Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het grote minimalisme topic

Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!

SuperCow schreef op 29-07-2021 om 15:36:

Gisteravond ook even nergens motivatie voor, toch ff een vlogje gekeken en prompt wat dingetjes weggedaan (toevallig ook oude make-up net als hobbelster!). Motiveert wel weer, al zijn het maar 1 of 2 dingen die je weg doet, je komt dan in een soort van flow?

Ik hou niet van bloemen maar heb blijkbaar nog wel vazen, die heb ik apart gezet voor het bejaardentehuis die ze altijd wel kunnen gebruiken. (Krijg je bloemen met vaas, want 'het viel me op dat je nooit een vaas in huis hebt?'. Dat klopt, ik hou ook niet van bloemen. )

Goed idee om ook De Kabeldoos eens door te lopen: ik doe mee!

En iemand hier nog tips wat te doen met...
... een grote oude (40+ jaar) teddybeer?
... een oude, wat trage maar verder nog prima tablet?
... een set winterbanden op velg?
... een hele oude postzegelverzameling?

Herkenbaar, die flow! Ik wil het liefst elke dag een aantal dingen wegdoen nu filmpjes kijken (en hier schrijven / lezen) werkt voor mij ook heel motiverend.

En iemand hier nog tips wat te doen met...

... een grote oude (40+ jaar) teddybeer? --> textielbak

... een oude, wat trage maar verder nog prima tablet? --> marktplaats

... een set winterbanden op velg? --> marktplaats

... een hele oude postzegelverzameling? --> marktplaats

Postzegelverzamelingen waren hier populair op de weggeefhoek (facebook).  Heb er twee naar tantezeggers kunnen doorschuiven. Ze hoeven geen derde

Tablet kan het daar ook goed doen. En wie weet sta je nog verbaasd over de interesse in beer of winterbanden...

postzegelverzameling verkopen

Ongelofelijk wat een opruimsessie kan doen! Inspiratie! En zorgen dat het hier niet zo ver komt! 😀

Deze mensen hadden echt enorm veel rommel (hoarders):

https://www.youtube.com/watch?v=M6EU33oK6hg

Postzegels kunnen goed opbrengen hoor!
ik heb spullen van mijn moeder verkocht. Van de opbrengst heb ik mezelf een armband cadeau gedaan die ik al heel lang wilde hebben maar die ik te duur vond. 

Ik ben nog op vakantie, maar door de blogs en video's weet ik al precies wat ik weg ga doen, dus heb al zin om daarmee verder te gaan als ik thuis kom. Ook een weggeefkastje in de buurt online gevonden, eens zien of die er in real live ook nog is.

Vandaag heb ik een vuilniszak gevuld met kleding, 1 plastic tas vol troep voor de kliko en ik heb heeeeeel veel lege kartonnen dozen verzameld die bij het oud papier kunnen. 

Het wordt weer een beetje leger op zolder maar er is nog veel te doen. 

Alles moet je door de handen hebben en dat kost gewoon veel tijd. Ik doe elke dag een beetje om het behapbaar te houden. En ik heb helaas ook niet veel tijd.

Het klinkt alsof je hartstikke goed bezig bent hoor Veldbloemen! Er gebeurt ook echt elke dag wel wat bij jou zo lijkt .

ik heb een drukke week gehad. Vandaag wel een rondje boekenkast gemaakt. Morgen de laatste planken en dan meteen bedenken wat ik weg ga geven / ga verkopen / naar de kringloop ga brengen. Het schoot even niet zo op, maar al met al vordert het toch gestaag.

vanochtend 5 paargoedkope bijoux oorknopjes weggegooid waarvan de rubberen achterkantjes geel waren geworden. Ik houd steeds minder goedkope rommel oorbellen over sinds omdat spul gewoon weggooi en niet meer bij koop  

verder heb ik de verbanddoos uitgemest en een doosje met ‘rommel’ in de kast. Dat is nu weer bijna leeg (zal wel weer eea aan rommeltjes in belanden maar dat is niet erg). 

Oké, dit vind ik stom van mezelf. De Kabeldoos erbij gepakt om op te ruimen en ineens schiet ik in een sentimentele bui of zo en kan ik niets meer weg doen. Bij kabels. Die doos die al jaren niet is geopend. WTF?? Afgelopen 2 weken juist zo enthousiast geruimd???

Doos weggezet en paar andere dingen op Marktplaats gezet. Morgen weer een dag.

SuperCow schreef op 31-07-2021 om 12:20:

Oké, dit vind ik stom van mezelf. De Kabeldoos erbij gepakt om op te ruimen en ineens schiet ik in een sentimentele bui of zo en kan ik niets meer weg doen. Bij kabels. Die doos die al jaren niet is geopend. WTF?? Afgelopen 2 weken juist zo enthousiast geruimd???

Dat ken ik wel hoor!
Dagje overslaan is dan een goed plan 👍🏻

Ik heb vandaag de opbergboxen onder het logeerbed opgeruimd, bijna alles gaat weg (4 vuilniszakken vol), op een paar sandaaltjes en slippers en een donsdekbed na.

Ook al mijn knuffels van vroeger, die had ik in één box gedaan. De meeste herkende ik niet meer 😊 en de twee die ik het langst heb, had ik zo toegetakeld (ik had ze als kind leuk bijgeknipt….. zag er niet uit), en ze waren helemaal stug en vergeeld. Toch met pijn in mijn hart in de vuilniszak gedaan 😢

Herkenbaar, ik moet ook in een juiste flow zitten, anders lukt het niet.

Heb ook nog 1 stokoude knuffel over. Drempel 1 is de weggeefhoek nog proberen. Als daar geen belangstelling blijkt te zijn moet ik het maar goed verstoppen tussen overig oud textiel denk ik en moed verzamelen voor die wegdoedrempel....
Eerder wel eens twee knuffels op de weggeef kwijt geraakt die een poppendokter nodig hadden en de reageerder was enthousiast dat ze niet terug hoefden.

Vf_Watervrouw schreef op 31-07-2021 om 17:02:

Heb ook nog 1 stokoude knuffel over. Drempel 1 is de weggeefhoek nog proberen. Als daar geen belangstelling blijkt te zijn moet ik het maar goed verstoppen tussen overig oud textiel denk ik en moed verzamelen voor die wegdoedrempel....
Eerder wel eens twee knuffels op de weggeef kwijt geraakt die een poppendokter nodig hadden en de reageerder was enthousiast dat ze niet terug hoefden.

Dat laatste is lief met die poppendokter! Wat goed van jou!

Ik kon deze knuffels niet meer met goed fatsoen doorgeven, maar weggooien voelt toch alsof je een stukje jeugd weggooit (ja, heb een sentimentele bui vandaag.. 😝)

Die sentimentele buien herken ik wel, maar dan weer niet bij kabels 

Goed om het dan maar te laten en te denken, morgen weer een dag. Het moet wel leuk blijven natuurlijk. Je wilt niet je motivatie in de prullenbak gooien door jezelf te dwingen op een dag dat het gewoon niet wil. 
vandaag hier ook zo’n dag, ben intens moe door slechte slaap en teveel gedaan gisteren. 
heb wel weer een paar dingen verkocht op Vinted en maar gelijk weggebracht. Scheelt weer wat items! 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.