Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het grote minimalisme topic

Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!

GroenTuintje schreef op 16-08-2021 om 21:40:

off topic, met mijn oma gaat het weer niet goed . Laten we bidden voor haar.

Qua opruimen ligt het weer stil hier

Heel veel sterkte! 🙏🏻

Jordgubbe schreef op 16-08-2021 om 20:18:

Goed bezig allemaal! Ik lees nog steeds mee, maar heb door ziekte vaak niet de puf te reageren.

Kennen jullie het nieuwe programma "100 dingen"? Ik zag het gisteravond op tv en vond het wel een leuk programma. Bekende Nederlanders worden uitgedaagd om te leven met 100 dingen per persoon. De rest van de spullen wordt daadwerkelijk het huis uitgehaald en ergens opgeslagen. Leuk om te zien wat dat met mensen doet. Tegelijk wordt er aandacht gevraagd voor mensen die het minder hebben en Cordaid.
Op de website wordt er ook een challenge aan gekoppeld die je zelf mee kunt doen.

https://kro-ncrv.nl/programmas/100-dingen

Leuk programma. Jammer dat de BN'ers het maar een week hoefden te doen. (Af en toe zeiden ze week en soms maand, beetje verwarrend, want volgens mij was het maar een week) Zo'n korte periode is makkelijk te overzien natuurlijk. 

Ik snap niet dat toen ze 100 spullen mochten houden, ze ook nog een setje kandelaars kozen. 

Sterktr Groentuintje

bedankt Broodtrommel en Loulou.

Wat zijn jullie allemaal goed bezig hier. Ik had al wel wat kamerplanten weggedaan, ik was ze zat. Er staan er nu ook een paar in de badkamer ( daar lijken ze beter aan te slaan)

sterkte, groen tuintje 

Hier weer wat spullen klaargezet voor de rommelmarkt. En was er hier ook één die minder boeken wilde, ik leg boeken die ik gelezen heb maar niet super vind nu ook weg voor de rommelmarkt. Ik heb 1 boekenkast en daar wil ik het bij houden (al heb ik ook een e-reader,  haha, daar kun je ook veel kwijt en die telt als één)

Dankje Susanna, 2 maanden geleden is mijn andere oma gestorven ( daar had ik helaas geen contact meer mee) . Met mijn momenteel zieke oma wel heel goed, ik had haar vaker willen zien maar ze woont best ver. Ik hoop op een wonder, dat wonder leek al te zijn maar (ze was tot gisteren helemaal haarzelf weer) helaas gooide nog een hersenbloeding roet in het eten

lieve groentuintje   
Ik duim voor jullie. 

GroenTuintje schreef op 16-08-2021 om 23:11:

Dankje Susanna, 2 maanden geleden is mijn andere oma gestorven ( daar had ik helaas geen contact meer mee) . Met mijn momenteel zieke oma wel heel goed, ik had haar vaker willen zien maar ze woont best ver. Ik hoop op een wonder, dat wonder leek al te zijn maar (ze was tot gisteren helemaal haarzelf weer) helaas gooide nog een hersenbloeding roet in het eten

Ach GroenTuintje, heel veel sterkte met je oma.

Mijn jonge kinderen hebben het weg doen ineens door. Als ze spullen verkopen waar ze niet meer mee spelen krijgen zij de opbrengst. Ze zijn nu heel enthousiast met wat weg mag 😁
We houden wel de regie en letten er op dat ze alleen spullen kiezen waar ze echt nooit meer mee spelen. Het zou jammer zijn als ze spijt zouden krijgen.

Aah, Groentetuintje, wat naar, heel veel sterkte! 

Myrdal schreef op 17-08-2021 om 06:03:

[..]

Ach GroenTuintje, heel veel sterkte met je oma.

Mijn jonge kinderen hebben het weg doen ineens door. Als ze spullen verkopen waar ze niet meer mee spelen krijgen zij de opbrengst. Ze zijn nu heel enthousiast met wat weg mag 😁
We houden wel de regie en letten er op dat ze alleen spullen kiezen waar ze echt nooit meer mee spelen. Het zou jammer zijn als ze spijt zouden krijgen.

Zorg er wel voor dat ze niet alles verbrassen op de kermis ofzo. Ik spreek uit ervaring 

Meeeeen wat heb ik veel in die botsauto's gegooid

sterkte groentetuintje

Dankje allemaal 

sterkte voor Groentetuintje!
Ik ga vandaag verder met mijn berging. Daar kan ik niet eens meer in. Het is een kleine ruimte maar staat helemaal vol. Met ik weet niet goed wat…….
Morgen is mijn washok aan de beurt. En dan moet ik nog wat gereedschap uitzoeken en dan ben ik denk ik klaar. Ik ben van plan om twee keer per jaar een grote opruimronde te doen. Tot nu toe echt heel veel weggedaan. Best trots op mezelf!

ze is overleden  ik heb de ogen uit mijn kop gejankt, en zit in de intratuin voor de kinderen ( ballenbak). 

Ach, wat verdrietig GroenTuintje, veel sterkte! Wat verdrietig, iemand die je je leven lang kende verdwijnt uit je zicht... 

Nu je toch bij Intratuin bent... koop een mooie struik ter gedachtenis aan oma. Mooie witte rozen... 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.