Huis, tuin en keuken
TessyTess
09-07-2021 om 21:19
Het grote minimalisme topic
Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!
Loulou39
11-08-2021 om 19:26
SuperCow schreef op 11-08-2021 om 13:01:
Mijn zolder is leeg (op de wasmachine, droger en een wasrek na).
Geeft ook wel weer een wat dubbel gevoel, al die ongebruikte meters. Maar ja, verhuizen is in deze woningmarkt vrij kansloos.
Ik kwam een mooi lijstje tegen met alle duurzame (en eerlijke) kledingmerken, volgens mij werd daar een tijdje geleden naar gevraagd? Er staan veel meer merken op dan ik dacht, dus dat vind ik zelf wel mooi en dat maakt het ook wat laagdrempeliger om er iets mee te doen.
100+ fair fashion merken | Eerlijke & duurzame kleding kopen (thegreenguide.nl)
Oooh, wat ben ik jaloers!!! Maar het is je gegund 😁
Ik ga dus wel verhuizen (naar een veel kleiner huisje) en ik moet nog zoveel 😫, lig er gewoon wakker van…. Maar het vooruitzicht van een opgeruimd huis met alleen de spullen die je nodig hebt, en daardoor overzicht en rust, is natuurlijk wel het mooiste doel 💃🏻
Dus dapper door 😁
SuperCow
12-08-2021 om 15:01
Loulou39 schreef op 11-08-2021 om 19:26:
[..]
Oooh, wat ben ik jaloers!!! Maar het is je gegund 😁
Ik ga dus wel verhuizen (naar een veel kleiner huisje) en ik moet nog zoveel 😫, lig er gewoon wakker van…. Maar het vooruitzicht van een opgeruimd huis met alleen de spullen die je nodig hebt, en daardoor overzicht en rust, is natuurlijk wel het mooiste doel 💃🏻
Dus dapper door 😁
Haha, dat is grappig, ik ben wel jaloers op jou! Zou ook graag kleiner wonen maar zie dat in deze woningmarkt nog niet heel snel gebeuren helaas.
Zet 'm op, you can do it! Wat is ook alweer je deadline??
Geeft mij ook rust, minder spullen, al gaat het niet niet zo hard omdat ik letterlijk op niveau paperclips bezig ben. Al is De Beer nog niet weg: hij past niet in de vuilniszakken die ik nu heb. 
Loulou39
12-08-2021 om 16:27
SuperCow schreef op 12-08-2021 om 15:01:
[..]
Haha, dat is grappig, ik ben wel jaloers op jou! Zou ook graag kleiner wonen maar zie dat in deze woningmarkt nog niet heel snel gebeuren helaas.
Zet 'm op, you can do it! Wat is ook alweer je deadline??
Geeft mij ook rust, minder spullen, al gaat het niet niet zo hard omdat ik letterlijk op niveau paperclips bezig ben. Al is De Beer nog niet weg: hij past niet in de vuilniszakken die ik nu heb.
Dat vind ik dan weer grappig, want de meeste mensen willen juist groter 😁
Deadline is eind augustus, maar na volgende week kan ik niet echt meer wat doen. Dus nog een week, waarvan morgen hele dag werken dus die valt ook af. Krijg er de zenuwen van 🙃
Aaah beer🌸 zou het een teken zijn dat je m toch moet houden? 😁
SuperCow
12-08-2021 om 17:46
Loulou39 schreef op 12-08-2021 om 16:27:
[..]
Dat vind ik dan weer grappig, want de meeste mensen willen juist groter 😁
Deadline is eind augustus, maar na volgende week kan ik niet echt meer wat doen. Dus nog een week, waarvan morgen hele dag werken dus die valt ook af. Krijg er de zenuwen van 🙃
Aaah beer🌸 zou het een teken zijn dat je m toch moet houden? 😁
Dat is al snel! Denk je dat het je gaat lukken? Of vind je het erg om anders een aantal extra dozen meeverhuizen en die later uit te pakken? (Of die truc met dat je alleen uitpakt wat je nodig hebt, en alles wat over is kan na x maanden weg?). Die stress is niet fijn! Hopelijk ben je daar snel vanaf.
