Huis, tuin en keuken Huis, tuin en keuken

Huis, tuin en keuken

Het grote minimalisme topic

Hier kletsen we, delen we ervaringen en geven we tips over de weg naar minimalisme!

Ik dacht ook dat ik een verzamelaar was, maar ik denk dat ik daar overheen ben gegroeid. Het voelt goed om meer ruimte in huis te creëren. Ik denk dat ik de 'declutter' gewoonte van mijn man heb overgenomen (en hij blij, haha).

Herecomesthesun schreef op 28-07-2021 om 08:25:

Merken jullie ook nu jullie meer bezig zijn met minimalisme, je zuiniger/dankbaarder bent op en voor de spullen die je hebt? (Zonder hopelijk al te zweverig te klinken )

Ja, doordat ik nu weer meer overzicht krijg en weet wat ik heb koester ik de dingen die ik ga houden. Die ga ik afdragen of opgebruiken. 

Ik heb gewoon veel bewaard omdat ik dacht dat het later weer van pas zou komen of dat ik het weer zou passen/weer kon dragen. 

En ik heb het opruimen van de zolder gewoon te lang voor me uit geschoven. Dat kan later wel dacht ik, geen zin in etc. De klus is ook gewoon veel te groot om in 1 keer aan te pakken. Het is een hele grote zolder die echt heel vol staat.

Ik heb de afgelopen 25 jaar gewoon te weinig weg gedaan en het meeste ligt nu dus op zolder! 

Door het idee om elke week een beetje op te ruimen ben ik opeens wèl gemotiveerd!
Dat is nl wel haalbaar. De hele zolder in 1 keer achter elkaar opruimen is dat echter niet! Dan zou ik er een professioneel team van sterke hulptroepen bij nodig hebben. 

Een deel van de spullen die ik heb bewaard bekijk ik nu juist ook zo van “jullie heb ik eigenlijk ook niet nodig!”  

Maar dingen bewaren omdat ik ze misschien ooit nodig heb herken ik ook. Ik heb een enorme bak kabeltjes, maar ik heb er al die jaren nooit 1 uitgehaald! Misschien ga ik die hele bak maar wegdoen. Daar kan ik dan leuke spullen kwijt, zoals bordspellen. 

Haha! Wij hebben ook een grote bak kabels, maar volgens mijn man haalt hij daar soms nog wel eens wat uit. Ik hoop maar dat dat klopt 🙃

Binnenkort moeten we ook eens door onze spellenkast heen. De oorspronkelijke deal was dat als het niet meer in de kast paste, we spellen weg zouden gaan doen. En zo stiekem staan er nu toch her en der wat stapeltjes niet in de kast… 🤭

Loes23 schreef op 28-07-2021 om 15:28:

Haha! Wij hebben ook een grote bak kabels, maar volgens mijn man haalt hij daar soms nog wel eens wat uit. Ik hoop maar dat dat klopt 🙃

Binnenkort moeten we ook eens door onze spellenkast heen. De oorspronkelijke deal was dat als het niet meer in de kast paste, we spellen weg zouden gaan doen. En zo stiekem staan er nu toch her en der wat stapeltjes niet in de kast… 🤭

Daar is makkelijk achter te komen: verstop de kabels op een andere plek en kijk of hij ernaar vraagt. Als dat na een jaar nog steeds niet zo is worden ze kennelijk niet gebruikt.

Glamourlama schreef op 28-07-2021 om 15:37:

[..]

Daar is makkelijk achter te komen: verstop de kabels op een andere plek en kijk of hij ernaar vraagt. Als dat na een jaar nog steeds niet zo is worden ze kennelijk niet gebruikt.

Glamourlama schreef op 28-07-2021 om 15:37:

[..]

Ha, zo gaat het hier met de verdwijndoos: spullen weghalen en als er niet om gevraagd wordt, weggooien

Zolderperikelen: de mijne stond vol met zooi van ex. Ik heb wekenlang was in de machine gedaan (op zolder) geruimd, en zodra de was klaar was: ophangen en klaar met opruimen voor die dag. Werkte prima.

Dubbel 
Herecomesthesun schreef op 28-07-2021 om 13:00:

[..]

Je hebt gelijk, ik ben inderdaad een verzamelaar en geen hoarder

Aanval moest afval zijn 

Ik heb op zolder vandaag nog een rondje gemaakt. 1 vuilniszak kleding voor de kledingbak, 1 vuilniszak halfvergane schoenen en laarzen die oud zijn geworden op zolder voor de grijze kliko, en dozen die nu leeg zijn voor de oud papier container en nog 1 plastic tas vol lege plastic tasjes die weg kunnen.  Dat was weer veel rommel voor vandaag zeg!

Kapot schoeisel mag hier ook in de textielbak.

Heb alweer een tasje klaar staan voor een ochtendwandeling langs diverse bakken morgen

hier weer een volle tas gekregen van mijn zus. Oudste heeft de kleding direct in tweeen verdeeld: wil ik hebben en wil ik niet hebben. De tweede stapel is zelfs wat groter dan de eerste, en kan dus mooi retour afzender.

och God, de beruchte kabeldoos. Heel herkenbaar. 

Gelukkig lijkt de bewaardrift van man iets af te nemen gelukkig. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.