Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het grote minimalisme topic

Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!

oef balen missBobby

hier gaat het juist heel goed op mp. Vooral speelgoed loopt goed
qua opruimen kan het beter hier, ik ben nog steeds te druk met andere dingen. En met kleine kinderen is het ook lastig, die willen juist lekker naar buiten etc.

MissBobby schreef op 05-08-2021 om 23:45:

okeeeee, kom ik terug van vakantie, ontdek ik een enorme lekkage op zolder. Die ik op zou gaan ruimen…..
Dat maakt het keuzes maken zeker makkelijker, maar er moeten ook spullen weg die nog prima waren. Daar baal ik wel van….

Oooooooooooooh wat een tegenvaller!

Rot voor je! Veel sterkte met opruimen en de reparatie!

Ohhh wat balen van de lekkage MissBobby.. Sterkte met het opruimen ja! 
Ik heb een aantal grote doorzichtige bakken van Ikea gekocht om daar spullen in te kunnen bewaren en kom er achter dat dit vooral kookspullen zijn (ovenschaal, leuke schaaltjes, pastamachine) die ik eigenlijk nooit gebruik (oops ) Wel zou ik het zonde vinden als ik ze later nog nodig heb en ik ze al weggedaan heb. Herkennen jullie dit? En bewaren jullie het dan óf gaat het toch op Marktplaats/naar de kringloop? 

Loulou39 schreef op 05-08-2021 om 20:05:

[..]

O wat goed!
ik heb de afgelopen dagen niet kunnen opruimen i.v.m. werk, maar heb wel alle contracten etc uitgezocht, opgezegd waar nodig en nieuwe voordeligere afgesloten… ook een soort declutter richting minimalisme 😁

Oh dat is ook fijn hé? Heb ik een paar jaar geleden gedaan, meeste dingen betaal ik per jaar en per incasso, en ik hou een kasboek bij met daarbij ook een lijstje wanneer welk contract afloopt. Geeft ook fijn overzicht, zeker nu m'n inkomstenstroom minder wordt.

Nicole123 schreef op 05-08-2021 om 21:29:

[..]

Vervelend, dan is het niet leuk nee! In wat voor categorie verkoop je? Mijn ervaring is dat je in sommige categorieën meestal heel leuke kopers hebt (kinderspullen, gezelschapsspellen) en het in andere categorieën drama is (elektrische apparaten, telefoons, auto’s).

Fotoapparatuur, en daar komen alleen koopjesjagers op af. Goede tweedehands apparatuur is schaars, nieuwe is erg duur. Ik ga dus maar op zoek naar een ander verkoopkanaal.

Supervervelend Bobby, van die lekkage. Wat een domper bij je thuiskomt. Het zal het opruimproces vast wat vergemakkelijken ja, haha. Hopelijk heb je nog iets aan je verzekering?

Ik ga mezelf aanleren om de kabels die ik in De Kabeldoos stop te labelen naar apparaat. Want ik had dus ook bijna kabels weggegooid van apparatuur die ik nog gebruik of wil verkopen, omdat ik totaal niet meer weet wat waarbij hoort. Het mysterieuze kabeltje blijkt een ordinair antennekabeltje te zijn. (Maar waarvan...?)

Herecomesthesun schreef op 06-08-2021 om 07:50:

Ik heb een aantal grote doorzichtige bakken van Ikea gekocht om daar spullen in te kunnen bewaren en kom er achter dat dit vooral kookspullen zijn (ovenschaal, leuke schaaltjes, pastamachine) die ik eigenlijk nooit gebruik (oops ) Wel zou ik het zonde vinden als ik ze later nog nodig heb en ik ze al weggedaan heb. Herkennen jullie dit? En bewaren jullie het dan óf gaat het toch op Marktplaats/naar de kringloop?

Herkenbare valkuil! Ja en nee op je antwoord, ik vind dat soort dingen ook heel moeilijk om weg te doen. Wil je vooral degene zijn die uren in de keuken aan het keuvelen en koken is, of bén je ook echt diegene? In het eerste geval: als je al tijden denkt dat je er iets mee gaat doen, maar het staat al even lang stof te vangen: afscheid nemen van de spullen.

Eventueel kun je het jezelf wat makkelijker maken door alles in dozen te stoppen en ergens neer te zetten, en over een paar maanden (die datum bepaal je nu alvast) nog eens kritisch te bedenken of je de spullen ooit echt gaat gebruiken. 

Dat gezegd hebbende staat hier al jaren (!) een doos hobbyspullen die ik nog steeds niet weg heb kunnen doen.

Wat balen van de lekkage missbobby!

Tja, ik heb dat ook wel een beetje, dat wat als ik het ooit nog eens nodig heb... Maar morgenavond komt iemand mijn doos hobbyspullen overnemen die al een paar jaar ongebruikt staat.

Gisteren een dubbele dag,
aan de ene kant veel verkocht via marktpkaats en er is gelijk veel opgehaald, vooral wat grotere dingen, heel fijn. Aan de andere kant wilde ik boeken opruimen, maar dat ging niet.  Het boek waarvan ik dacht, die kan sowieso weg staat weer in de kast

Gelukkig neemt een boek niet zoveel ruimte in beslag... 

Vanmorgen mijn bak met haarspulleyjes uitgezocht, daarvan kon ook veel weg

Wat vervelend Missbobby!

Wat vervelend Missbobby!

