Huis, tuin en keuken
TessyTess
09-07-2021 om 21:19
Het grote minimalisme topic
Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!
Maanlicht
17-08-2022 om 20:52
Leuk, dit topic!
Ik ben ook weer eens aan het opruimen gegaan. Heb gisteren mijn medicijnkast opgeschoond, zaten wel 18 dingen in die vervallen zijn. Heb alles naar de apotheek gebracht.
Dan hetzelfde in mijn badkamerkastjes. En ten slotte een Ikeazak vol oude schoenen naar de Kringloop gebracht. Ik kwam nog een lade vol stoffen mondmaskers tegen. Wegdoen maar? Zelfs als er weer een maskerplicht komt, iedereen is toch overgeschakeld op wegwerp? Of wat denken jullie?
Rockstar
17-08-2022 om 21:37
Maanlicht schreef op 17-08-2022 om 20:52:
Leuk, dit topic!
Ik ben ook weer eens aan het opruimen gegaan. Heb gisteren mijn medicijnkast opgeschoond, zaten wel 18 dingen in die vervallen zijn. Heb alles naar de apotheek gebracht.
Dan hetzelfde in mijn badkamerkastjes. En ten slotte een Ikeazak vol oude schoenen naar de Kringloop gebracht. Ik kwam nog een lade vol stoffen mondmaskers tegen. Wegdoen maar? Zelfs als er weer een maskerplicht komt, iedereen is toch overgeschakeld op wegwerp? Of wat denken jullie?
Ik bewaar mijn stoffen mondkapjes. Die gebruikte ik nog weleens toen het nog moest.
Maanlicht
17-08-2022 om 21:51
Rockstar schreef op 17-08-2022 om 21:37:
[..]
Ik bewaar mijn stoffen mondkapjes. Die gebruikte ik nog weleens toen het nog moest.
Ik vroeg me af of ik de een of andere boodschap gemist had, ivm de stoffen maskers. Maar nu ik erover nadenk; op een gegeven moment werd er gespecifieerd: draag een chirurgisch mondmasker. ( ik woon in België). En op dat moment waren de wegwerpdingen ook zo goedkoop …
Ik hou ze nog maar even bij.
Rockstar
17-08-2022 om 21:54
Maanlicht schreef op 17-08-2022 om 21:51:
[..]
Ik vroeg me af of ik de een of andere boodschap gemist had, ivm de stoffen maskers. Maar nu ik erover nadenk; op een gegeven moment werd er gespecifieerd: draag een chirurgisch mondmasker. ( ik woon in België). En op dat moment waren de wegwerpdingen ook zo goedkoop …
Ik hou ze nog maar even bij.
Volgens mij werd het geadviseerd, maar niet echt verboden. Ik hou het in elk geval bij de stoffen als het me uit komt, ik vind die dingen toch nutteloos.
Glamourlama
18-08-2022 om 00:59
Maanlicht schreef op 17-08-2022 om 20:52:
Leuk, dit topic!
Mondkapjes zijn echt superhandig bij het schoonmaken in huis. Ik doe ze bijv. op bij het schoonmaken van de kattenbak, dan is die lucht niet zo vreselijk.
NippyDunlin42
18-08-2022 om 11:16
Ik zou de stoffen mondkapjes houden. Al dat wegwerpspul is zo vervuilend.
Maanlicht
19-08-2022 om 09:37
In mijn streven naar een minder vol huis en leven heb ik gisteren de twee grote kratten aangepakt die in mijn dressing staan en waar ik alle losslingerende papieren inkieperde … al 1krat geleegd richting oudpapierbak en de andere al half uitgezocht en gesorteerd op ‘to do’, ‘klasseren’ etc.
Mevrouw75
22-08-2022 om 08:25
Glamourlama schreef op 15-08-2022 om 21:35:
Het ging hier over onderbroeken met gaten. Ik heb weer moeite met t-shirts. Van mijn favoriete merk, King Louie, heb ik nu 3 shirts met minigaatjes op mijn buik. Maar de kwaliteit is zo goed dat je het toch niet ziet als ik het aanheb. Ze pullen ook niet. Gebruik het nu als sport shirts. Maar ondertussen heb ik ook al weer nieuwe gekocht, waardoor mijn kast vol blijft.
Wat zeggen jullie, met kleine gaatjes weg of toch nog doordragen?
Kleine gaatjes, doordragen. Herstellen.
GroenTuintje
22-08-2022 om 09:29
Mevrouw75 schreef op 22-08-2022 om 08:25:
[..]
Kleine gaatjes, doordragen. Herstellen.
Ja doe ik ook met shirts etc
Broodtrommel
24-08-2022 om 10:04
Glamourlama schreef op 15-08-2022 om 21:52:
Het zijn niet van die beruchte gaatjes bij van die slechte, goedkope t-shirts. Deze shirts zijn zeker 4 jaar oud. Het is het begin van het einde, maar hoe lang blijf je het dan doordragen? Voorheen werd kleding me altijd te klein dus ik ken dit niet…
Ik heb nog shirts van 15 jaar geleden. Er zit in elk shirt 1 klein gaatje. Ik draag ze nog steeds voor vrije tijd. Het boeit me niet zo.
Broodtrommel
24-08-2022 om 10:06
Ik ga vandaag trouwens mijn appt uitruimen en alle kasten door. Ik wil de boel verkopen dus dit is een mooie motivator.
RavIvaR
15-09-2022 om 16:23
Vandaag weer wat kleding weggedaan. Waar de vorige keer vuilniszakken vol te kleine kleding de deur uit gingen, gaat het dit keer om items die nog wel passen. Die ik zelfs nog recent gedragen heb, maar me niet goed meer in voelde.
GroenTuintje
15-09-2022 om 19:22
ik was vandaag ergens op bezoek, waar het hele huis een enorm bende was qua spullen. Ik word dan altijd zo gemotiveerd om nog meer spullen weg te doen thuis 
alhambra
19-09-2022 om 21:37
Lukt het jullie ook om minder te kopen?
Ik hoor veel over mensen die veel zaken wegdoen maar ik ben zo bang dat ze weer opnieuw gaan kopen.
Ik ben bewust minder gaan kopen sinds een aantal jaar maar ik durf niet grondig te gaan weggooien uit angst dat ik het toch nodig heb en het opnieuw ga kopen.
Mischa83
19-09-2022 om 22:04
Wat een leuk topic!
Zelf probeer ik afgezien van niet onnodig kopen ook zoveel mogelijk tweedehands te kopen. Laatst nog een mooie pannenset gekocht via MP, was helemaal netjes nog dus ik was er blij mee!
Verder merk ik dat een aantal van m'n kasten erg vol raakt, dus binnenkort maar eens een opruimactie houden