Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het grote minimalisme topic

Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!

Vandaag begonnen om mijn kelder weer begaanbaar te maken. Links en rechts grote houten stellingen, groot gedeelte dozen en bakken die ik er tijdens verhuizing, 12 jaar geleden heb neergezet. De laatste tijd kwam er alleen maar meer bij en moest ik over spullen klimmen als ik ergens bij moest. 

Ik heb 4 verhuisdozen uitgeruimd, groot deel weggegooid, een deel naast de container tot vanavond, wat niet meegenomen is gaat daarna ook weg. Een klein gedeelte gehouden, zoals oude foto's en paar tekeningen van dochter, wat porseleinen dingen die van mijn oma zijn geweest die nu niet in mijn interieur passen en enkele twijfelgevalletjes.
Verder oud roestig tuingereedschap weggegooid, wat ooit van de vorige tuinder was op een volkstuin (en die volkstuin heb ik ook al 2 jaar niet meer). De rest van het tuingereedschap in een verloren hoekje gezet waar het niet in de weg staat.

Verder nog een heleboel los spul, van huisdieren die we niet meer hebben. En een vuilniszak vol troep.

Ruimt lekker op, maar ik ben er nog lang niet.

Oud gereedschap kun je ook inleveren, dan wordt het opgeknapt en gaat het naar een derde wereldland. 

FantasticFox schreef op 07-08-2021 om 20:30:

Oud gereedschap kun je ook inleveren, dan wordt het opgeknapt en gaat het naar een derde wereldland.

Heb je ook zulk soort tips voor (oude) fietsen?
in de Randstad? 

Loulou39 schreef op 07-08-2021 om 21:01:

[..]

in de Randstad?

Hier is het lokale AZC er blij mee, dat ligt hier precies tussen 2 dorpen in.

Oude dierenspullen kun je vaak inleveren bij het asiel, Mlah!

Ik was verbaasd dat de kringloop hier oude matrassen in nam , die worden naar Afrika verscheept. 

SuperCow schreef op 07-08-2021 om 21:06:

[..]

Zal zo eens kijken wat er nog staat. Goed punt inderdaad. Het zijn dingen voor ratten (of fretten) en die slopen nog wel eens wat 

[..]

Ik was verbaasd dat de kringloop hier oude matrassen in nam , die worden naar Afrika verscheept.

Wow. Wij moeten bij de mieuatraat flink betalen om matrassen te mogen inleveren! Kringloop wilde ze ook al niet hebben. Hebben het door een kennis laten wegbrengen in wiens woonplaats het wel gratis naar de milieustraat kan 

Ik heb na 7 jaar wel eens een matras teruggebracht naar IKEA. Zat een kuil in het midden. Kreeg zelfs nog 30% terug, want 10 jaar garantie 😁

[..]

in de Randstad?

Die kun je toch ergens neerzetten zonder slot erop, dan zijn ze zo weg

MindlessCamel53

MindlessCamel53

08-08-2021 om 00:19

[..]

in de Randstad?

De ANWB knapt fietsen op voor kinderen van 8 tot 18 jaar. 

https://www.anwb.nl/over-anwb/anwb-kinderfietsenplan#doneer-je-fiets 

ik ben geopereerd en moet rust houden op bed. Zat te denken om dan rustig maar kleding te gaan uitzoeken. Maar ik merk dat ik het lastig vindt om te beginnen...

Zelfde als in de keuken. Hoeveel spullen je eigenlijk niet gebruikt maar toch hebt voor die ene keer...als ik eenmaal opruim woede heb kan ik ook weer te veel weggooien. 

Vandaag heeft mijn vriend me geholpen om bergen karton af te voeren en 10 zakken kleding naar de kledingbak te rijden. Het  stond hier klaar om af te voeren. Zo blij dat het nu ook mijn huis uit is! Morgen volgt nog meer karton! Ik heb nu veel lege dozen.

hier ook weer aan het opruimen geweest. De zolder. Veel speelgoed uitgezocht en op mp gezet. Nu afwachten op de kopers

[..]

Die hebben wij hier niet meer in de buurt, maar misschien is de tip van Jordgubbe wat. En de tip van GroenTuintje als niets anders lukt 😁

Oude beddengoed (lakens, dekbedovertrekken: schoongewassen uiteraard) zijn trouwens ook vaak welkom in de asiels 👍🏻

Mlah! schreef op 07-08-2021 om 21:15:

Ik heb na 7 jaar wel eens een matras teruggebracht naar IKEA. Zat een kuil in het midden. Kreeg zelfs nog 30% terug, want 10 jaar garantie 😁

O hahaha, dat zou niet eens in me opkomen, wat goed 😁

(Weet ook niet of ik dat zou durven ook al heb je er recht op 😳)

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.