Gezondheid en welzijn Gezondheid en welzijn

Gezondheid en welzijn

Alcohol: wie wil ook gaan minderen met drinken?


Tul1969 schreef op 11-07-2022 om 08:19:

Dit topic roept toch een hoop vragen bij me op, maar die zijn niet echt geschikt voor hier denk ik. Mag je hier topics openen nav een ander topic?

Ik ben nu wel benieuwd wat voor vragen jij dan hebt en natuurlijk mag je een topic openen. dat wordt wel vaker gedaan naar aanleiding van een ander topic.

Ik ben steeds minder gaan drinken. Vroeger dronk ik iedere dag 2, soms 3 glazen. In het weekend altijd wel 3. Veel te veel dus! 
Ik ben begonnen met iedere dag ‘maar’ 1 glas te drinken, dit heb ik wel een jaar gedaan, op vrijdag en zaterdag dronk ik dan nog wel een glas of 3. Daarna ben ik gestopt met in de week te drinken. 
Toen het dan ‘eindelijk’ vrijdag was en ik eindelijk een glas ‘mocht’ drinken was ik direct tipsy, en daar schrok ik wel van want daar had ik eerder 3 glazen voor nodig. Ik ben toen pas beginnen beseffen wat het met je hersenen doet. 
Nu vind ik tipsy of zat zijn een rotgevoel! Had ik jaren geleden nooit kunnen denken! 
Sinds een paar jaar drink ik op vrijdag en zaterdag 1 beschaafd glaasje, waar ik van geniet zonder schuldgevoel. 
Ik voel me zoveel beter nu! 
En nu pas zie ik hoeveel anderen drinken 

EchteNoorderling

EchteNoorderling

11-07-2022 om 21:46 Topicstarter

Tul1969 schreef op 11-07-2022 om 08:19:

Dit topic roept toch een hoop vragen bij me op, maar die zijn niet echt geschikt voor hier denk ik. Mag je hier topics openen nav een ander topic?

Kom maar door met je vragen, graag zelfs!

Ik ga er ff op broeden. Niks spannends hoor verder, ik wil alleen niet overkomen als zo’n vervelend mens die gestopt is en dan hooghartige gaat zitten preken.

Tul1969 schreef op 11-07-2022 om 21:56:

Ik ga er ff op broeden. Niks spannends hoor verder, ik wil alleen niet overkomen als zo’n vervelend mens die gestopt is en dan hooghartige gaat zitten preken.

Herkenbaar

Ik heb m aangemaakt hoor 😉

Ik wil ook gaan minderen. Vooral om beter te kunnen slapen. Ik ga even nadenken in hoeverre ik in details wil treden in het openbaar maar het is nu echt teveel.

Is hier nog iemand? Ik ben cold turkey gestopt vorige week woensdag. Ik kreeg medicatie die niet samen ging met alcohol en toen ben ik helemaal gestopt.
Wel 'zucht' zo nu en dan maar dan ga ik een rondje lopen.

Of schrijven jullie elders verder? Ben het even kwijt.

Vandaag niet gelukt, morgen beter. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

08-08-2022 om 15:23

Weet niet of er elders wordt verder geschreven, maar wou je alvast veel succes wensen. Is het de bedoeling om volledig te stoppen met drinken of wil je gewoon minderen? 

Zelf kom ik uit een familie van stevige drinkers, mijn eerste glas wijn dronk ik toen ik zeven of acht was en ik drink nog steeds te veel (ga geen hoeveelheden noemen daar ze hier drie glazen per dag al veel te veel vinden). 
Volgende week gaan mijn partner en stiefzoon een weekje op vakantie, heb ik zelf mijn agenda vrijgehouden en ga ik weer een poging doen om volledig te stoppen. Uiteindelijk doel is: geen alcohol in huis, maar nog wel in de kroeg en daar ik maximum éénmaal per week naar de kroeg ga, gaat dit al een stevige mindering zijn.

Ik drink vrijwel nooit, maar áls, dan gaat er al snel een hele fles wijn op een avond doorheen. 
Ik las dat je 0% geprobeerd had en die niet lekker vond. Bij ons in de Plus supermarkt is tegenwoordig ook wijn met minder alcohol. Dat smaakt net even meer 'echt' en je krijgt er veel minder roes van. Na een tijdje ben ik vanzelf nog minder gaan drinken, heb tegenwoordig zelfs bij voorkeur een fles water in de koelkast staan.
Succes!

Damoontje schreef op 08-08-2022 om 15:09:

Is hier nog iemand? Ik ben cold turkey gestopt vorige week woensdag. Ik kreeg medicatie die niet samen ging met alcohol en toen ben ik helemaal gestopt.
Wel 'zucht' zo nu en dan maar dan ga ik een rondje lopen.

Of schrijven jullie elders verder? Ben het even kwijt.

Goed bezig!

Aan alle stoppers en bijna stoppers, aan de niet-gelukt-stoppers en de toekomstige stoppers: oprecht héél veel succes!
Ik heb gewoon geen nood aan alcohol. Zaterdag een familiefeestje waarbij ook goed werd gedronken. Ik heb 1 cava gedronken en geproefd van (een heerlijke) rode wijn van mijn man. Voor de rest: water. Ik zal misschien niet de leukste gast zijn, alhoewel we ons allemaal goed hebben geamuseerd. Ik ook. Ik heb geen drank nodig om 'in stemming' te zijn en om mee te lachen,  te zingen en te feesten.
Misschien een (erg) saaie muts.

Dank jullie wel! 

Het is een heel lang verhaal met medicatie... ik zal het jullie besparen. Maar de eerste dagen mocht ik niet drinken. En toen kreeg ik wat anders en nu zou het wel weer mogen. Maar het is natuurlijk helemaal niet goed. 

Ik ben ook zo dik geworden. Vorige week ging een oude dame staan voor mij bij de bushalte. Waarschijnlijk vanwege de 'zwangerschap'. Er moet echt een knop om. 

EchteNoorderling

EchteNoorderling

10-08-2022 om 11:08 Topicstarter

Damoontje schreef op 08-08-2022 om 18:50:

Dank jullie wel!

Het is een heel lang verhaal met medicatie... ik zal het jullie besparen. Maar de eerste dagen mocht ik niet drinken. En toen kreeg ik wat anders en nu zou het wel weer mogen. Maar het is natuurlijk helemaal niet goed.

Ik ben ook zo dik geworden. Vorige week ging een oude dame staan voor mij bij de bushalte. Waarschijnlijk vanwege de 'zwangerschap'. Er moet echt een knop om.

Heftig! Als het niet te combineren is met medicatie is wel een stok achter de deur, inderdaad...

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.