Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het grote minimalisme topic

Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!

Loulou39 schreef op 08-08-2021 om 02:08:

[..]

O hahaha, dat zou niet eens in me opkomen, wat goed 😁

(Weet ook niet of ik dat zou durven ook al heb je er recht op 😳)

Was me bij een eerder bezoek geadviseerd door een medewerker van de beddenafdeling. Ik was nl op zoek naar een nieuw matras en vroeg welke niet zo snel zou gaan doorliggen.

Aangezien ik altijd een matrasbeschermer en een molton gebruik, zag hij er verder uit als nieuw. Als er allerlei dubieuze vlekken op hadden gezeten had ik het uiteraard niet gedaan 😁

Ik ben vandaag een dagje alleen thuis en ben begonnen kleding uit te zoeken voor naar de kledingbak. Tot nu toe vier vuilniszakken vol! Blij mee. Nu is het alleen wel ontploft in mijn slaapkamer en mis ik de motivatie dit weer op de ruimen.. Een weergave van hoe bij mij opruimen meestal verloopt, haha. *verzamelt energie en gaat weer door*

Herecomesthesun schreef op 08-08-2021 om 12:48:

Ik ben vandaag een dagje alleen thuis en ben begonnen kleding uit te zoeken voor naar de kledingbak. Tot nu toe vier vuilniszakken vol! Blij mee. Nu is het alleen wel ontploft in mijn slaapkamer en mis ik de motivatie dit weer op de ruimen.. Een weergave van hoe bij mij opruimen meestal verloopt, haha. *verzamelt energie en gaat weer door*

Kom op, je kunt het!!

Vandaag de besteklade opgeruimd. Als vegetariër alle vleesvorken maar eruit gehaald. 15 gebaksvorkjes (zoveel mensen passen er niet eens fatsoenlijk in mijn huis) en dan heb ik nog een glaasje vol met zilveren vorkjes  . Misschien moet ik daar ook nog wat van weg doen. Er liggen ook twee soorten bestek in mijn la, 1 van oma geweest en 1 van mijn moeder. Dus ook daar gaan ontdubbelen. Ik hou wel van grote hoeveelheden bestek, omdat ik mijn vaatwasser niet vaak laat draaien, dan grijp ik niet mis.

Nu ga ik mijn gehele voedselvoorraad inventariseren, menu's bedenken om de voorraad op te maken en boodschappen doen om de ontbrekende dingen te halen. Wens me sterkte...

keurig weer een vuilniszak vol uit dochters kamer en een halve kledingzak gevuld. Zo weer verder.

In de tussentijd even koffie gedronken bij familie en teruggekomen met een splinternieuwe pennenbak "want dat leek me echt iets voor jou"  Zo kom ik nooit van mijn spullen af.

Er staan ook al twee dozen klaar voor de rommelmarkt van onze kerk. Fiets gaat daar ook heen of naar de ANWB inderdaad.

hier ook goed bezig. De Schotten op zolder zijn aan de beurt. 2 dozen voor de kringloop, 1 doos oud papier, 1 vuilniszak troep en wat spullen voor de verkoop. Wat speelgoed teruggezet wat ik niet kwijt wil en een doos met foto’s die uitgezocht moet worden en gourmetstel. Wat een ruimte! Nu de andere kant. 

SusannaT schreef op 08-08-2021 om 15:08:

keurig weer een vuilniszak vol uit dochters kamer en een halve kledingzak gevuld. Zo weer verder.

In de tussentijd even koffie gedronken bij familie en teruggekomen met een splinternieuwe pennenbak "want dat leek me echt iets voor jou" Zo kom ik nooit van mijn spullen af.

Er staan ook al twee dozen klaar voor de rommelmarkt van onze kerk. Fiets gaat daar ook heen of naar de ANWB inderdaad.

Je mag heel vriendelijk nee zeggen. Je hoeft echt niet alles aan te nemen omdat iemand anders voor jou bedacht heeft dat je iets nodig hebt.

Goed bezig allemaal! Hier is man ook enthousiast geraakt en pakt nu de garage aan, leuk! 
Verder hou ik nogal van tuinieren en bewaarde de plastic potten altijd om in te stekken. Maar ik gebruik lang niet alles en zeker niet de grotere potten. Dus alles bij elkaar gezet wat weg kan en dat gaat naar een kweker waar ze die potten kunnen hergebruiken. Scheelt een hoop ruimte 🙂
@SusannaT: ja, die goedbedoelde meegeefdingen zijn altijd moeilijk, hier gebeurt dat ook wel eens.  Tegen mijn ouders kan ik prima nee dank je zeggen, die vatten dat niet verkeerd op. Bij anderen is dat soms lastiger...

Wat zijn jullie goed bezig!

Vandaag weer een lading lege kartonnen dozen afgevoerd naar de oud papier container in de wijk. Ruimt lekker op!

MissBobby schreef op 08-08-2021 om 15:50:

hier ook goed bezig. De Schotten op zolder zijn aan de beurt. 2 dozen voor de kringloop, 1 doos oud papier, 1 vuilniszak troep en wat spullen voor de verkoop. Wat speelgoed teruggezet wat ik niet kwijt wil en een doos met foto’s die uitgezocht moet worden en gourmetstel. Wat een ruimte! Nu de andere kant.