Herecomesthesun schreef op 06-08-2021 om 07:50:

Wat ik probeer in zo'n geval is te bedenken wanneer ik het dan wél goed kan gebruiken en dat dan ook te doen. Als je geen enkele gelegenheid kunt verzinnen of het heel vaag of hypothetisch blijft ('als ik enorm veel energie en tijd over heb en opeens enorm van koken houd', terwijl dat voorlopig echt niet voor de hand ligt, of 'als ik een keer 20 mensen op bezoek heb' terwijl dat nooit voorkomt, of 'als ik later kleinkinderen heb' terwijl dat nog minstens 20 jaar duurt, etc.) dan kun je het weg doen.

Balen, MissBobby, vooral omdat er nog goede spullen bij zaten. Ben je er wel voor verzekerd? En is er veel schade aan de vloer / plafond / wand zelf? Dat is niet leuk thuiskomen na een hopelijk wel mooie vakantie. 

Nicole die criteria die jij noemt zijn wel goed idd! En ook wat SuperCow zegt, zijn de spullen voor degene die je echt bent of voor fantasy-me? In dat laatste geval, weg ermee. 
Ik heb zo (eindelijk!) afscheid kunnen nemen van een heleboel boeken en aantekeningen en readers nog van m’n studie. Mijn huidige beroep raakt maar deels aan de studie die ik gedaan heb, en ik Zie mezelf ook in de toekomst daar niet nog iets meer mee gaan doen. Weg dus met die berg interessante boeken  

nu we op vakantie gaan en ik daarvoor ging inpakken, ging dat een stuk makkelijker en effectiever omdat ik zoveel heb opgeruimd de laatste tijd. Zo weet ik veel beter wat ik allemaal heb en gebruik ik ook meer van de dingen die ik heb. Pluk er nu dus al de vruchten van en dat motiveert om ook als we weer thuis zijn, verder te gaan met ruimen en ontspullen. 

dank voor de lieve woorden allemaal. De verzekering dekt gelukkig wel de reparatie en de restschade (stucen en verven). Ik kan wel wat spullen opgeven maar moet dan bonnen hebben, moet even uitzoeken hoe en wat. 

Goede tips en ook herkenbaar. Vooral het stukje “als ik enorm veel energie en tijd over heb en opeens enorm van koken houd', terwijl dat voorlopig echt niet voor de hand ligt. Haha.. Ik weet wat me te doen staat, ik ga het opruimen en uitzoeken .

MissBobby schreef op 06-08-2021 om 17:26:

dank voor de lieve woorden allemaal. De verzekering dekt gelukkig wel de reparatie en de restschade (stucen en verven). Ik kan wel wat spullen opgeven maar moet dan bonnen hebben, moet even uitzoeken hoe en wat.

Oh, dat is heel fijn dat de verzekering dat dekt 👍🏻
ik hoop voor je dat je je dierbare spullen veilig had!

Vandaag heb ik nog 2 vuilniszakken gevuld met oude kleren en nog 1 vol troep voor de kliko.

Mijn vriend gaat me dit weekend helpen met afvoeren. Er staan 10 zakken klaar voor de kledingbak en bergen kartonnen dozen voor de oud papier container. Hierdoor is het hier nog steeds overvol. 

Veldbloemen schreef op 06-08-2021 om 20:47:

Vandaag heb ik nog 2 vuilniszakken gevuld met oude kleren en nog 1 vol troep voor de kliko.

Mijn vriend gaat me dit weekend helpen met afvoeren. Er staan 10 zakken klaar voor de kledingbak en bergen kartonnen dozen voor de oud papier container. Hierdoor is het hier nog steeds overvol.

Wat fijn zo’n vriend! Ik moet alles per zak verplaatsen: 8 deuren (appartement en niet bepaald praktisch ontworpen) sen twee trappen naar de container, of verder naar kringloop of kledingbak  😝

Of wonen jullie samen, want dan vind ik het wel weer vanzelfsprekend..😁

Maar wat ben je sowieso goed bezig 👍🏻, ik hoop morgen ook weer helemaal los te gaan met opruimen …

Word enthousiast van de hoeveelheid die je opgeruimd hebt 😁

Loulou39 schreef op 06-08-2021 om 22:01:

[..]

Wat fijn zo’n vriend! Ik moet alles per zak verplaatsen: 8 deuren (appartement en niet bepaald praktisch ontworpen) en twee trappen naar de container, of verder naar kringloop of kledingbak 😝

Of wonen jullie samen, want dan vind ik het wel weer vanzelfsprekend..😁

Maar wat ben je sowieso goed bezig 👍🏻, ik hoop morgen ook weer helemaal los te gaan met opruimen …

Word enthousiast van de hoeveelheid die je opgeruimd hebt 😁

MissBobby schreef op 06-08-2021 om 17:26:

Tjee, wat ontzettend balen zoiets. 

Wat betreft de bonnen, soms kun je ook vergoeding krijgen voor noodspullen. Bv als alle kleding door de schade onbruikbaar is geworden, dat je een soort vergoeding krijgt voor nieuwe kleding. Maar goed, hopelijk is jouw verzekering ook coulant en gaat het niet om echt dierbare spullen. Sterkte!

Wij zijn nu op de camping en het is eigenlijk verbazingwekkend met hoe weinig je toe kunt. Al vind ik de ruimte wel erg krap. Nu voor de vakantie goed te doen, maar dit zou ik toch niet altijd zo willen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.