veel opgeruimd en weg gedaan te hebben dacht ik dat er niets meer weg kon. Afgelopen weken toch nog eens kritisch gekeken naar alles in huis (vooral de zolder en inhoud van kasten) en tuin en vanalles gevonden wat we eigenlijk nooit gebruiken en er vooral ligt voor het bewaren om het bewaren. Alles op MP gezet en heeft me toch weer 260 euro opgeleverd. En heerlijk om weer van wat overbodige spullen af te zijn.

Keuken opgeruimd  eet spullen van kleine rooie (kat) die hij niet meer mag eten gaan naar het dierenasiel.
Verder gaan er nog wat dingen naar de voedselbank. 

Fijn dat je zo het eten niet weg hoeft te gooien maar weg kan geven.

Laatst ben ik verhuisd, en omdat ik schrok van de kosten voor verhuizing heb ik zoveel mogelijk gedoneerd aan kringloop, de buren enzovoorts. Gek genoeg is wb meubels het al goedkoper om bij de ikea al nieuwe te kopen dan die mee te verhuizen...

Nu in mijn nieuwe huis probeer ik met ons gezin overzicht te houden. Dat gaat best lastig met kinderen van 6 en 8 die nog zichzelf moeten leren kennen en nog niet echt goed een mening kunnen vormen over welke spullen waardevol voor ze zijn. Bij hen ben ik er niet zo streng op. Mijn vrouw en ik hebben wel met onze eigen spullen dat als we het al een paar weken niet hebben gebruikt, en we het niet verwachten te gebruiken, het op vinted of de buren of kringloop gaat. 

Welkom op 't forum Batist! En leuk dat je hier mee schrijft. 
Klinkt ook wel als een mooi nieuw begin zo!

Dit weekend mijn lief gemotiveerd om wat spullen uit te zoeken en op marktplaats te zetten. 

Hoe gaat het bij jullie?

Ik heb de afgelopen weken weer wat grote spullen de deur uit gedaan. 
Maar zoals altijd komen er soms ook spullen bij. Zo blijft het een beetje in balans.

na het leeghalen van mijn ouderlijk huis 5 jaar geleden, dat van een vriendin begin dit jaar is nu het ouderlijk huis van manlief aan de beurt. En dan komt er toch heel veel je huis binnen. Met herinneringen, met " zonde om weg te gooien", met " ga ik verkopen". 
Nu bracht man  allemaal schoonmaak middelen mee die ik zelf niet gebruik, ben van de ecologische middelen. Maar ja..wat doe je er dan mee? De kinderen willen het ook niet. Vind weggooien ook zo wat. Dan kan ik het beter gebruiken, dan heeft het nog een functie voordat het door het riool gaat..maar ben juist zo goed op weg met allemaal " groene schoonmaakmiddelen". Heb het gevoel dat ik ineens weer op achterstand sta. Stom hè. Sommige flessen zijn half leeg, dat geef je ook niet zomaar weg.
Wat zouden jullie doen?

Herkenbaar Albra, sommige dingen  zijn dan lastig om afstand van te doen

De schoonmaakflessen
zou je op een Facebook groep kunnen plaatsen. Flessen die open zijn kan je dan met vermelding gratis laten afhalen.

RavIvaR schreef op 26-10-2025 om 22:18:

Herkenbaar Albra, sommige dingen zijn dan lastig om afstand van te doen

De schoonmaakflessen
zou je op een Facebook groep kunnen plaatsen. Flessen die open zijn kan je dan met vermelding gratis laten afhalen.

Ik heb en wil geen Facebook, man ook niet. Ook geen Instagram of TikTok voor het geval halflege flessen daar ook op kunnen 

Is er dan misschien een weggeefkast in de buurt? Ik denk dat daar best nog mensen blij mee kunnen zijn die weinig te besteden hebben.

Mocht je dat met halflege flessen toch niet willen dan misschien toch zelf op maken.

RavIvaR schreef op 26-10-2025 om 22:26:

Is er dan misschien een weggeefkast in de buurt? Ik denk dat daar best nog mensen blij mee kunnen zijn die weinig te besteden hebben.

Mocht je dat met halflege flessen toch niet willen dan misschien toch zelf op maken.

Ik heb er nog nooit een gezien hier in de omgeving. Wel diverse boekenbomen, daar heb ik alweer heel wat boeken neergelegd van de week. Soms leg ik daar ook wel iets anders in, bv speelgoed. Maar vloeibaar spul durf ik dan weer niet aan, kun je een hoop ongein mee uithalen.

Ik geloof dat ik het zelf maar opmaak..

Na lang twijfelen ben ik flink door de speelgoedkast heen gegaan. Aangezien Sinterklaas er ook weer aan gaat komen.....ben dit keer echt heel kritisch erdoorheen gegaan. Nu op zolder gezet voor de verkoop op Vinted of met Koningsdag.

Was een tijdje goed bezig met ontspullen maar langzaam slipt het huis toch weer dicht.

Schoonmaakspullen die je niet gebruikt zat ik aan te denken aan een weggeefkastje. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.