Haha, nee beer gaat echt pleite. Heb toevallig nog een laatste grotere vuilniszak in de schuur gevonden (check dubbelcheck of die ook spin-vrij was), dus beer - en nog 2 oude kussentjes - gaan richting de textielcontainer van de week!
Myrdal
12-08-2021 om 17:55
Succes Loulou39! Verhuizen is altijd al stressen, helemaal als je ook nog kleiner gaat wonen. Deze week nog niet heel veel opgeruimd, maar wel als ik iets tegen kwam gelijk bedacht: kan het weg of niet? Dus toch her en der wat dingen weg. Kwam vandaag langs het weggeefkastje en zag dat er al heel wat dingen weg waren die ik er in had gezet 🙂 Kan er weer wat nieuws heen 😁
Loulou39
12-08-2021 om 19:21
SuperCow schreef op 12-08-2021 om 17:46:
[..]
Dat is al snel! Denk je dat het je gaat lukken? Of vind je het erg om anders een aantal extra dozen meeverhuizen en die later uit te pakken? (Of die truc met dat je alleen uitpakt wat je nodig hebt, en alles wat over is kan na x maanden weg?). Die stress is niet fijn! Hopelijk ben je daar snel vanaf.
Haha, nee beer gaat echt pleite. Heb toevallig nog een laatste grotere vuilniszak in de schuur gevonden (check dubbelcheck of die ook spin-vrij was), dus beer - en nog 2 oude kussentjes - gaan richting de textielcontainer van de week!
Ik weet niet of het gaat lukken, het gaat erom spannen.
Eigenlijk heb ik nu wel mijn hele huis uitgezocht, heel veel weggedaan en kan ik nu inpakken wat ik mee wil nemen en dat verhuizen (ook zo’n stressfactor: voor het eerst in een busje rijden…alleen…😱)
Wat overblijft, moet dan voor eind augustus weg zijn, dus volgende week marktplaats voor de koelkast en wasmachine, kijken wat de kringloop wil, en de rest naar de vuilstort. In één of twee dagen.
En iemand zoeken met een enorme papierversnipperaar, want ik heb alle papieren uitgezocht en een stapel tot kniehoogte die versnipperd moet worden (het is maar wat je bezig houdt 😂)
Vaarwel beer!! 💕🌺😁
Loulou39
12-08-2021 om 19:23
Myrdal schreef op 12-08-2021 om 17:55:
Succes Loulou39! Verhuizen is altijd al stressen, helemaal als je ook nog kleiner gaat wonen. Deze week nog niet heel veel opgeruimd, maar wel als ik iets tegen kwam gelijk bedacht: kan het weg of niet? Dus toch her en der wat dingen weg. Kwam vandaag langs het weggeefkastje en zag dat er al heel wat dingen weg waren die ik er in had gezet 🙂 Kan er weer wat nieuws heen 😁
Dank je wel!
Ook slim trouwens om overal even bij na te denken of je het wilt houden of niet en dan meteen even actie daarop. Dan doe je het geleidelijk en is het wat overzichtelijker. Ga ik vanaf nu ook doen 👍🏻.
(Of eigenlijk niet meer nodig want bijna alles is al weg over twee weken 😁)
Nicole123
12-08-2021 om 21:02
Succes Loulou, het lukt je vast!
Ik heb bedacht dat ik mijn boeken wil minimaliseren tot maximaal één plank in de boekenkast en er alleen nog boeken op wil hebben staan met of emotionele waarde of die ik nog regelmatig wil herlezen of inkijken. Alle 'ga ik ooit nog lezen' boeken ga ik óf lezen en dan een volgende lezer er blij mee maken, of als ik het niks vind meteen een beter 'baasje' ervoor zoeken. Ik mag erover doen tot eind dit jaar, het hoeft niet snel. Als het me lukt dan mag ik daarna van mezelf een abonnement op de bieb. Daar kijk ik al naar uit: alle boeken die ik maar wil lezen, zonder dat ze blijvend ruimte innemen in mijn huis, wat wil je nog meer?
