Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het grote minimalisme topic

Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!

man man man (of vrouw…..). Ik ben bezig in de garage. Wat een drama. Waarom dacht ik dat het echt heel handig was om zeker 15 dekbedovertrekken en lakens te bewaren? Ik leg er weleens 2 op de grond tijdens het verven maar ik woon niet bepaald in een landhuis dus waarom zoveel. Tig oude verf blikken met amper iets erin. Foto’s gemaakt van de RAL nummers en weg ermee. Potjes bellenblaas (leeg natuurlijk), kapot gereedschap, oude dekens om onder te zitten als het koud is buiten die ik nooit pak want niet mooi, dus gewoon die van binnen pak. 
heel veel zakken troep nu en weer wat dozen voor de kringloop. Nog 1 kast en dan woensdag de andere kant en donderdag naar de stort. 

Ik heb eh...een nieuw bed besteld...voor op dochters kamer 
Die staat al twee jaar op mijn verlanglijstje, tig keer uitverkocht al en weer opnieuw beschikbaar gekomen. Maar ja, éérst een opgeruimde kamer, dán een nieuw bed. Ik ben dus bezig met die kamer...en nu móét ie wel af, want dat bed komt dus. 
Spannend...

hier flink wat kamerplanten weggegooid die het slecht deden of dood waren. En wat potten gaan naar de weggeefbak. Daarnaast een plantenrek met planten naar boven geplaatst. Wat een opgeruimd gevoel geeft dat zeg

lekker bezig allemaal weer! 

@Susanna, niet schamen hoor, je bent juist heel goed bezig! Je ruimt op en je gaat gewoon je dochter laten ervaren hoe fijn het is om in een opgeruimder (en schone) kamer te leven…. Daar zal ze echt blij mee zijn. wees mild voor jezelf. 

MissBobby schreef op 09-08-2021 om 16:41:

man man man (of vrouw…..). Ik ben bezig in de garage. Wat een drama. Waarom dacht ik dat het echt heel handig was om zeker 15 dekbedovertrekken en lakens te bewaren? Ik leg er weleens 2 op de grond tijdens het verven maar ik woon niet bepaald in een landhuis dus waarom zoveel. Tig oude verf blikken met amper iets erin. Foto’s gemaakt van de RAL nummers en weg ermee. Potjes bellenblaas (leeg natuurlijk), kapot gereedschap, oude dekens om onder te zitten als het koud is buiten die ik nooit pak want niet mooi, dus gewoon die van binnen pak.
heel veel zakken troep nu en weer wat dozen voor de kringloop. Nog 1 kast en dan woensdag de andere kant en donderdag naar de stort.

Complimenten!! Wat een spullen kan je verzamelen he? 

Herecomesthesun schreef op 09-08-2021 om 20:52:

[..]

Complimenten!! Wat een spullen kan je verzamelen he?

Echt hè?! Verschrikkelijk 

SusannaT schreef op 09-08-2021 om 17:09:

Ik heb eh...een nieuw bed besteld...voor op dochters kamer
Die staat al twee jaar op mijn verlanglijstje, tig keer uitverkocht al en weer opnieuw beschikbaar gekomen. Maar ja, éérst een opgeruimde kamer, dán een nieuw bed. Ik ben dus bezig met die kamer...en nu móét ie wel af, want dat bed komt dus.
Spannend...

Inderdaad spannend! Wat zal het mooi worden!

MissBobby schreef op 09-08-2021 om 16:41:

Goed bezig! Ik kom ook zoveel zooi tegen op zolder! Niet te geloven! Ik begrijp het volledig!

Ik ben even een paar dagen van huis. Dus even niet opruimen nu. Volgende week weer verder!

Veldbloemen schreef op 10-08-2021 om 00:22:

[..]

Goed bezig! Ik kom ook zoveel zooi tegen op zolder! Niet te geloven! Ik begrijp het volledig!

Ja die zolder hier is ook een project. Al ziet hij er al veel beter uit dan eerst helaas weer een gevonden kastje van partner wat in de weg staat en veel te veel speelgoed en andere meuk wat ik nog moet uitzoeken voor mp

Poeh, op de zolder ben ik nog niet geweest, maar ik denk niet dat het daar heel erg is. Vorig jaar voor een verhuizing al de zolder aardig onder handen genomen.
Zojuist de badkamerlade doorgespit. Ondanks dat ik niet veel make up draag/heb vond ik toch 4 puntenslijpers in mijn make up bakje, een beetje teveel van het goede. En samples die ik al jaren heb, maar nooit gebruik. La is nu heerlijk opgeruimd. Aangezien ik die elke dag open trek is het een mooie stimulans 😀

ik kom dagelijks op zolder  heb daar de wasmachine en wasrekken staan, misschien dat het mij daarom ook extra stoort 

Mijn zolder is leeg (op de wasmachine, droger en een wasrek na).  Geeft ook wel weer een wat dubbel gevoel, al die ongebruikte meters. Maar ja, verhuizen is in deze woningmarkt vrij kansloos.

Ik kwam een mooi lijstje tegen met alle duurzame (en eerlijke) kledingmerken, volgens mij werd daar een tijdje geleden naar gevraagd? Er staan veel meer merken op dan ik dacht, dus dat vind ik zelf wel mooi en dat maakt het ook wat laagdrempeliger om er iets mee te doen.

100+ fair fashion merken | Eerlijke & duurzame kleding kopen (thegreenguide.nl)

SuperCow schreef op 11-08-2021 om 13:01:

Mijn zolder is leeg (op de wasmachine, droger en een wasrek na). Geeft ook wel weer een wat dubbel gevoel, al die ongebruikte meters. Maar ja, verhuizen is in deze woningmarkt vrij kansloos.

Ik kwam een mooi lijstje tegen met alle duurzame (en eerlijke) kledingmerken, volgens mij werd daar een tijdje geleden naar gevraagd? Er staan veel meer merken op dan ik dacht, dus dat vind ik zelf wel mooi en dat maakt het ook wat laagdrempeliger om er iets mee te doen.

100+ fair fashion merken | Eerlijke & duurzame kleding kopen (thegreenguide.nl)

Dank je wel, handig! En jaloers op je lege zolder! Ik wil juist verhuizen naar iets groters, maar ja, verhuizen in deze woningmarkt... Dus dan maar meters vrijmaken in ons huidige huis, misschien komt dat uiteindelijk wel op hetzelfde neer!

Ik heb net drie pannen weggedaan waar de bodem van versleten was en aanbakte. Twee ervan stonden al een tijdje in de trapkast, als reserve. Note to self: als je iets wat eigenlijk niet meer zo voldoet nog bewaart als reserve dan gebruik je het in de praktijk never nooit meer. Ik twijfelde of ik één of twee pannen zou kopen als vervanging. Ik heb er nu één gekocht, mochten we erachter komen dat dat te weinig is kunnen we er altijd nog eentje bij kopen. Het 'ja maar dan moet ik nog een extra keer naar de winkel' argument van mezelf daar trap ik niet meer in, want zo onoverkomelijk is het niet om nog een keer naar de winkel te moeten.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.