Huis, tuin en keuken
TessyTess
09-07-2021 om 21:19
Het grote minimalisme topic
Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!
Damoontje
28-09-2022 om 08:08
Hier heb je schapenvachten bij een ecologisch georiënteerde winkel. Stinken volgens mij niet echt maar kosten wel een veelvoud van wat jij noemt
Ik heb last van het museumstukkengevoel. Oude winterjas weggedaan en er kwamen nog allemaal mondkapjes uit de zakken... Het doet een beetje pijn maar geeft wel meteen ruimte.
SuperCow
28-09-2022 om 08:22
Wat een koopje! Schapenvachten zijn normaal een stuk duurder. Hier zijn ze geclaimd door de kat, en dat vind ik eigenlijk wel prima. Want die dingen zijn vuilwerend dus je schut ze even uit buiten, af en toe een borsteltje en ze kunnen er weer tegenaan. Probeer een fleecedeken maar eens van kattenharen te ontdoen!
Ik vond ze juist gaan stinken toen ze nat werden (dus ik kan me een beetje voorstellen hoe die badkamer geroken heeft
). Heb ze de laatste winter op de kop in de sneeuw gelegd en daar worden ze inderdaad schoon van! Maar meuren... pffff.
Mijn zwarte parka komt van de ANWB, maar die vind ik vrij neutraal. Het wordt pas ANWB als je er een partner bij uitzoekt die naast je in dezelfde jas gaat lopen toch?
De duurdere jassen van de Decathlon worden geprezen door ervaren bergwandelaars.
RavIvaR
28-09-2022 om 12:51
Evaluna schreef op 27-09-2022 om 20:54:
[..]
Ik ben begonnen inmiddels, 6 truien in blokken geknipt
![]()
Het resultaat wordt heel leuk, leuker dan ik dacht. En heel lekker warm. De hond, poes en kinderen zijn er al blij mee, nu nog wat groter maken.
Ik denk wel dat ik bij de kringloop nog een mooie sjaal koop ofzo om er een mooie afwerkrand van te maken. Kortom, ik ben lekker bezig en dat is ook wat waard
![]()
Wat leuk! Plaats je een foto als 'ie klaar is? Vind het altijd zo knap en creatief als mensen zoiets kunnen!
RavIvaR
28-09-2022 om 13:37
Zojuist mijn schoenen uitgezocht.had ik waarschijnijk ook al 10 jaar niet gedaan.
Nu elf paar schoenen geselecteerd die ik al jaren niet meer draag en weg kunnen.
Echt, ergens vraag ik me af waarom het me pas dit jaar echt lukt om spullen weg te doen en al die jaren daarvoor dat zo moeilijk ging.
GroenTuintje
28-09-2022 om 14:10
nou die schapenvacht van die andere kringloop heeft zo’n vreselijke schapenlucht, dat ik hem nu gewassen heb in de badkamer.. ik werd gewoon misselijk van de lucht daar 
Damoontje
01-10-2022 om 14:49
Ik zag dat de vachten hier 60 euro kosten maar dan zijn ze wel op verantwoorde manier bewerkt.
Binnenkort mijn planten maar eens opruimen. Ik heb ze eigenlijk toegezegd aan iemand maar dan moet ik ze brengen... en dat lukt ff niet. Misschien bewaar ik er 4 of 5 voor haar. De rest doneer ik dan via MP of via een plantenasiel hier.
Ik had mijn bureau nodig maar stond helemaal vol en toen zag ik pas hoeveel en hoe grote planten het alweer zijn. Als ik daar binnenkort een dagje mee aan de slag ga dan staat alles er weer netjes bij en vooral, dan kan ik mijn bureau weer gebruiken.
Verder de kopjes en mokken nagelopen. Er stond allemaal camping-/picknicspul tussen en dat kan net zo goed naar zolder (en ja ik kampeer wel af en toe
)
Verder een allegaartje op MP gezet. Wel onbeschadigd uiteraard.
Evaluna
02-10-2022 om 22:04
RavIvaR schreef op 28-09-2022 om 12:51:
[..]
Wat leuk! Plaats je een foto als 'ie klaar is? Vind het altijd zo knap en creatief als mensen zoiets kunnen!
Hij is klaar hoor! Heb hem vooral in een lekker tempo gemaakt, was leuk om te doen en hij is erg lekker warm
Zal eens kijken of ik er een fotootje bij krijg.
Evaluna
02-10-2022 om 22:04
Is er iets te zien?
Volgens mij niet, naja, in ieder geval een hele leuke manier om afgeschreven truien een tweede (of derde) leven te geven!
Zusterclivia
04-10-2022 om 15:11
Trouwens... ik moest aan je denken, ik kwam dit artikel tegen:
https://awkwardduckling.nl/2018/01/wollen-truien-hergebruiken/
Zitten leuke dingen bij. ![]()
ToetieToover
04-10-2022 om 15:21
Zusterclivia schreef op 04-10-2022 om 15:11:
Trouwens... ik moest aan je denken, ik kwam dit artikel tegen:
https://awkwardduckling.nl/2018/01/wollen-truien-hergebruiken/
Zitten leuke dingen bij.
Die tip van uithalen, dat deden ze vroeger. Dan had mijn oma als verrassing een paar extra bollen wol van mijn favoriete vest en als ik eruit gegroeid was, haalde ze het vest helemaal uit. Dan maakte ze het nat en liet het drogen om een warme kruik om de wol weer ‘recht’/breibaar te krijgen. Uiteraard mocht ik helpen de wol op de juiste manier om die kruik te wikkelen
En dan maar wachten tot hij weer af was!
Snoeske
04-10-2022 om 15:22
Vandaag doosje met prullaria aan de weg gezet. Er zijn al diverse dingen meegenomen. Mensen blij en ik blij.
Hobbelster
04-10-2022 om 19:15
Evaluna schreef op 02-10-2022 om 22:04:
Is er iets te zien?
Volgens mij niet, naja, in ieder geval een hele leuke manier om afgeschreven truien een tweede (of derde) leven te geven!
Fijn dat gelukt is, helaas is plaatje niet te zien.
heb je de link geplakt in het afbeelding venstertje (rechts naast de smileys)