Saga
13-08-2021 om 15:33
Nicole123 schreef op 12-08-2021 om 21:02:
Succes Loulou, het lukt je vast!
Ik heb bedacht dat ik mijn boeken wil minimaliseren tot maximaal één plank in de boekenkast en er alleen nog boeken op wil hebben staan met of emotionele waarde of die ik nog regelmatig wil herlezen of inkijken. Alle 'ga ik ooit nog lezen' boeken ga ik óf lezen en dan een volgende lezer er blij mee maken, of als ik het niks vind meteen een beter 'baasje' ervoor zoeken. Ik mag erover doen tot eind dit jaar, het hoeft niet snel. Als het me lukt dan mag ik daarna van mezelf een abonnement op de bieb. Daar kijk ik al naar uit: alle boeken die ik maar wil lezen, zonder dat ze blijvend ruimte innemen in mijn huis, wat wil je nog meer?
Haha, mooi is dat hè. Dat een biebabonnement nu een doel is. Vroeger had ik als kind een biebabonnement omdat het veel te duur was om al die boeken te kopen en te bewaren die ik las. En toen was juist het idee om voortaan boeken te kopen. Ik vind het serieus een goed idee, en ga er ook eens over nadenken.
Zojuist 6 vuilniszakken met kleding van de kinderen weg gedaan. Veel gekregen, en dan nu eens goed uitgezocht. Alleen wat echt mooi was en niet verwassen/gelapt/gepild etc was mocht blijven. Nu heb ik alsnogvoor beide kids 2 volle dozen in hun volgende mat(en) staan.
Ook wat oud ijzer weggebracht. Ruimt weer lekker op. Hopelijk kan ik volgende week ook nog wat kastjes opruimen.
Wilgenkatje-
13-08-2021 om 16:26
MissBobby schreef op 29-07-2021 om 21:56:
Postzegels kunnen goed opbrengen hoor!
Is dat zo? Mijn man had zijn verzamelingen bewaard om later aan een van de kinderen te geven als extraatje. Nou, dat viel (rond 2008) keihard tegen. Zoon heeft ze toen alsnog maar voor frankering gebruikt, zover dat nog mocht.
Wilgenkatje-
13-08-2021 om 16:28
Vaarwel beer!! 💕🌺😁
Past-ie wel in de klep van de textielcontainer?? Ik zou 'm laten verhuizen via de Weggeefhoek.
MissBobby
13-08-2021 om 18:28
Wilgenkatje- schreef op 13-08-2021 om 16:26:
[..]
Is dat zo? Mijn man had zijn verzamelingen bewaard om later aan een van de kinderen te geven als extraatje. Nou, dat viel (rond 2008) keihard tegen. Zoon heeft ze toen alsnog maar voor frankering gebruikt, zover dat nog mocht.
Mijn ex handelt in postzegels dus vandaar mijn opmerking. Ik heb er geen klap verstand van hoor.
MissBobby
13-08-2021 om 18:29
ik ben vandaag naar de stort gereden met zooi uit de garage. Heb echt bizar veel weggedaan. Volgende week verder op de zolder. Heb de smaak te pakken! Hoe staat het bij jullie?
Hobbelster
13-08-2021 om 18:57
succes, Loulou, wat is de tijd gevlogen zeg laatst had je nog iets van anderhalve maand en nu is het al bijna zo ver! Maar gaat je lukken!!! En het rijden met een busje is leuk, je zit lekker hoog en ziet veel. Komt vast goed!
Nicole dat van die boeken; goed idee inderdaad! Laatst 2 dozen weggedaan en ligt nog een stapel voor de verkoop.
maar Ls het te lang duurt voordat ik er zin in heb om dat online te zetten en zo, dan gaan ze ook naar de kringloop.
Geeft ook wel weer een wat dubbel gevoel, al die ongebruikte meters. Maar ja, verhuizen is in deze woningmarkt vrij kansloos.