Ik heb nu beeld van een trio met Ed Sheeran en een andere roodharige man in een kilt. 
maar dat is vast niet was je bedoelde met de Schotten die een beurt kregen 

Hobbelster schreef op 08-08-2021 om 17:29:

[..]

Ik heb nu beeld van een trio met Ed Sheeran en een andere roodharige in een lukt.

Woehaaaaa! Nee, dan komt er van opruimen niet veel….

Hobbelster schreef op 08-08-2021 om 17:29:

[..]

Ik heb nu beeld van een trio met Ed Sheeran en een andere roodharige man in een kilt.

Mlah! schreef op 08-08-2021 om 14:41:

[..]

Kom op, je kunt het!!

Vandaag de besteklade opgeruimd. Als vegetariër alle vleesvorken maar eruit gehaald. 15 gebaksvorkjes (zoveel mensen passen er niet eens fatsoenlijk in mijn huis) en dan heb ik nog een glaasje vol met zilveren vorkjes . Misschien moet ik daar ook nog wat van weg doen. Er liggen ook twee soorten bestek in mijn la, 1 van oma geweest en 1 van mijn moeder. Dus ook daar gaan ontdubbelen. Ik hou wel van grote hoeveelheden bestek, omdat ik mijn vaatwasser niet vaak laat draaien, dan grijp ik niet mis.

Nu ga ik mijn gehele voedselvoorraad inventariseren, menu's bedenken om de voorraad op te maken en boodschappen doen om de ontbrekende dingen te halen. Wens me sterkte...

Sterkte!! 😁💃🏻💃🏻💃🏻

Jij bent ook wel heel lekker bezig hoor 👍🏻

ik heb zelfs mijn enorme plastic opbergbak met ‘nostalgische spulletjes’ en herinneringen opgeruimd. Heel veel geboortekaartjes en dat soort spul weggegooid. Het past nu in 2 grote schoenendozen die ik bovendien in een kast heb gezet zodat ik er eerder in kan kijken als ik dat zou willen. 

Ik geloof niet dat iemand zich voor kan stellen wat een enorme vieze berg troep de kamer van mijn dochter is en wat een gigantische klus om dat weg te ruimen 
Ik durf het ook niet tegen iemand te zeggen, stel je voor dat ze komen helpen! En dan zien dat ik in geen weken beneden heb schoongemaakt (I know, I have issues), het aantal spinnen is aanzienlijk, al zullen ze binnen twee weken weggehaald zijn door de stofzuiger, want als ik dat niet doe denk ik dat mijn zoon niet meer naar huis durft (en terecht). 

Net nóg een vuilniszak gevuld, een zak kleding, een deel van de kleding zit nu in de was en een grote doos gevuld met oud papier. En nog zou een buitenstaander niet zien hoeveel er al weg is... en ik verwacht ook geen langdurige dankbaarheid van dochter (daar is ze kind voor, en ook zij heeft issues...).

Mijn studie lijdt hieronder (Ik moet mijn scriptie schrijven ) maar ik wil ook echt, echt het huis een keer op orde hebben zodat we hulp kunnen vragen bij de  gemeente zonder dat ik door de grond zak. Moet ik denk wel ff voor (en na) foto's maken, anders zien ze de noodzaak van die hulpniet in natuurlijk. 

Pff, zit er wel een beetje doorheen (maar niet zo erg als zou kunnen). Stug doorgaan maar 

SusannaT schreef op 08-08-2021 om 20:48:

Ik geloof niet dat iemand zich voor kan stellen wat een enorme vieze berg troep de kamer van mijn dochter is en wat een gigantische klus om dat weg te ruimen
Ik durf het ook niet tegen iemand te zeggen, stel je voor dat ze komen helpen! En dan zien dat ik in geen weken beneden heb schoongemaakt (I know, I have issues), het aantal spinnen is aanzienlijk, al zullen ze binnen twee weken weggehaald zijn door de stofzuiger, want als ik dat niet doe denk ik dat mijn zoon niet meer naar huis durft (en terecht).

Net nóg een vuilniszak gevuld, een zak kleding, een deel van de kleding zit nu in de was en een grote doos gevuld met oud papier. En nog zou een buitenstaander niet zien hoeveel er al weg is... en ik verwacht ook geen langdurige dankbaarheid van dochter (daar is ze kind voor, en ook zij heeft issues...).

Mijn studie lijdt hieronder (Ik moet mijn scriptie schrijven ) maar ik wil ook echt, echt het huis een keer op orde hebben zodat we hulp kunnen vragen bij de gemeente zonder dat ik door de grond zak. Moet ik denk wel ff voor (en na) foto's maken, anders zien ze de noodzaak van die hulpniet in natuurlijk.

Pff, zit er wel een beetje doorheen (maar niet zo erg als zou kunnen). Stug doorgaan maar

Wat vervelend dat je er zo voor schaamt, maar misschien moet je juist even door de schaamte heen zodat mensen je kunnen helpen? Ook omdat je studie eronder lijdt. 

Dikke knuffel, houdt moed!

Ikzelf heb een begin gemaakt in de keuken. Eerste beste gepakt waarvan ik denk dat gebruik ik toch nooit en ik doe het direct weg. Ik heb rust nodig na mijn operatie dus ik zit er met een stoel naast doe 1 kastje per keer. Maar geeft toch een lekker gevoel 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.